IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Моторите на Toyota са неубиваеми - мит или истина?

Само един от трите основни мотори на RAV4 може да се определи като „надежден“

Четвъртото поколение на кросоувър Toyota RAV4 (CA40, 2012-2019) се радва на голямо търсене на пазара на употребявани автомобили. Цялостната репутация на марката е отлична, като комфортът и надеждността са на високо ниво. За това купувачите са готови да платят дори повече, за да притежават колата.


Toyota RAV4


Самият производител препоръчва смяна на маслото на двигателя на всеки 10 000 км, а не на 15 000 км, както е при повечето модели. Има обаче някои въпроси относно надеждността на RAV4, като експертите от изданието ZR предупреждават за възможните рискове при покупка на този модел.

Например, ако клиентът разполага с достатъчно пари за придобиване на екземпляр с пробег под 150 000 км, е по-добре да се откаже от версиите със CVT. Сама по себе си трансмисията Aisin K111 е доста надеждна, но само до 100 000-120 хиляди км, когато започне да се износва. В идеалния случай нейният ресурс е 250 000 охладителната система.


Toyota RAV4


На първо място обаче са други основни детайли на автомобила, които трябва да се взимат предвид при покупка – купето и двигателя. Оплакванията относно устойчивостта на каросерията към корозия не са чак толкова много, но нещата с моторите на RAV4 стоят по различен начин. А това не бива да се пренебрегва, защото Toyota RAV4 не е никак евтина кола.

3ZR-FAE (146 HP)

Голяма част от автомобилите втора ръка са оборудвани с базов бензинов 2,0-итров атмосферен двигател. Той се съчетава с механична скоростна кутия или със CVT, като има един проблем, типичен за по-новите агрегати на Toyota. Под натиска на екологичните стандарти в последно време те постепенно загубиха предишната си непретенциозност и станаха много придирчиви.


Toyota RAV4


Това е и причината, поради която този двигател може да бъде определен като „най-капризният на Toyota”. Той има проблеми с по-некачествено гориво, като се образуват отлагания и се налагат чести смени на свещите. Комбинацията с вариатора също пречи, тъй като той не загрява достатъчно за почистване на горивната камера. Работата на високи обороти (от 3500 нататък) е в ущърб на вариатора.

Има случаи, в които още на 20 000-30 000 км пробег се появява повишен разход на масло. Той може да достигне до половин литър на 1000 км. Въглеродните отлагания по всмукателния колектор и дросела причиняват плаващи обороти.

Веригата за синхронизация може да издържи 200 000 км, но често излиза от строя много по-рано, като причината е лошата конструкция. Срокът на експлоатация на помпата на охладителната система е непредвидим, като след 100 000 км се появяват течове. При по-ранните бройки от модела задвижващият механизъм за промяна на височината на повдигане на клапана често се поврежда, като дефектът беше отстранен след фейслифта.

Въпреки това, двигателят е надежден и издръжлив, като проблемите му се дължат основно на немарлива поддръжка. Блокът е изцяло алуминиев, има и хидравлични повдигачи. От Toyota посочват ресурс 250 000 км, но механици са категорични, че може да изкара дори 400 000 км

2AR-FE

Атмосферният мотор 2.5 не е съвместим нито с ръчна скоростна кутия, нито със CVT. Той се комбинира с хидравличната Aisin U660E / U760E, която е сравнително надеждна, въпреки че има проблеми. Ресурсът на този агрегат е около 300 000 км.


Toyota RAV4


Това от най-добрите двигатели на нашето време, като той е с алуминиев блок и работи дори с бензин с по-ниско октаново число. Няма особени оплаквания относно отпадъците от масло и е напълно възможно след основен ремонт да изкара дори до 500 000 км, което е отличен показател.

Помпата на охладителната система може да „умре“ до 60 000-80 000 км, като в случая няма какво да се направи. Веригата за синхронизация живее до 200 000 км, ако не е особено напрягана от резки ускорения. Съединителите на фазорегулатора се пукат (особено когато са студени), но като цяло устройството е много надеждно и сравнително икономично.

При покупка RAV4 с такъв мотор най-важен е реалният пробег. Кола, която е изминала 50 000-80 000 км, ще измине още толкова, без да се инвестира сериозно в нея. Ако обаче пробегът е над 150 000, тогава ще трябват средства за възстановителни работи.

В допълнение към веригата за синхронизация и различните уплътнения, ще се наложи и ремонт на автоматичната скоростна кутия – на около 180 000 км. Тя има много елементи, така че това посещението в сервиза няма да е евтино.

2AD-FTV (150 HP)

Турбодизеловият 2.2 не е рядкост, като на пазара има доста предложения с него. Всички са със задвижване 4х4 и хидравлична скоростна кутия. Този мотор има няколко досадни недостатъка, които може да причинят сериозни неприятности. Уплътнението на главата на цилиндъра бързо губи своята плътност. „Преливащите“ дюзи развалят маслото и се стига до изгаряне на буталата.


