IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Дилемата на Toyota - хибрид или електричество?

Компанията е лидер при смесените задвижвания, но изостава с колите изцяло на ток

Toyota е най-големият производител на автомобили в света – както по производство, така и по продажби. Благодарение на ангажимента си към качеството и ефективността на своите фабрики по целия свят, този японски производител е известен във всяка една страна. Има силно присъствие на пет континента, където е разположил свои фабрики и дизайнерски центрове, пише в свой анализ Фелипе Муньос от JATO Dynamics.


Toyota


Голяма част от популярността на Toyota се дължи на способността й да предлага правилното превозно средство на всеки пазар. В сравнение със своите японски, американски и европейски съперници, Toyota е по-добра в създаването на автомобили според вкуса на пазарите, на които ги предлага. И обикновено това са глобални продукти. Corolla, RAV4, Land Cruiser и Yaris са само четири примера за широката гама от автомобили, които се грижат за всички пазари.

Другата част от успеха на марката се дължи на хибридните двигатели. Toyota произвежда хибридни автомобили повече от 20 години, като през това време е продала милиони бройки. Инвестицията в смесеното задвижване се изплаща - марката изпреварва конкурентите си по отношение на емисиите на гориво и прави пари с тези автомобили.

Продажби на хибридни автомобили за първата половина на 2022 година:

Toyota


Въпреки успеха и положителния имидж, който хибридната технология даде на Toyota, някои външни фактори принуждават марката да направи следващата стъпка. Тя трябва да реши дали да продължи да подобрява съществуващата хибридна технология или да премине към чисто електрически превозни средства с нулеви емисии.

Проблемът е, че вторият вариант е малко непознат за Toyota. Тъй като се фокусира върху подобряването и разпространението на хибридни автомобили през тези 20 години, компанията отделя по-малко ресурси за електромобилите. Днес Toyota е най-големият производител в света на чисто хибридни автомобили, но един от най-малките производители на електрически превозни средства.

Продажби на електрически автомобили за първата половина на 2022 година:

Toyota


Със затягането на регулациите за емисиите по света е ясно, че хибридните автомобили няма да са достатъчни, за да постигнат целите. По принцип това са двигатели с вътрешно горене с електрическо задвижване. И докато тяхното въздействие е доста положително върху емисиите, такива задвижващи системи никога няма да постигнат 100% нулеви емисии.

Хибридната технология е идеалното решение за момента, но не и след десет години. Какво ще направи Toyota? Ще продължи ли компанията да залага на това интересно, евтино и лесно за използване решение? Или хибридите ще бъдат напълно изоставени в полза на електрически решения?


0 от 500
  • #4
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    да разхождаш безцелно генератор под капака и туба с гориво не е добра идея
  • #3
    11 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    За момента плъгин хибрид е оптимално решение,джиткаш си градско 50-60 км на ток(зареден в гаражчето на нощна тарифа) а извънградско не си ограничен,да мислиш къде да дозаредиш електричката.Който може да си позволи дебелите цени,по-добрият вариянт е плъгинхибрида
  • #2
    3 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    За мен няма дилема. Дизела е номер 1 и така ще бъде най вероятно до края на света или поне в рамките на живота на нашето поколение които сме родени през 20 век. Koгато военните почнат да използват електрически танкове, бтр и камиони тогава ще повярвам че електрическите коли имат бъдеще. До тогава е просто една утопична теория. Хибрите също са безсмислени. Излишно усложняване и оскъпяване на колата за да се спестят някакви си 2-3 литра гориво на 100км. Просто няма смисъл.
  • #1
    8 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Статията не дава отговори, а задава въпроси. Същите въпроси които задавам на антиелектриците от 5 години и отговор от тях не съм получил. Единственият отговор, е че toyota си знаела. Ето че дойде времето, колкото и невъзможно да ми се струваше. Сега задавам въпроса отново на антиелектриците - накъде трябва да поеме toyota? Могат ли да отговорят на въпросите от статията?