Зловещото поскъпване на автомобилите в последните три години не подминава и Dacia. Но най-достъпната марка на европейския пазар го посреща със смесени чувства, казва пред "КОЛЕЛА" и Automedia.bg Ксавие Мартине, старши вицепрезидент на компанията, отговарящ за маркетинга и продажбите. Ще промени ли изцяло клиентелата си Dacia, и изобщо има ли надежда поне някои автомобили да останат достъпни и в бъдеще? Ето какво отговори Мартине на въпросите ни.
Шест въпроса към Ксавие Мартине, Dacia (ГАЛЕРИЯ):
Самият израз "достъпен автомобил" ще оцелее ли след електрификацията?
"Това е добър въпрос. Към електрификацията можем да добавим регламента GSR2, който прави много електронни системи задължителни, можем да добавим също инфлацията при суровините и логистиката. Цените на колите наистина се повишиха твърде много. Някои хора вече ги смятат за луксозни стоки. Нашата роля в Dacia си остава да се фокусираме само върху най-важното. Така и така имате смартфон с голям екран в джоба си. Трябва ли ви тогава друг екран в колата? Затова ние предлагаме и версии без дисплей, с удобни варианти да ползвате телефона си и да го управлявате от волана. С такива решения можем да поддържаме достъпността си. Вероятно няма да успеем да компенсираме цялото поскъпване. Но се стремим да го ограничим, колкото е възможно".
НА СНИМКАТА: Концептуалната Dacia Manifesto
"Това е добър въпрос. Към електрификацията можем да добавим регламента GSR2, който прави много електронни системи задължителни, можем да добавим също инфлацията при суровините и логистиката. Цените на колите наистина се повишиха твърде много. Някои хора вече ги смятат за луксозни стоки. Нашата роля в Dacia си остава да се фокусираме само върху най-важното. Така и така имате смартфон с голям екран в джоба си. Трябва ли ви тогава друг екран в колата? Затова ние предлагаме и версии без дисплей, с удобни варианти да ползвате телефона си и да го управлявате от волана. С такива решения можем да поддържаме достъпността си. Вероятно няма да успеем да компенсираме цялото поскъпване. Но се стремим да го ограничим, колкото е възможно".
НА СНИМКАТА: Концептуалната Dacia Manifesto
Вижте и видео от разговора ни с Ксавие Мартине: