Появата на Audi Quattro в началото на 80-те години променя представата за автомобилите и няма как в бившия СССР да не следват съвременните за момента тенденции. В края на 80-те години в редица автомобилни заводи в страната са създадени прототипи на леки автомобили със задвижване на четирите колела. Един от тях е AZLK-21416.
На базата на AZLK-2141 създаването на вариант 4х4 има две основни цели. Първо - на фона на търговския успех на Audi Quattro да се увеличи привлекателността на сглобяваните за износ Москвич. Второ - за задоволяване на вътрешното търсене, тъй като в СССР все още няма достатъчно качествени пътища.
В резултат на това през 1984 г., дори преди развитието на масовото производство на AZLK-2141, Министерството на автомобилната индустрия инициира разработването на своя версия с пълно задвижване, която получава индекс - AZLK-21416. Или иначе казано – Москвич-21416 със задвижване на всички колела, като в разработката участва британската компания FFD (Ferguson Formula Developments Limited).
Наличието на AZLK-2141 улеснява замяната на задвижването на предните колела с пълно, като същевременно запазва стандартния тип каросерия. Подобно на Audi Quattro, Москвич има надлъжен двигател, така че не е трудно да се адаптират агрегати към него. Използва се самоблокиращ се диференциал на базата на Torsen, който тогава е част от автомобили на Audi.
Освен това специалистите монтират оригиналния вторичен вал, нови вилки, лагери и редица други детайли. От скоростната кутия въртящият момент се предава през карданния вал и скоростната кутия AZLK-2140 към задните колела. Самото окачване е независимо.
Вместо обикновен, на обещаващия AZLK-21416 е монтиран експериментален 4-цилиндров двигател AZLK-21414. Този бензинов агрегат с работен обем от 1,8 л произвежда 95 к.с. Получава класическа карбураторна система, 8-клапанна цилиндрова глава с ремъчно задвижване на разпределителния вал и чугунен цилиндров блок. Като цяло се оказва добър мотор, който е точно за кола със задвижване на всички колела.
В края на 80-те години първите образци на AZLK-21416 преминават цялостни тестове. Освен това се експериментира с различни видове трансмисии. Както се очаква, базираната на Thorsen се оказва най-успешна. С тази схема колата е предвидимо контролирана, уверено поддържана на лек офроуд и заледен асфалт.
Отнема няколко години за финализиране на автомобила и до 1990 г. Москвич 4x4 е готов за производство. Освен това, в допълнение към хечбека, е планирано да се правят седан със задвижване на всички колела AZLK-214126 и пикап AZLK-2335.
Разпадането на СССР обаче проваля тези планове. Създадени са няколко прототипа, но задвижването на всички колела в AZLK не е забравено. Състезателен автомобил с 4х4 става бронзов медалист от Европейския шампионат по автокрос.
През 1999 г. малка промишлена партида от седани Калита и Княз Владимир, оборудвани със системата, е сглобена в Московския автомобилен завод. Това обаче са последните издихания на умиращата фабрика.