Toyota RAV4


Появата на повишен разход на маслото беше често срещана при по-ранните екземпляри. По гаранция бяха модифицирани бутала и пръстени, но не всички дизелови RAV4 са преминали през това. Все пак, всички „заболявания“ са, ако не напълно излекувани, то поне значително смекчени.

Затова и по-добрият вариант за дизелов RAV4 е за автомобил след фейслифта, но трябва да се има предвид, че и там повишеният разход на масло не е избегнат. Също така EGR клапанът се запушва с главоломна скорост и ужасно скъпите дюзи „умират“ от грешно дизелово гориво.

Всички тези често срещани заболявания на съвременните дизелови двигатели не се считат за нещо ужасно. Но този конкретен дизелов двигател, в допълнение към всичко, има не много впечатляващ ресурс – 250 000-300 000 км.

Заключение

Ако потребителят се е насочил към RAV4 с пробег от 100 000 км или повече, тогава най-добрият вариант е очевиден – 2,5. В случая е възможно задвижване и само към една ос, въпреки че се среща рядко. Този вариант обаче струва по-евтино – и като покупка, и като бъдещи ремонти, тъй като не трябва да се поправят допълнителни механизми.


Toyota RAV4


В същото време моторът 2.0 е изключително добър, само докато е нов и комбинацията му със скучния вариатор или с педал за левия крак не се харесва на всеки. Дизелът пък определено е само за ценители.


0 от 500
  • #10
    14 rate up comment 1 rate down comment
    До7 ( преди 1 година )
    Всичко ок с Теслата, но счупи ли се нещо или се бъгне електрониката трябва да я от караш във Виена за ремонт. Това е смешното при теслите. Иначе всеки електродвигател ще надживее двигател с вътрешно горене. Това спор няма.
  • #9
    16 rate up comment 1 rate down comment
    Uhu ( преди 1 година )
    Ъхъ да, много Ентелектуална статия с професионално координирана насоченост и темпорално емоционална координираност относно електората, който ще чете такива ерунди. Мнение на немски експерти с оценка на японски автомобили. За съжаление не прочетох докрай така наречената статия........
  • #8
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Продължение ( преди 1 година )
    А за всеки на който това му се струва прекалено хубаво за да е истина, ще кажа че всъщност това е гаранцията на този двигател когато е монтиран на камион с общо тегло 40 т. Представяте ли си някой от изброените в статията двигатели да бъде качен на камион? Колко ли ще изкара? Дали ще успее да изгори и един резервоар гориво преди да се скапе?
  • #7
    7 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    В съседната тема някой обясняваше, че заради физичните закони електромобилите нямат шансове. Чудя се след прочитане на тази статия, как ще реагира ако му кажа, че на двигателят на Тесла модел s му дават едно цяло и шест милиона километра гаранция, без през това време да има нужда от каквото и да е обслужване и без никакви консумативи, като след изтичане на гаранцията е препоръчително да се направи инспекция на единствения консуматив, който струва 100 долара - лагерите и при нужда да се сменят.
  • #6
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Емо ( преди 1 година )
    Здравейте, Хонда ЦРВ 3 фейслифт, 150 автоматична, с каква скоростна кутия е - СVT ли е или друга?Благодаря!
  • #5
    15 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "Дизелът пък определено е само за ценители." Хохохо, браво, това в хоремага ли го чу от някой, Пешко?
  • #4
    16 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тойотка имаше една кратковтеменна слава на здрава преди да влязат тежките емисионни ограничения от Евро 5 нататък. Също и в САЩ и други високоемисионни страни като арабските и Австралия (до скоро), където продаваха двигатели с 20 годишни, прости и изпитани технологии. Само че след като ги хванаха, че 10 г. са подавали лъжливи данни за средните си емисии в САЩ, изведнъж им се наложи да влязат в крак с екологията и оттам-нататък двигателите им няма как да са по-здрави от на всеки друг.
  • #3
    12 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И надеждността на Lexus e толкова последните години. След 2017 г. Тойотките не са същите
  • #2
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Според мен ( преди 1 година )
    Toyota навремето имаха наистина добри двигатели Бензиновата серия 1JZ и 2JZ и особено 2JZ GTE и дизеловите версии 1HD-T, 1HD-FT и последната най добра версия 1HD-FTE. От там нататък качеството падна надолу. Последните години само двигателите който слагат в Лексус са добри. Другото си е ширпотреба и доста далеч като качество и здравина сравнено със старите двигатели които изброих. Някой от 4 цилиндровите им двигатели са добри. Например дизеловия 1KD-FTV и 2KD-FTV e здрав мотор.
  • #1
    27 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "В идеалния случай нейният ресурс е 250 000 охладителната система."!??! След това не съм чел, но със сигурност има още...:)))