IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Моторите на Toyota са неубиваеми - мит или истина?

Само един от трите основни мотори на RAV4 може да се определи като „надежден“

Четвъртото поколение на кросоувър Toyota RAV4 (CA40, 2012-2019) се радва на голямо търсене на пазара на употребявани автомобили. Цялостната репутация на марката е отлична, като комфортът и надеждността са на високо ниво. За това купувачите са готови да платят дори повече, за да притежават колата.


Toyota RAV4


Самият производител препоръчва смяна на маслото на двигателя на всеки 10 000 км, а не на 15 000 км, както е при повечето модели. Има обаче някои въпроси относно надеждността на RAV4, като експертите от изданието ZR предупреждават за възможните рискове при покупка на този модел.

Например, ако клиентът разполага с достатъчно пари за придобиване на екземпляр с пробег под 150 000 км, е по-добре да се откаже от версиите със CVT. Сама по себе си трансмисията Aisin K111 е доста надеждна, но само до 100 000-120 хиляди км, когато започне да се износва. В идеалния случай нейният ресурс е 250 000 охладителната система.


Toyota RAV4


На първо място обаче са други основни детайли на автомобила, които трябва да се взимат предвид при покупка – купето и двигателя. Оплакванията относно устойчивостта на каросерията към корозия не са чак толкова много, но нещата с моторите на RAV4 стоят по различен начин. А това не бива да се пренебрегва, защото Toyota RAV4 не е никак евтина кола.

3ZR-FAE (146 HP)

Голяма част от автомобилите втора ръка са оборудвани с базов бензинов 2,0-итров атмосферен двигател. Той се съчетава с механична скоростна кутия или със CVT, като има един проблем, типичен за по-новите агрегати на Toyota. Под натиска на екологичните стандарти в последно време те постепенно загубиха предишната си непретенциозност и станаха много придирчиви.


Toyota RAV4


Това е и причината, поради която този двигател може да бъде определен като „най-капризният на Toyota”. Той има проблеми с по-некачествено гориво, като се образуват отлагания и се налагат чести смени на свещите. Комбинацията с вариатора също пречи, тъй като той не загрява достатъчно за почистване на горивната камера. Работата на високи обороти (от 3500 нататък) е в ущърб на вариатора.

Има случаи, в които още на 20 000-30 000 км пробег се появява повишен разход на масло. Той може да достигне до половин литър на 1000 км. Въглеродните отлагания по всмукателния колектор и дросела причиняват плаващи обороти.

Веригата за синхронизация може да издържи 200 000 км, но често излиза от строя много по-рано, като причината е лошата конструкция. Срокът на експлоатация на помпата на охладителната система е непредвидим, като след 100 000 км се появяват течове. При по-ранните бройки от модела задвижващият механизъм за промяна на височината на повдигане на клапана често се поврежда, като дефектът беше отстранен след фейслифта.

Въпреки това, двигателят е надежден и издръжлив, като проблемите му се дължат основно на немарлива поддръжка. Блокът е изцяло алуминиев, има и хидравлични повдигачи. От Toyota посочват ресурс 250 000 км, но механици са категорични, че може да изкара дори 400 000 км

2AR-FE

Атмосферният мотор 2.5 не е съвместим нито с ръчна скоростна кутия, нито със CVT. Той се комбинира с хидравличната Aisin U660E / U760E, която е сравнително надеждна, въпреки че има проблеми. Ресурсът на този агрегат е около 300 000 км.


Toyota RAV4


Това от най-добрите двигатели на нашето време, като той е с алуминиев блок и работи дори с бензин с по-ниско октаново число. Няма особени оплаквания относно отпадъците от масло и е напълно възможно след основен ремонт да изкара дори до 500 000 км, което е отличен показател.

Помпата на охладителната система може да „умре“ до 60 000-80 000 км, като в случая няма какво да се направи. Веригата за синхронизация живее до 200 000 км, ако не е особено напрягана от резки ускорения. Съединителите на фазорегулатора се пукат (особено когато са студени), но като цяло устройството е много надеждно и сравнително икономично.

При покупка RAV4 с такъв мотор най-важен е реалният пробег. Кола, която е изминала 50 000-80 000 км, ще измине още толкова, без да се инвестира сериозно в нея. Ако обаче пробегът е над 150 000, тогава ще трябват средства за възстановителни работи.

В допълнение към веригата за синхронизация и различните уплътнения, ще се наложи и ремонт на автоматичната скоростна кутия – на около 180 000 км. Тя има много елементи, така че това посещението в сервиза няма да е евтино.

2AD-FTV (150 HP)

Турбодизеловият 2.2 не е рядкост, като на пазара има доста предложения с него. Всички са със задвижване 4х4 и хидравлична скоростна кутия. Този мотор има няколко досадни недостатъка, които може да причинят сериозни неприятности. Уплътнението на главата на цилиндъра бързо губи своята плътност. „Преливащите“ дюзи развалят маслото и се стига до изгаряне на буталата.


Toyota RAV4


Появата на повишен разход на маслото беше често срещана при по-ранните екземпляри. По гаранция бяха модифицирани бутала и пръстени, но не всички дизелови RAV4 са преминали през това. Все пак, всички „заболявания“ са, ако не напълно излекувани, то поне значително смекчени.

