Декември донесе много метеорологични изненади и макар все още да няма сняг по пътищата, той се очаква да се появи скоро. Шофьорите, на които им се налага да пътуват в такова време трябва да знаят как да освободят колата от снежен капан. Но по начин, който не вреди на колата, защото тези опити могат да доведат до сериозни повреди.
На първо място трябва да се знае, че парапетите от компресиран сняг, които се появяват в края на пътната лента, са опасни, защото лесно можете да разцепите бронята или да откъснете пластмасовата ѝ "престилка".
Собствениците на кросоувъри са по-невнимателни, защото смятат, че техните коли са високи и няма да имат проблем. Това не е така, тъй като макар и да разполагат с привидно голям клиренс има модели, които имат по-ниско поставени възли под колата. един такъв е изпускателната система, която и при доста SUV-та е окачена твърде ниско.
А слабото място на голяма част от германските автомобили са пластмасовите скоби на горивната тръба, разположени отзад вдясно. Ако се повредят от твърдата преспа, горивото просто ще изтече под колата. На този фон откъснатите калобрани (които най-често се повреждат в сняг) са просто дреболии.
За двигателя напускането на снежната преспа също не предвещава нищо добро, защото водачът бърза и двигателят няма време да загрее. Ако под колелата има лед, тогава колата най-вероятно ще пробуксува. За двигателят това е допълнително натоварване.
Вариаторът не понася много добре зимата , тъй като по начало не обича дълги приплъзвания. И тук възниква ситуация, когато приплъзването е неизбежно, докато работната течност все още няма време да се загрее. Резултатът е приплъзване на ремъка и повреда в ролките. С течение на времето това ще доведе трансмисията до скъп ремонт.
Ето защо, дори и в града, носете със себе си добрата лопата, която в този случай може да ви спаси от доста скъпи и неприятни ремонти. И не забравяйте да загреете колата - поне минута-две. Така ще бъде по-лесно да излезете от преспата и да намалите натоварването на скъпите възли и агрегати.