Правителственото решение на един проблем обикновено е също толкова лошо като самия проблем, казваше нобеловият лауреат Милтън Фридман. Вижте само политиката на Европейския съюз за намаляване на вредните емисии от транспорта: от началото на 90-те години до днес тя се състои в избирането на едно-единствено привидно просто решение (за един като цяло твърде комплексен проблем), в сляпото му налагане без вникване в детайлите, докато не се докаже, че не работи, и след това в избора на следващото, също толкова късогледо налагано решение. През 90-те такова решение бе дизелът, насърчаван и щедро субсидиран от западноевропейските правителства. В наши дни това са електромобилите. Логиката е разбираема: двигателят с вътрешно горене (ДВГ) отделя емисии, докато захранваният от батерия електромотор - не. Това бе достатъчно за ЕС, за да подготви планове за забрана на ДВГ и за поголовно преминаване към електромобили.
Една от визиите на BMW за града на бъдещето. На практика технологиите за нея вече съществуват, или са в процес на довършване
Но едва сега, почти десетилетие по-късно, политиците започват да се замислят за други ключови въпроси: от какви материали се произвеждат електромобилите и батериите; какви са достъпните запаси от такива материали; какви емисии се отделят при добива и обработката им; с каква енергия се зарежда батериите; какво ще се случи с тях, докато стигнат края на живота си... За щастие тези теми, които тепърва намират място в главите на чиновниците в Брюксел, отдавна занимават някои от големите компании в автомобилния сектор. Те отлично разбират, че решаването на проблема с емисиите, без от това да се породят множество други проблеми, изисква комплексен подход, изисква вглеждане във всеки елемент от производствения и потребителския цикъл. Някои компании вече са готови да предложат такива комплексни решения. BMW дори го направи през септември. Стратегията за устойчиво развитие на мюнхенската компания се върти около четирите RE: - Rethink, Reduce, Reuse, Recycle (премисли, намали, използвай отново, рециклирай). Ето и шест от ключовите точки в този план.
Големите промени, които готви BMW (ГАЛЕРИЯ):
Вероятно ще се учудите, но дори при нормална градска употреба най-голяма част от енергията на електромобила отива за преодоляване на въздушното съпротивление - цели 32%. На магистрала този процент скача до 60. Затова новите модели на BMW се създават с фанатично внимание към аеродинамиката. Новото поколение на Х1 - висок кросоувър с квадратести форми - има същия коефициент на въздушно съпротивление като футуристичното i8. И доста по-добър от този на хиперколи като Koenigsegg CCX.