IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Tropfenwagen - първият сериен автомобил със средно разположен двигател

„Капката“ Rumpler е странен хибрид карета-самолет, който изглежда като космически кораб

На автомобилното изложение в Берлин през 1921 г. се появява автомобил, който е от тези, които изпреварват времето си. Това е странният Rumpler Tropfenwagen, който буквално взривява адиторията с визуалния ефект, който е изключително впечатляващ. Но Tropfenwagen се оказва нестандартно събитие във всеки смисъл.

 

Rumpler Tropfenwagen-1

 

Оценен е като странен хибрид карета-самолет, който изглежда като космически кораб в сравнение със средностатистическите автомобили от началото на 20-те години на миналия век. Въпреки, че формата му не отговаря на традиционните съвременни представи за аеродинамика.

Каква е историята на този интересен отвсякъде автомобил? Преди Втората световна война инженерните постижения в аеронавтиката често предвещават аналогични разработки в автомобилите и обратно. И това може да има нещо общо с факта, че много от инженерите от този период са се прехвърляли между тези две области и са опитвали да прилагат новите си идеи в какъвто и проект да работят.

 

Rumpler Tropfenwagen-4

 

Роденият във Виена - автомобилен и авиационен инженер Едмунд Румплер, е един от тези иноватори. Той се проявява преди Първата световна война, работейки с Daimler и Adler. Също така си сътрудничи с легендарния инженер Ханс Ледвинка и участва в създаването на Präsident от 1897 г. за Nesselsdorfer Wagenbau-Fabriks-Gesellschaft AG, сега известен като Tatra.

След края на войната Румплер се посвещава на проектирането на Tropfenwagen. Той внедрява новите си идеи за аеродинамиката от самолетите в дизайна на това превозно средство. Вследствие на това колата приема формата на капка, откъдето идва и името Tropfenwagen, което означава „Спускаема кола“. Както се оказва впоследствие, вдъхновението за каросерията е била гондолата на Zeppelin.

 

Rumpler Tropfenwagen-7

 

С Tropfenwagen австриецът оставя своя отпечатък в автомобилната индустрия като създател на смятания за първи сериен автомобил със средно разположен двигател. Необичайното решение е с 2,6-литров W6 двигател с мощност 36 к.с., който е монтиран пред задния мост, заедно със тристепенна ръчна трансмисия в едно цяло.

Пресата тогава е възхитена, като дори има изявления, че създаването на Rumpler Tropfenwagen напълно опровергава преобладаващото мнение за предполагаемата невъзможност за подобряване и развитие на дизайна на автомобила.

 

Rumpler Tropfenwagen

 

В допълнение тази аеродинамична форма се отличава с решението не само предното стъкло, но и страничните прозорци на колата да бъдат значително извити. Други характеристики, които помагат за изглаждане на формата, са интегрираните предни фарове, въздухозаборници в задната част на автомобила, както и напълно затворено дъно.

Tropfenwagen се отличава със заоблена и пищна предница, със заострена задна част и дизайн, който се смята за необичаен и футуристичен по онова време, като се има предвид, че автомобилите са предимно с много квадратна форма. При така създаденото вътрешно пространство водачът е отпред с най-добра видимост, а отзад има места за до петима пътници. Формата на каросерията в изглед отгоре напълно отразява името и прилича на падаща капка.

 

Rumpler Tropfenwagen-6

 

Въпреки, че все още не е доказано, че тази нова конфигурация подобрява шофирането, тя помога за постигане на по-добра аеродинамика. Инженерите на Volkswagen измерват коефициента на съпротивление на Tropfenwagen през 1979 г. и е установено, че Cd е само 0,28. Цифра, която би била конкурентна дори по днешните стандарти. За сравнение - същият коефициент има второто поколение Lexus IS.

Оскъдните 36 к.с. на двигателя успяват да осигурят на колата максимална скорост 110 км/ч, производителност, която привлича вниманието на представителите на Mercedes Benz. По-късно те използват дизайна на Rampler както за Grand Prix, така и за приложения в спортни автомобили като Mercedes-Benz Tropfenwagen (Typ RH).

 

Rumpler Tropfenwagen-8

 

Производството на „Капката“ Rumpler Tropfenwagen започва през 1921 г., но уви, след началото са открити множество недостатъци. Липсата на багажник е само върхът на айсберга, потребителите са изправени пред неравномерна работа на двигателя и неизправности в охладителната система. Проблемите с кормилното управление не добавят ентусиазъм най-вече сред таксиметровите шофьори, които са основните ползватели на Tropfenwagen.

Въпреки, че е футуристичен за времето си, произведени са само около 100 автомобила поради слабото търсене. Производството на Tropfenwagen е спряно през 1925 г. и днес е известно, че са оцелели само два екземпляра - единият се намира в Музея на обществения транспорт (MVG) в Мюнхен, а другият е изложен в Германския технологичен музей в Берлин.

 

 

0 от 500