Зловещото поскъпване на автомобилите в последните три години не подминава и Dacia. Но най-достъпната марка на европейския пазар го посреща със смесени чувства, казва пред "КОЛЕЛА" и Automedia.bg Ксавие Мартине, старши вицепрезидент на компанията, отговарящ за маркетинга и продажбите. Ще промени ли изцяло клиентелата си Dacia, и изобщо има ли надежда поне някои автомобили да останат достъпни и в бъдеще? Ето какво отговори Мартине на въпросите ни.
Шест въпроса към Ксавие Мартине, Dacia (ГАЛЕРИЯ):
Статутът ви на най-достъпна марка трябва да се справи с най-голямото предизвикателство - електрификацията. Spring e най-евтиният електромобил в Европа, но той струва на практика колкото две Sandero. Какво ще стане с Dacia на един изцяло електрически пазар?
"Когато трябва да сме изцяло електрически, ще станем. Но въпросът е какво ще правим дотогава. И кога трябва да направим прехода. Днес няма много наши клиенти, готови да платят 4-5 хиляди евро отгоре за плъг-ин хибрид. Колите ни с газови уредби намаляват парниковите емисии с 10 процента в замяна само на няколкостотин евро доплащане. Емисиите на фини частици намаляват с 90 процента. Затова и над една трета от поръчките ни са за коли с газова уредба.
Скоро ще предложим самозареждащ се хибрид при Jogger, който като модел е по-тежък и по-уязвим за допълнителни такси за емисиите. По-нататък такова задвижване ще има и при другите модели - когато пазарът покаже, че му е дошло времето".
НА СНИМКАТА: Dacia Spring, най-евтиният електромобил на европейския пазар
"Когато трябва да сме изцяло електрически, ще станем. Но въпросът е какво ще правим дотогава. И кога трябва да направим прехода. Днес няма много наши клиенти, готови да платят 4-5 хиляди евро отгоре за плъг-ин хибрид. Колите ни с газови уредби намаляват парниковите емисии с 10 процента в замяна само на няколкостотин евро доплащане. Емисиите на фини частици намаляват с 90 процента. Затова и над една трета от поръчките ни са за коли с газова уредба.
Скоро ще предложим самозареждащ се хибрид при Jogger, който като модел е по-тежък и по-уязвим за допълнителни такси за емисиите. По-нататък такова задвижване ще има и при другите модели - когато пазарът покаже, че му е дошло времето".
НА СНИМКАТА: Dacia Spring, най-евтиният електромобил на европейския пазар
Вижте и видео от разговора ни с Ксавие Мартине: