IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mustang, купен за 500 долара, сега струва поне милион

Автомобилът на шефа на Ford е направен още преди серийното производство на модела (ВИДЕО)

Историята на Ford Mustang е дълга, славна и започва официално на 17 април 1964 г., когато е представянето на първото поколение. Има обаче и други интересни факти, защото през 1963 г. са произведени 10 предсерийни Ford Mustang. Един от тях е открит и то какъв - колата е подарък на ръководителя на концерна Хенри Форд II. За уникалния Ford Mustang разказва програмата Barn Finder от Youtubе канала Hagerty.

 

Ford Mustang от 1963 г.-6

 

Произведени са над 10 милиона Mustang и нито един от тях не е като този. Прототипът е по същество ръчно изработен персонализиран автомобил. Малки детайли, като факта, че няма видими точкови заварки, показват, че тази кола е построена така, както би се очаквало рестомод от висок клас да се произвежда днес.

Редкият Ford Mustang струва сега поне 1 милион долара, смятат експерти. Този автомобил е един от последните прототипи, при това специален - черното купе е за главния изпълнителен директор на американския концерн Хенри Форд II (внук на Хенри Форд). Автомобилът е до голяма степен идентичен с първия сериен Ford Mustang от 1964 г., въпреки че са направени редица подобрения „за шефа“.

 

Ford Mustang от 1963 г.

 

Първо - покривът му е завършен с винил, както при премиум колите от онези години. Второ, интериорът е облицован със скъпа кожа и са монтирани метални (не пластмасови) бутони. Тези елементи не са били в серийния Mustang. Сенниците, таванът и таблото са кожени. Дори гърловината на горивото е обвита в кожа.

Радио бутоните, конзолата и таблото са изцяло от истинско тиково дърво. Воланът е от дърво и лят под налягане метал. Тази кола почти няма пластмаса. Тази кола просто е построена по различен начин. Под предния капак е стандартен 4,7-литров V8 двигател с мощност 271 к.с. с., съчетан с 4-степенна механична скоростна кутия, спирачките са дискови.

 

Ford Mustang от 1963 г.-1

 

Настоящият собственик пази най-редкия Ford Mustang от 1975 г. и много рядко го изкарва от гаража. Той се опитва да запази колата в най-оригиналното състояние и все още няма намерение да я продава. Този прототип на Ford Mustang е безценна част от историята на Ford, която е закупена само за... $500.

Каква е историята на собствеността? Когато Хенри Ford II спира да използва колата, той я дава на своя шофьор, който притежава машината до 1970 г. След това я продава на свой приятел, който през 1975 г. също е обявява за продажба. Но тогава времето се е отразило на колата и тя е почти напълно ръждясала. Настоящият собственик обаче е местен, вижда обявата, купува автомобила и от тогава го притежава.

 

Ford Mustang от 1963 г.-3

 

Този Mustang е на почти 60 години и през цялото време е „живял“ на около три мили от мястото, където е създаден. Тогава обаче настоящият собственик не знае пълната история на колата, докато някой не му предлага 17 000 долара за нея. Което е около пет пъти повече от това, колкото се смята, че струва в края на 70-те години. След повече проучвания той разбира какво има и прави пълна реставрация.

Сега собственикът има много документи за колата, включително оригиналната обява за продажба. В нея този Ford Mustang е посочен като „специално направен за семейството на Форд“. Исканата цена е 525 долара.



След известни преговори обаче се споразумяват за крайна цена от 500 долара. Тогава. Сега, след почти половин век по-късно се предполага, че струва 1 милион долара. Но не изглежда, че настоящият собственик има интерес да продаде тази част от историята на Ford. Оказва се, че той е бивш служител на Ford, който разбира и уважава това, което има. И е идеалният пазач на такъв исторически Ford Mustang.

 

 

0 от 500
  • #19
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Бензинчо, на мама ( преди 1 година )
    На 11-годишната тесла не можеш да откриеш ръжда по калниците, дори когато боята е начукана от камъчета, защото е боядисана не качествено, просто защото калниците са алуминиеви, както и всички останали панели. На новите тесли дори шасито им вече е отлято от алуминий и не може да ръждяса. А ръждите за които говориш бяха ръждиви вадички ръжда върху пластмасовата броня, а не "почти НАПЪЛНО РЪЖДЯСАЛА" на 11-та година като този ford, който е бил продаден на безценица по тази причина.
  • #18
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Бензинчо ( преди 1 година )
    Лошо боядисана Тесла,след време се появява ръжда.
  • #17
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Бензинчо ( преди 1 година )
    Лошо боядисана кола,след време се появява ръжда.
  • #16
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Бензинчо ( преди 1 година )
    До 12.Дори в нова Тесла 3 е открита ръжда от Бьорн Ниланд заради влажния климат.В Тесла ръждясват дори батериите.
  • #15
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Пропускаш факта, че ако искаш да си правиш кефа винаги можеш да идеш на писта, да изключиш всички системи за сигурност и да направиш електромобила на задно, като ще имаш 700 коня само на задните колела и ще дрифтиш много по-добре отколкото с мустанга. Единственият съществен недостатък в това отношение е сравнително високото тегло при електромобилите, но и това е поправимо и няма как още с бебешките си стъпки да бият ДВГ по всички параметри.
  • #14
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Фантомас ( преди 1 година )
    Тук не можеш да направиш сравнение с една легенда и съвременен автомобил то и затова се казва легендаУдоволствието да караш автомобил с двигател с вътрешно горене и електроавтомобила е съвсем различно Автомобилът с двигател вътрешно горене автомобилът ти го караш а електромобила той те кара а това е страшно важно за да си направиш удоволствието когато караш автомобил с вътрешно горенеFord mustang особено старите модели антики са едни от най-красивите автомобили в света
  • #13
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 10 ( преди 1 година )
    Е за колко да купи една "почти НАПЪЛНО РЪЖДЯСАЛА." кола? 5000 долара наши пари. И как да я даде за по-малко от милион, като сигурно за последните 50 години е хвърлил почти толкова за да я възстановява.
  • #12
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    И какво общо има качеството на боядисване, като няма нито една 11 годишна тесла с ръждясали калници, да не говорим че на 11 години този Форд е "почти НАПЪЛНО РЪЖДЯСАЛА." Ти чувал ли си за ръждясала Тесла модел S? Няма и да чуеш!
  • #11
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    До 7.Качеството на боядисване на Тесла е всеизвестно.
  • #10
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Петстотин долара е струвал 70 те години.Сега струва милион и то ако собственикът се съгласи да продава.