Разходът на гориво и вредните емисиите стават все по-важни за шофьорите. Често това са основните критерии, които ръководят решението за покупка на определен тип автомобил. Именно за да може превозните средства да бъдат проверени за въздействието им върху околната среда беше създаден и Green NCAP.
Европейският орган извършва пътни и лабораторни тестове на много нови модели при различни условия на околната среда, като дава оценка за всяка тестова област, както и общ резултат. В новия кръг от изпитания имаше важна новост – един от проверяваните автомобили, Ford Puma - беше подложен на тест както с класическия бензин, така и с биоетанол - алтернативно гориво с ниско въздействие върху околната среда.
Резултати от тестовете на Green NCAP (ГАЛЕРИЯ):
Започвайки от компактния SUV на Ford, „меката“ хибридна версия 1.0 EcoBoost с технология Flexifuel събра по-добри резултати от бензиновите (3 звезди срещу 2,5) благодарение на използването на биоетанол E85. Индексът на парниковия газ („резултатът“, приписан на емисиите на парникови газове) беше 6,9/10 (най-високият сред всички автомобили в теста) срещу 3,7/10, получен при изгаряне на обикновен бензин.
Очевидно това не е гориво с нулево въздействие, тъй като при студени или много студени условия на околната среда има по-високи емисии на NH3, CO и прахови частици, отколкото при по-малко твърд климат. Разходът, измерен при Puma, от друга страна, е 8,2 л/100 км (среден) и 9,7 л/100 км (най-лош сценарий).
Резултат Ford Puma:
Индекс за чист въздух - 5,3/10
Индекс на енергийна ефективност - 5,3/10
Индекс на парникови газове - 6,9/10