fallback

Ето кои са най-продаваните стари коли в България през 2022

Девет от първите 10 в класирането са на германски марки. Пазарът като цяло се е свил от миналата година

България все така си остава страната на старите Golf-ове, ако се съди по традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите на употребявани автомобили в МВР. Но разликата между Volkswagen и Mercedes все повече намалява. От десетте най-продавани коли втора ръка у нас първите девет са германски, и цели 6 от тях са от премиум-марки (тъкмо обратното е при новите коли, където в Топ 10 няма нито една от Германия).                         Като цяло пазарът на употребявани автомобили в България се е свил през 2022, най-вече заради порасналото търсене за тях на Запад и значително по-високите им цени. За първите 11 месеца на годината в МВР са регистрирани 183,135 употребявани коли, с над 18,000 по-малко от същия период на миналата година. В същото време пазарът на нови автомобили е пораснал с близо 7,000 бройки. Така съотношението стари-нови е около 5.9 към 1 - най-доброто от повече от десетилетие (преди година беше 8.2 към 1).

Няма обаче съществена промяна във възрастовите категории на пазара. Новите автомобили, на възраст под 6 месеца според дефиницията на МВР, са около 15%. Приблизително 6% от новите регистрации са на коли на възраст до пет години, 13% са между 5- и 10-годишни, и цели 66% се падат на машини на възраст повече от 10 години.                          Почти половината от пазара втора ръка се пада на германски марки, малко над една пета е за японците, и около една десета - за французите. Все пак доминацията на Германия полека-лека отслабва: докато в миналото всички японски марки, взети заедно, не можеха да стигнат продажбите на Volkswagen, сега съотношението се е подобрило и те са почти равни на VW плюс Opel.

Няма съществена промяна в съотношенията между типовете задвижване. Все още най-популярният двигател по българските пътища си остава дизеловият - близо 55% от всички коли. С бензинов мотор са около една трета, а една десета са с газови уредби за пропан-бутан. Електромобилите са скромните 0.2% от целия автопарк, но за последните две години броят им на практика се е утроил.                         Преди да ви представим 50-те най-продавани коли втора ръка в България през 2022, само две уточнения. Първо, статистиката ни се отнася само до автомобили с категории M1 и N1. И второ, моделите с различни имена се разглеждат поотделно - иначе Peugeot 206, 207 и 208 с обединени усилия биха заели 10-ото място в класирането. Изключение сме направили само за Mercedes ML и GLE, защото при тях смяната на името на практика стана по средата на третото поколение.           Най-продаваните коли втора ръка в България през 2022 (ГАЛЕРИЯ):

      

fallback
  • #17
    анонимен ( преди 1 година )
    Смешници карали БМВ, Ауди и Мерцедес, предполагам ходите на срещи със CEO-та на международни компании или по-скоро Стара Загора - Пловдив за течност за чистачки?Който има пари и върти такива определено би ги инвестирал в нещо полезно, а колата дори не е нужно да я притежаваш.
  • #16
    Лудория ( преди 1 година )
    На мен ми се струва нормална класация, която отразява положението в България. Като си ***, си купуваш "премиум", защото ти пука какво мисли съседа. Като не ти пука, купуваш каквото ти трябва и каквото може да поддържаш. Нормално е в началото да са неща на VW - най-много монтьори има за тях. Аз живея в малък град, в който има един монтьор, който работи със Субару! И един с Тойота, който работи в село на 20 км. от града.... Опел и VW във всеки сервиз биха приели за ремонт.
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    Свестните автомобилисти втора употреба си ги ползват в Европа, защото и там много хора не могат да си позволят нов. Или си мислите че 20-25 хил годишно стигат за да гледаш семейство.
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    Трябваше да разбиете малко графата "над 10 години"
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    Някой ще каже виж колко БМВ-та, Мерцедеси и т.н. има на улицата и колко Ситроени и Опели. Само че който си вземе Ситроен го взима защото е евтин и като се счупи два пъти му тегли една и го сменя. Докато като купи БМВ и се счупи нашенеца стиска зъби, яде хляб 1 седмица да го заърпи БМВ-то то лукс, то здраво, то БМВ. Нали комшията трябва дазвижда
  • #12
    До Алекс ( преди 1 година )
    Това беше вярно през 90-те. След това премиума означава само по-хубави седалки, шумоизолация и (опция за) мощен двигател, макар че нашенеца така и така кара 2.0 дизел. Но като остарее става тотал щета, а бившия служебен дизел на 500к км още повече. Отделно тук идват yтaйkатaна европейския пазар. Иначе няма нищо лошо да караш стар премиум и те си имат чар, но да го гледаш както трябва. Което масово не се случва у нас
  • #11
    Алекс ( преди 1 година )
    Премум автомомобил не се купува заради демонстрация на възможности.Тези автомобили са направени с по-качествени компоненти и съответния автомобил ще може да се кара повече километри.
  • #10
    до 7 ( преди 1 година )
    Хората, които имат пари, си купуват Мерцедес, Ауди, БМВ, а хората с още повече пари - Бентли, Ролс-Ройс, но ще те разочаровам - тях няма как да ги видиш в топ 10, защото не са ширпотреба като дyпенцето ти. Виж, ФИРМИТЕ купуват нови Дачия и Тойотка, без значение колко пари имат, защото са най-евтини и защото не им пука бедният ти шофьорски *** дали му е комфортно и тихо в служебната кола. Така че не се опитвай да мислиш, губиш кръв.
  • #9
    Щирлиц ( преди 1 година )
    А защо е нужно да се киприм всички с премиум клас?По-важно е да бъдем практични,а какво мислят околните за нашия автомобил,да ни е през оная работа.
  • #8
    Вин ( преди 1 година )
    До***3 Да де, колега, това имам предвид, че скъпа за запада подръжка за нас става "достъпна"?! Как - с НЕ подръжка, менте консумативи, гаражни специалисти, зимни гуми през лятото, компромиси отвсякъде, само да се водиш, че си се "замогнал", като си паркирал "премиума" на поляната пред панелката! Жалка картинка!
fallback
Последни