IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mustang, купен за 500 долара, сега струва поне милион

Автомобилът на шефа на Ford е направен още преди серийното производство на модела (ВИДЕО)

Историята на Ford Mustang е дълга, славна и започва официално на 17 април 1964 г., когато е представянето на първото поколение. Има обаче и други интересни факти, защото през 1963 г. са произведени 10 предсерийни Ford Mustang. Един от тях е открит и то какъв - колата е подарък на ръководителя на концерна Хенри Форд II. За уникалния Ford Mustang разказва програмата Barn Finder от Youtubе канала Hagerty.

 

Ford Mustang от 1963 г.-6

 

Произведени са над 10 милиона Mustang и нито един от тях не е като този. Прототипът е по същество ръчно изработен персонализиран автомобил. Малки детайли, като факта, че няма видими точкови заварки, показват, че тази кола е построена така, както би се очаквало рестомод от висок клас да се произвежда днес.

Редкият Ford Mustang струва сега поне 1 милион долара, смятат експерти. Този автомобил е един от последните прототипи, при това специален - черното купе е за главния изпълнителен директор на американския концерн Хенри Форд II (внук на Хенри Форд). Автомобилът е до голяма степен идентичен с първия сериен Ford Mustang от 1964 г., въпреки че са направени редица подобрения „за шефа“.

 

Ford Mustang от 1963 г.

 

Първо - покривът му е завършен с винил, както при премиум колите от онези години. Второ, интериорът е облицован със скъпа кожа и са монтирани метални (не пластмасови) бутони. Тези елементи не са били в серийния Mustang. Сенниците, таванът и таблото са кожени. Дори гърловината на горивото е обвита в кожа.

Радио бутоните, конзолата и таблото са изцяло от истинско тиково дърво. Воланът е от дърво и лят под налягане метал. Тази кола почти няма пластмаса. Тази кола просто е построена по различен начин. Под предния капак е стандартен 4,7-литров V8 двигател с мощност 271 к.с. с., съчетан с 4-степенна механична скоростна кутия, спирачките са дискови.

 

Ford Mustang от 1963 г.-1

 

Настоящият собственик пази най-редкия Ford Mustang от 1975 г. и много рядко го изкарва от гаража. Той се опитва да запази колата в най-оригиналното състояние и все още няма намерение да я продава. Този прототип на Ford Mustang е безценна част от историята на Ford, която е закупена само за... $500.

Каква е историята на собствеността? Когато Хенри Ford II спира да използва колата, той я дава на своя шофьор, който притежава машината до 1970 г. След това я продава на свой приятел, който през 1975 г. също е обявява за продажба. Но тогава времето се е отразило на колата и тя е почти напълно ръждясала. Настоящият собственик обаче е местен, вижда обявата, купува автомобила и от тогава го притежава.

 

Ford Mustang от 1963 г.-3

 

Този Mustang е на почти 60 години и през цялото време е „живял“ на около три мили от мястото, където е създаден. Тогава обаче настоящият собственик не знае пълната история на колата, докато някой не му предлага 17 000 долара за нея. Което е около пет пъти повече от това, колкото се смята, че струва в края на 70-те години. След повече проучвания той разбира какво има и прави пълна реставрация.

Сега собственикът има много документи за колата, включително оригиналната обява за продажба. В нея този Ford Mustang е посочен като „специално направен за семейството на Форд“. Исканата цена е 525 долара.



След известни преговори обаче се споразумяват за крайна цена от 500 долара. Тогава. Сега, след почти половин век по-късно се предполага, че струва 1 милион долара. Но не изглежда, че настоящият собственик има интерес да продаде тази част от историята на Ford. Оказва се, че той е бивш служител на Ford, който разбира и уважава това, което има. И е идеалният пазач на такъв исторически Ford Mustang.

