IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Как оцеляват автомобилите при -50 градуса?

Жителите на някои райони по света си имат специални трикове за предпазване от студа

Преди около 10 години броят на автомобилите по пътищата на Якутия (автономна република в Сибир) през зимата значително намаля, което е разбираемо - при такива студове запалването на кола сутрин не е лесна задача. Нещата обаче са се променили в последно време, съобщава агенция AиФ.


преносим гараж


Най-новото оръжие на местните жители са преносими гаражи, които покриват автомобила. Те са наречени „Наташи“, като не е ясно кой точно е измислил това име, но то се използва масово от хората, живеещи в Якутия.

Цената на гаража варира от 10 000 до 25 000 рубли (250-650 лева), като той се състои от няколко слоя – синтетичен зимник, наречен холофибър, пух, мамбранна тъка и бамбукови влакна. В комплекта са включени и допълните одеяла, който покриват страничните огледала и дъното на автомобила.


преносим гараж


Устойчивата защита, предлагана от „Наташа“, обаче не решава проблема напълно. За да е сигурен, че сутринта ще запали автомобила, неговият собственик (или друг шофьор) трябва по няколко пъти нощем да стартира двигателя.

Самият процес на „сваляне и поставяне“ на преносимия гараж отнема около 10 минути, след което той трябва да се сгъне и да се постави в багажника или на покрива на колата. В последно време се отчита бум на кражбите на „Наташа“ и затова на собствениците се препоръчва да напишат с незаличима боя върху него номера на автомобила. Самото превозно средство също е добре да бъде паркирано на място с видео наблюдение, като предните му гуми да застъпват преносимия гараж.

0 от 500
  • #9
    7 rate up comment 2 rate down comment
    До 6 ( преди 2 години )
    Познал си ама на половина. Наистина в южна Норвегия купуват повече електромобили защото там са големите градове. Но причината там да има повече електромобили, а на север да са само три процента не е, защото на юг се пести повече от електромобил. Причината е че на север живее по бедното население, което по-рядко си сменя автомобилите и то най-вече с автомобили втора употреба. И там ще минат на ток, но когато могат да си го позволят.
  • #8
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 2 години )
    Ей, голям комплекс ви е тая Тесла! Ами, не я купувайте! Не че можете, ама....Ясно е, че няма съвършен автомобил. Ама, ако ще летя 76 метра, предпочитам да съм в Тесла....А, относно студа, изборът ме и същият. Навремето, предполагам и сега, дървосекачите не гасяха ЗИЛовете по цял месец. После в топло хале за смяна на консумативи. След 5 месеца основен ремонт. Говоря за бензини. Дизел при под -30 няма абсолютн
  • #7
    7 rate up comment 5 rate down comment
    TSLA ( преди 2 години )
    Да говориш за непонятни неща е по-тъпo от това да си заголиш рамото. На 31 Токийско изложение 1995 г. е представена първата в света кола с литиева батерия - Nissan Prairie Joy EV, след което същата служи безпроблемно 6 години в японската база на Северния полюс (Ny-Alesund, Svalbard) като доказателство, че това са най-надеждните коли в екстремен студ, наводнения, пресечен терен, вулканична пепел и пр. С подгрети от мрежата купе и батерия има почти същия пробег и не мръзнеш на кокал да припалваш..
  • #6
    7 rate up comment 3 rate down comment
    До 4 ( преди 2 години )
    Ами не, нищо не знаеш! В южните части се карат електрическите, защото там са големите градове! А в големите градове се спестява най-много от електрическа! За това се карат в южните части!
  • #5
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    До 1 и 2: Карали ли сте Тесла, ила само на снимка? Дано да сте ама се съмнявам.
  • #4
    12 rate up comment 6 rate down comment
    Лудория ( преди 2 години )
    Ако прочетете статистиката за новорегистрирани автомобили в Норвегия за 2022 г, където Тесла е на първо място, ще ви направи впечатление, че в северните райони на държавата има само 3% регистрирани електромобили. Дали норвежците не знаят нещо, което ние като южни народи не знаем, а?!
  • #3
    22 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    #1, "Качваш се", ако дръжките на Тьислъта ти пожелаят да се покажат, след като са замръзнали в гнездата си, удобно поместени там от "талантливи дизайнери" в пристъп на гениално решение на задачата как да добавят още малко пробег към любимата ти батерия...
  • #2
    10 rate up comment 14 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    И освен това няма вероятност да не запали. Пък и ако ще пътуваш или искаш батерията да е подгрята, няма нужда да слизаш до автомобила, а можеш да направиш това директно от телефона или пък да зададеш предварително таймер кога това да се случи и като отидеш да те очаква приятно загрят салон.
  • #1
    10 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    при електричките, студът силно редуцира капацитета на батерията. Но останалия капацитет е наличен веднага. Качваш се и тръгваш. Като се затопли батерията капацитета се възстановява.