Затова и по-добрият вариант за дизелов RAV4 е за автомобил след фейслифта, но трябва да се има предвид, че и там повишеният разход на масло не е избегнат. Също така EGR клапанът се запушва с главоломна скорост и ужасно скъпите дюзи „умират“ от грешно дизелово гориво.

Всички тези често срещани заболявания на съвременните дизелови двигатели не се считат за нещо ужасно. Но този конкретен дизелов двигател, в допълнение към всичко, има не много впечатляващ ресурс – 250 000-300 000 км.

Заключение

Ако потребителят се е насочил към RAV4 с пробег от 100 000 км или повече, тогава най-добрият вариант е очевиден – 2,5. В случая е възможно задвижване и само към една ос, въпреки че се среща рядко. Този вариант обаче струва по-евтино – и като покупка, и като бъдещи ремонти, тъй като не трябва да се поправят допълнителни механизми.


Toyota RAV4


В същото време моторът 2.0 е изключително добър, само докато е нов и комбинацията му със скучния вариатор или с педал за левия крак не се харесва на всеки. Дизелът пък определено е само за ценители.


0 от 500
  • #30
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Nawi ( преди 1 година )
    Koi e tozi nekadarnik ili Platen ot niakoia germanska marka.....ot 90 ta godina karam RAV 4 ot vtoro pokolenie Diesel 2 litra 115 konia sled tova pak Diesel 2,2 litra i 177 k. sili i dvata motora sa chudesni bez nikakvi remonti i i bez gorene na madlo. Parviat go karah do 200000 hiliad i go varnah na avtokashtata si kato nov...,ot 2007 karam drugoto pokolenie sas 177 k.s. moga da kaja che e raketa do dnes sam navil 260000 k.m bez remonti bez techove i t.n.. smiana na madlo na 40000 p. sintetika
  • #29
    17 rate up comment 5 rate down comment
    Бай Пешо ( преди 1 година )
    Никога не си купувайте Тойота от български дилър на представителството. Автомобилите са прилични въпреки "детските" им болести но ядовете, които ще ви създават сервизите и дилърите им, убиха в мен желанието за притежание на Тойота.
  • #28
    11 rate up comment 0 rate down comment
    до #22 ( преди 1 година )
    Стига лъга бе! Първо двигателя на тези километри да блокира трябва да го е карал без течности, което няма как да стане и второ от Тойота няма как да му откажат гаранция за 2 седмици при условие, че дават до 1 месец просрочване на обслужването, ако си достигнал 15 000 км, а ако не си ги достигнал до 3 месеца. Това е времевият показател, а километрите са до 1000 над зададения пробег за обслужване. Другият път се информирай преди да лъжеш така лаишки!
  • #27
    9 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Добре известен с лакомията си и с невървенето е дизеловия 2.2 . Д4Д е съкратено от Дай 4 Дюзи , и това се случва често , но за сметка на това скъпо ! Мерси за такава надеждност
  • #26
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Значи купуваш си тойтка на 10 год.направо нова за нашите стандарти 10 x 25000 км/год средно=250000 км правиш ремонт на скоростите 5000 лв и ремонт на мотора 5000 лв и.....напълно възможно след основен ремонт да изкара дори до 500 000 км, което е отличен показател.!? ;)
  • #25
    7 rate up comment 1 rate down comment
    JTDM ( преди 1 година )
    Еко-нормите са им малко извинение за издънките на съвременната автомобилна индустрия. Ясно на ръба на бедните емисии се влачат негативи, обаче това разтеглени вериги (все едно от кашкавал) отказващи запушващи се клапани за циркулация на газовете, издухани турбини, и немалко хвърлени мотори на точно зададен пробег заради някаква малка джаджа е от икономии и слаби якостни свойства на използв.метали. За производителите има икономически смислово съответствие в проектирането на откази.
  • #24
    8 rate up comment 22 rate down comment
    333 ( преди 1 година )
    Тойота.....едни от най-здравите и сигурни коли, в които можеш да ..,... умреш от скука. Мерси. Веднъж се живее.
  • #23
    5 rate up comment 11 rate down comment
    К.К. ( преди 1 година )
    Купих 2006 г. нова Тойота Авенсис с двигател 2,2 D-4D. При скорост над 160 км/ч харчеше по около 1/2 л масло на 1000 км. При по-високи скорости - и повече. Обадих се в сервиза-казаха ми да си прочета в ръководството-там пишеше-допустим разход на масло- 1 л/1000 км. Казах им,че ще ги съдя до дупка и компромисно ми направиха основен ремонт на 48х.км. Смениха ризите и буталата с тефлоновите семеринги със стандартни(стоманени) и се оправи...
  • #22
    5 rate up comment 16 rate down comment
    Toyota разчита на ст ( преди 1 година )
    Мой познат си купи чисто нов Land Cruiser, последния модел и смени двигател на малко над 100 хил. км. От toyota му отказаха гаранционно да го сменят, защото бил просрочил смяната на масло с две седмици.
  • #21
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Глупости ( преди 1 година )
    Имам пряко наблюдение върху един дизелов РАВ от 2014г. и два бензинови с 2.0 от 2016г. Всички с CVT. Нито един от тях няма проблеми. Купувани са чисто нови. Единият бензинов е на 200 000 км.