 

 

0 от 500
  • #29
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    До 26.Притежавал си такива коли само в мечтите си.Като лапе може да си търкалял модели на Мачбокс по балатума на село.
  • #28
    1 rate up comment 1 rate down comment
    А междуосие? Или раз ( преди 1 година )
    "А междуосие? Или разпределение на масата?" А сигурен ли си, че това са недостатъци на Тесла и електромобилите като цяло? Точно това те издаде колко "разбираш" от автомобили
  • #27
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До Влади ( преди 1 година )
    "Да си чувал за усещане на автомобила? Поведение на пътя? Шумоизолация, качество на материалите? Разположение на мотора? Недозавиване?" Ти сигурен ли си, че тава са предимствата на Форд Мустанг? Сериозно ли го мислиш?
  • #26
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Притежавал съм лично Порше 450 коня, а съм карал няколко автомобила с над 500 коня, единия от които чипиран Мерцедес с фабрични 650 коня. Мустанг не съм карал, но са ме возили. Е точно затова мога да направя преки сравнения с УСЕЩАНЕТО ДА ШОФИРАШ Тесла. За другите неща си прав, но не забравяй, че за толкова пари - толкова. Ако искаш цялостно усещане - Римак Невера.Порше Тайкан все още не е настигнал по усещане класическите поршета, но точно като тях не става за ежедневен семеен автомобил.
  • #25
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Владислав ( преди 1 година )
    Тръгнал да ми хвали Тесла спрямо Легенди минали през няколко поколения хора и оценени и признати от милиони по цял свят! Не съм чул всеки милионер или милиардер да има задължително по един Тайкан или Е-трон в гаража си, но всеки от тях има поне по едно Порше, па макар и да не е 700к.с. Ако се чудиш защо значи не е имало смисъл да пиша следните редове или ако имаш поне малко сиво вещество вземи прочети преди пак да се изхвърляш като .......на мокър пясък.
  • #24
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Владислав ( преди 1 година )
    Вземи се качи на повече от 3 коли и по възможност да минат цената от 20,000лв, отделно ограмоти се и тогава въобще ако още имаш някаква съвест и оценка коментирай. Да си чувал за усещане на автомобила? Поведение на пътя? Шумоизолация, качество на материалите? Разположение на мотора? Недозавиване? Накъде е обърнато таблото ако въобще е обърнато? А положението на седалките? А междуосие? Или разпределение на масата? Аман от неграмотници! И ми прави впечатление, че точно такива най-много ***!
  • #23
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Владислав ( преди 1 година )
    Абе ти или си някакъв пълен *** или някакво лапе. Всичките ти коментари са едни и същи. Няма 11г ръждясала тесла!!! Едно и също повтаряш. Толкова ли те е яд, че си се прецакал да си купиш това недоразумение? Само един пълен неандерталец може да хвали това недоразумение на автомобилостроенето. Истинските фенове на коли ценят много повече неща от едно ускорение. Ама какво ли ти обяснявам на теб. Едва ли ще вденеш.
  • #22
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Бензинчо, на мама ( преди 1 година )
    Ти осъзнаваш ли, че това е все едно към момента да купиш за 5000 днешни долара лимитирана Тесла плайд 1000 коня, която е правена по индивидуален проект с много скъпи и рядки материали, само защото е толкова изгнила, че за нищо не става и даже си успял да намалиш цената на обявата, защото никой не е пожелал да купи автомобила, въпреки че съм доработките в него струват много повече от 5000 долара. Смятай в какво положение е бил този иначе уникален Мустанг и колко сили средства са вложени после.
  • #21
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Ами давай де, от кога чакам някоя изгнила тесла за 500 долара да се мъча с нея. Предложи ми една? И за 5 000 долара става? Да спестя взривовете на някой или таксата дето трябвало да я плаща за рециклиране на батерията? Ще изкараш и ти едни 50% комисион ако намериш такъв автомобил!
  • #20
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Ръждясват всички стоманени елементи по алуминиевата рама на Тесла.