fallback

Ето кои са най-продаваните стари коли в България през 2022

Девет от първите 10 в класирането са на германски марки. Пазарът като цяло се е свил от миналата година

България все така си остава страната на старите Golf-ове, ако се съди по традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите на употребявани автомобили в МВР. Но разликата между Volkswagen и Mercedes все повече намалява. От десетте най-продавани коли втора ръка у нас първите девет са германски, и цели 6 от тях са от премиум-марки (тъкмо обратното е при новите коли, където в Топ 10 няма нито една от Германия).                         Като цяло пазарът на употребявани автомобили в България се е свил през 2022, най-вече заради порасналото търсене за тях на Запад и значително по-високите им цени. За първите 11 месеца на годината в МВР са регистрирани 183,135 употребявани коли, с над 18,000 по-малко от същия период на миналата година. В същото време пазарът на нови автомобили е пораснал с близо 7,000 бройки. Така съотношението стари-нови е около 5.9 към 1 - най-доброто от повече от десетилетие (преди година беше 8.2 към 1).

Няма обаче съществена промяна във възрастовите категории на пазара. Новите автомобили, на възраст под 6 месеца според дефиницията на МВР, са около 15%. Приблизително 6% от новите регистрации са на коли на възраст до пет години, 13% са между 5- и 10-годишни, и цели 66% се падат на машини на възраст повече от 10 години.                          Почти половината от пазара втора ръка се пада на германски марки, малко над една пета е за японците, и около една десета - за французите. Все пак доминацията на Германия полека-лека отслабва: докато в миналото всички японски марки, взети заедно, не можеха да стигнат продажбите на Volkswagen, сега съотношението се е подобрило и те са почти равни на VW плюс Opel.

Няма съществена промяна в съотношенията между типовете задвижване. Все още най-популярният двигател по българските пътища си остава дизеловият - близо 55% от всички коли. С бензинов мотор са около една трета, а една десета са с газови уредби за пропан-бутан. Електромобилите са скромните 0.2% от целия автопарк, но за последните две години броят им на практика се е утроил.                         Преди да ви представим 50-те най-продавани коли втора ръка в България през 2022, само две уточнения. Първо, статистиката ни се отнася само до автомобили с категории M1 и N1. И второ, моделите с различни имена се разглеждат поотделно - иначе Peugeot 206, 207 и 208 с обединени усилия биха заели 10-ото място в класирането. Изключение сме направили само за Mercedes ML и GLE, защото при тях смяната на името на практика стана по средата на третото поколение.           Най-продаваните коли втора ръка в България през 2022 (ГАЛЕРИЯ):

      

fallback
  • #37
    Митко ( преди 1 година )
    Най-добрата кола е новата и най сигурната жена е втората употреба.
  • #36
    Нов внос, като нова ( преди 1 година )
    Всички над 10-годишни BMWX3 и X5 плачат за нови гуми, защото са обути в гуми, които вече са се превърнали в сликове. Обаче няма да получат нови гуни, защото "цената им е цифра". Ето това е типичният бг клиент на "нов внос, като нова"!
  • #35
    Реалист ( преди 1 година )
    България е разграден двор и като такъв тук се внасят всякакви автомобили, които не биха минали технически преглед в нито една друга страна в Европа! Какво премиум има в Е или Це класа за 10-15 хиляди лева, след като е ясно, че човекът, който я е закупил, няма пари да я поддържа, само като му погледнеш гумите! Тези коли са били премиум, ама преди 10-15 години, затова и в момента струват 1/10 от цената си като нови! Вместо нова Октавия - Ауди А6 на 10 години! После гуми от ОЛХ-а! Европо, Европо!
  • #34
    Случайно минаващ ( преди 1 година )
    Изглежда, че тези с не-премиум автомобилите им е по-леко, ако всички, които карат премиуми са ***, които гладуват. Е да, ама не - кисело е гроздето. Има не малко хора, които имат сериозни доходи, автомобилизмът им е страст и карат това, което им харесва. Че даже и го поддържат както си му е реда. Аз не се броя към тях, защото карам VW Passat B8 Alltrack 2.0 TDI - автомобил, който ми върши работата, за която съм го взел (семеен). Но ако доходите ми бяха х6 и аз щях да карам немски преиум -RS6.
  • #33
    анонимен ( преди 1 година )
    Аз си поръчах Сандеро .Стига съм карал каляски . Най- добрата кола е новата , след служебната !
  • #32
    Johnny Bravo ( преди 1 година )
    28 супер точен коментар, нема пари за цигари ама кара v8 бензин немски "премиум" , смях в залата, видеха го комшийте ....
  • #31
    Абе ( преди 1 година )
    Гледам долу са се припознали 16 kучета!
  • #30
    До долният ( преди 1 година )
    Естествено че трябва да си *** умен че да си купиш кола за която няма сервиз или поне не наблизо
  • #29
    анонимен ( преди 1 година )
    Да обиждаш народа си на "комплексар" и "чалгар", само защото си прави добре сметка на парите, ясно показва, кой всъщност е "КомплексарЯ!!!
  • #28
    анонимен ( преди 1 година )
    Бг манталитета може в обор да живее но трябва да паркира по дупките и неасфалтираните пътища немски премиуми. Тука понеже сме най бедни обичаме всичко да ни е скъпо. Има такива индивиди ще даде 4 к за смяна на вериги но няма пари да отиде на заболекар.
fallback
Последни