IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Playboy не е само мъжко списание, има и такъв автомобил

Направени са 99 бройки за 4 години производство, до днес са оцелели 43

Легендарното мъжко списание Playboy в хартиения си вариант е вече в историята, това се знае. Има обаче един друг факт, който е малко известен на широката публика – преди създателят и собственик на списанието Хю Хефнър да избере това име, е съществувал… автомобил Playboy. И се предполага, че тази кола е вдъхновила Хефнър за името на медията.

 

Кола Playboy

 

По дефиниция официално плейбой е нещо като „човек с дълбоки джобове, който отделя много време за забавления, сменя сексуални партньори и често се държи нерационално“. Първият брой на списанието Playboy излиза на 1 декември 1953 г., а последният на хартия е през 2020-а. След това е онлайн.

За автомобила Playboy всичко започва през 1946 г., когато човек на име Луис Хорвиц е много успешен дилър на Packard. Той забелязва силно търсене на малки и икономични автомобили в следвоенна Америка, където такъв модел обикновено служи като второ превозно средство в семейството и обикновено се използва от жени. А акцентът в списанието на Хю Хефнър са снимки на... голи жени.

 

Кола Playboy-5

 

През 1946 г. Хорвиц основава компанията Playboy Motor Car Corporation със седалище в Бъфало, Ню Йорк. Негови партньори са двама приятели, единият е опитен механик - Норм Ричардсън, а другият Чарли Томас е бивш инженер на Pontiac. Тримата решават да изградят малък кабриолет с един ред седалки, който е от първите със стандартен от фабриката прибиращ се твърд покрив от няколко части.

Първият прототип дебютира в хотел Statler в Бъфало през пролетта на 1946 г. и в много отношения представлява солиден коктейл от характеристики. Малкият двуместен автомобил се отличава със стил, сравнително усъвършенствана технология на окачването и монтиран отзад 4-цилиндров двигател, доставен от Hercules. Компанията Playboy обещава начална цена от едва 900 долара, което е приблизително 12 000 долара в днешно време.

 

Кола Playboy-1

 

Хорвиц знае от първия ден, че трябва да се случи чудо, за да бъде забелязана колата му. По това време силни са три големи корпорации - General Motors, Ford и Chrysler, докато по-малките производители започват постепенно да изчезват.

За да привлече вниманието на медиите с Playboy, инженерът Чарли Томас създава метален покрив, който се прибира в багажника. За съжаление, собственикът на колата трябва да го прави на ръка, но въпреки това Playboy има нещо, с което никой друг не може да се похвали.

 

Кола Playboy-2

 

Серийното производство е планирано за 1947 г. с редица важни промени. Двигателят е преместен отпред, а колата предлага самоносеща каросерия, която ясно се откроява в морето от конкуренти. Дължина е само 3,96 м - около половината от тази на традиционния Lincoln или Cadillac.

Първите екземпляри продължават да използват гореспоменатия двигател Hercules, но по-късно е заменен от 2-литров агрегат Continental. Мощността е увеличена от 40 на 48 к.с., работи с тристепенна механична скоростна кутия, задвижването е задно. Ускорението до 100 км/ч е за около 17 секунди, а максимална скорост - 120 км/ч. Комбинираният разход е 6,7 л на 100 км, което е нечувано за американски модел от този период. Теглото е 860 кг.

 

Кола Playboy-4

 

Въпреки, че Playboy привлича много медийно внимание, за съжаление това не е достатъчно, за да оцелее компанията. С 97 произведени екземпляра, плюс един, завършен, след като компанията фалира, както и с ранния прототип се получава крайна бройка от 99 автомобила.

Това е далеч от първоначалния план, според който годишната доставка трябва да бъде 100 000 коли. Playboy Motor Car Corporation официално обявява фалит през 1951 г., след като Хорвиц не успява да изплати огромни банкови дългове.

 

Кола Playboy-8

 

Тези, които са се возили на Playboy, казват, че двигателят е склонен към прегряване, а покривът често тече. До днес са оцелели 43 копия, а пет от тях са в ръцете на внука на основателя на компанията Дейвид Каплан. Той притежава и първия прототип и лично го реставрира през 90-те години.

Автомобилният Playboy може и да не е успял в намерението си, но малкият брой произведени копия го прави силно желана и скъпа класика сред колекционерите днес. Един от тези автомобили беше продаден за 132 000 щатски долара и така отвори пътя към популярността на марката като колекционерска цел. Автомобилът Playboy съществува само четири години и на пръв поглед моделът може да изглежда забавен, но всъщност е много революционен. А и не по-малко революционна е идеята за списанието на Хю Хефнър, който от автомобил за жени направи бизнес империя с голи снимки на жени в списание за мъже.

 

Още снимки на автомобила Playboy - вижте в галерията

 

 

0 от 500