Новото лого на Citroën - десетият вариант на автомобилната марка, вече е на първите коли от септември, както ще бъде и с новите модели през 2023 г. Изникна обаче проблем – китайци оспорват логото на французите заради прилики, информира Taylordailypress.
Компанията Xiamen Golden Dragon Bus, основана през 1992 г., продава автобуси в близо 120 държави. Подобно на Citroën, азиатците използват логото си на видно място върху решетката на автобуса. С европейската регистрация на търговска марка от 2010 г. китайците имат най-старите права на хартия. По този начин те биха могли по принцип да принудят френската автомобилна компания да избере друго лого.
За да се защити, Citroën вече започна съдебно производство за оспорване на европейската регистрация на търговска марка на китайците. Аргументът на Citroën е, че Xiamen Golden Dragon Bus не е използвал логото си в Европа през последните пет години. В закона за търговските марки се прилага правилото, че ако не използвате търговската си марка в продължение на пет последователни години, някой друг може да я придобие.
Не е сигурно обаче дали Citroën ще успее, допълва Taylordailypress. Китайците представиха дебел пакет с примери на тяхното лого, използвано на Стария континент. Европейската служба за търговски марки сега ще оцени тези доказателства. Ако има достатъчно употреба, регистрацията на китайската търговска марка ще остане непокътната и Citroën ще има големи проблеми. В най-лошия случай трябва да коригира логото си.
Решението на Европейската служба за търговски марки се очаква през следващите месеци. На въпрос дали страните се конкурират в Азия и Южна Америка, където Xiamen също притежава стари регистрации на търговски марки, Citroën не коментира.
Изпълнителният директор на Citroën - Винсент Копи, заяви наскоро за логото: „Докато се впускаме в най-вълнуващата глава от славната 103-годишна история на Citroën, дойде моментът да изберем свеж, съвременен външен вид“.
Citroën казва, че не е впечатлен от приликите между двете лога. От френската компания не разкриват дали Xiamen Golden Dragon Bus е поискала от тях промяна на новото лого: „Ние не коментираме действията на конкурентите. Докато работим за представянето на нашето ново лого, ние също така предприемаме правилните мерки, за да защитим нашата марка“.
Наскоро френският производител представи новата фирмена символика. Нейният ключов елемент е логото, което след повече от век еволюция преосмисля първата емблема на марката.