IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Купувате употребявана кола, но парното едва загрява

Разказваме за основните причини за появата на този проблем

Добре известен факт е, че повечето хора у нас не могат да си позволят нова кола и естествено залагат на такава "втора употреба". Пазарът за употребявани автомобили у нас е доста голям, но и колоритен. Използваната кола винаги е лотария: често след покупката собственикът открива определени проблеми. Сега разглеждаме случаите, когато парното работи слабо. 


отопление


Да отидат в сервиз не е по силите на всички, но как тогава да "презимуваме", ако например парното е слабо? Предвид настъпващата зима такъв проблем не търпи отлагане. Обикновено локализирането на проблем с вътрешното отопление е следното: отворете капака и внимателно погледнете разширителния съд - ако нивото на антифриза е нормално, тогава имате късмет, няма течове в системата. Има ли достатъчно течност? Ако не, тогава внимателно добавете до отметката max. След това отваряте разширителния съд, като редувате оборотите - така ще излезе възможна въздушна "тапа". Ако и тогава нищо не се промени, преминете към план Б.

Под шофьорската постелка проверявте влажността. Мокра? Взимаме чиста бяла хартиена салфетка и я поставяте върху стелката: ако няма ярки цветове и тръпчива миризма на антифриз, тогава това е просто вода. Издишвате за втори път: радиаторът на парното е непокътнат.

Тогава можете да преминете към термостата: ако той спре да работи и остане в затворено положение, тогава колата е постоянно в режим на загряване, но парното няма да духа топлина при никакви обстоятелства. Тук ще се наложи смяна на термостата. А за да проверите производителността на възела трябва да направите следното: При загряла кола вижте дали някой от изходните маркучи не е студен. Ако всичо с термостата е наред, продължавате напред.


отопление


Ако установите, че топлината е слаба, но от въздуховодите все пак излиза такава, премахвате жабката, изваждате въздушния филтър за купето и покриващата го пластмаса и в повечето случаи отваряме пътя към парното - радиаторчето и самият вентилатор, който всъщност трябва да разпръсква топъл въздух в кабината.

При много автомобили това е доста скъп агрегат и затова в случай на повреда, преди да продадат колата, те се опитват да я заменят с „аналог“. Няма аналог? Всички подходящи по размер вентилаторчета обикновено не съответстват по мощност. Парното ще работи, но вероятността от топлина дори при лека студ навън е минимална.

Ето решението на проблема: проверката на вентилатора на парното и ремонтът на този възел в три от четири случая ще реши проблема с лошото вътрешно отопление и най-накрая ще се насладите на зимата, но от топлия си салон на колата.


0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Бяла салфетка ( преди 1 година )
    И как ще има антифриз в купето?
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    М да а... ( преди 1 година )
    Сменяйте филтъра на купето, поне на всеки 5-10 години
  • #4
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Налоумен ( преди 1 година )
    Докато направим тези четири проби са минали четири месеца и вече е лято и нямаме нужда от отопление, а вече ни е нужно охлаждане, но и климатика не иска да духа студено. Ами сега?
  • #3
    2 rate up comment 0 rate down comment
    дон чикен ( преди 1 година )
    запушване на радиатора на парното(вътре където минава антифриза) е най-често. може да се получи от антифриз, който отдавна е трябвало да е сменен, или ако колата е по стара от разпадане на гумените маркучи... може да пробвате да го промиете ще помогне ако е от калпав антифриз и не е много запушен, иначе смяна и си изберете същия - да има същата "гъстота" на пластините иначе може да не топли достатъчно...
  • #2
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Към автора ( преди 1 година )
    Един от най често срещани проблеми е запушване на радиатора вследствие на ползване на добавки за запушване на течове.
  • #1
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Глас от тъдява ( преди 1 година )
    Браво, полезно четиво. Ако микровълновата не затопля, въпреки че бръмчи както обикновено- в повечето случаи е заради един изгорял бушон дето е под капака. В моя случай два броя ми струваха 3 евро