Международната награда за двигател на годината беше създадена през 1999 г. и продължи да се връчва до 2019 г., след което беше спряна поради пандемията от COVID-19. Съдиите са международно жури от автомобилни журналисти. През това време бяха присъдени 247 общи титли и титли по категории на 18 производители, или в някои случаи комбинации от тях.
Британското издание Autocar направи любопитна класация на производителите, които са печелили наградата. В него са включени всички компании, отличени с трофея, като на върха е една от тях, която е спечели малко над 1/4 от общия брой. В случая се броят само двигатели, използвани за серийни автомобили.
Носителите на наградата „Двигател на годината“ (ГАЛЕРИЯ):
Да спечелиш една награда Международен двигател на годината е голямо постижение. Да спечелиш 63, както направи BMW, е почти невероятно. Успехът му се дължи на много широк набор от агрегати - от 1,5-литровия трицилиндров турбо, монтиран на хибрида i8, до 5,4-литров V12, използван в 7-Series, 8-Series и Rolls-Royce Silver Seraph.
Десет от наградите бяха дадени на 5,0-литровия V10, който задвижваше M5 и M6. С други двигатели BMW доминира в категориите от 2,5 до 3,0 литра и от 3,0 до 4,0 литра със съответно 14 и 13 победи от възможни 20. През 2003 г. BMW спечели наградата от 1,4 до 1,8 литра за своя компресор версия на двигателя Tritec, използван в ранните MINI, първоначално съвместно предприятие, създадено от Rover (по това време дъщерно дружество на BMW) и Chrysler.
Нито едно от горните не включва двигателя на BMW / PSA Peugeot-Citroen Prince, споменат по-рано. Ако добавим това, общият брой на BMW нараства до 71.