Зловещото поскъпване на автомобилите в последните три години не подминава и Dacia. Но най-достъпната марка на европейския пазар го посреща със смесени чувства, казва пред "КОЛЕЛА" и Automedia.bg Ксавие Мартине, старши вицепрезидент на компанията, отговарящ за маркетинга и продажбите. Ще промени ли изцяло клиентелата си Dacia, и изобщо има ли надежда поне някои автомобили да останат достъпни и в бъдеще? Ето какво отговори Мартине на въпросите ни.
Шест въпроса към Ксавие Мартине, Dacia (ГАЛЕРИЯ):
Доволни ли сте от пазарния дебют на новия Jogger? Може ли този модел да въстанови интереса към минивановете, които почти бяха оставени да изчезнат от останалите компании?
"Минивановете бяха отговор на определени нужди на клиентите. Проблемът е, че те не са най-добрият отговор от гледна точка на вредните емисии, особено когато и данъчното облагане зависи от емисиите. Но нуждите на семействата не са се променили: на много от тях им трябва кола за седем души, с място за багаж. Jogger е насочен към тези нужди и понеже това е съчетано с добър дизайн и конкурентна цена, успехът бе светкавичен. До момента имаме над 70,000 поръчки в Европа. Всъщност не смогваме да произведем достатъчно коли, за да ги изпълним. Имаме 6-месечен списък с чакащи клиенти".
"Минивановете бяха отговор на определени нужди на клиентите. Проблемът е, че те не са най-добрият отговор от гледна точка на вредните емисии, особено когато и данъчното облагане зависи от емисиите. Но нуждите на семействата не са се променили: на много от тях им трябва кола за седем души, с място за багаж. Jogger е насочен към тези нужди и понеже това е съчетано с добър дизайн и конкурентна цена, успехът бе светкавичен. До момента имаме над 70,000 поръчки в Европа. Всъщност не смогваме да произведем достатъчно коли, за да ги изпълним. Имаме 6-месечен списък с чакащи клиенти".
Вижте и видео от разговора ни с Ксавие Мартине: