В средата на 30-те години френската компания Citroën е на ръба на фалита. Икономическата криза удря тежко фирмата, която се специализира в производството на скъпи пълноразмерни автомобили с двигатели за 4 и 6 цилиндъра.
Андре Ситроен е изправен пред сериозен избор - да рискува и да инвестира в разработването на нов автомобил или да затвори бизнеса и да се пенсионира като богат и уважаван предприемач.
И все пак, въпреки сериозното заболяване, Андре Ситроен инвестира всичките си пари в създаването на Citroën Traction Avant - кола, която по-късно прославя френската компания и става основател на нова посока в автомобилната индустрия.
За да се извади компанията от кризата, е необходим автомобил, който не е тривиален и в някои отношения дори революционен. По това време колите с предно задвижване тепърва започват да се появяват в света. Тези автомобили са луксозни, добре оборудвани и много скъпи. Тогава Андре Ситроен излиза с идеята да построи автомобил с предно задвижване от среден клас, достъпен за повечето европейски автомобилисти.
Привлича към дизайна на новата кола обещаващ млад инженер, специалист на предното задвижване - Андре Лефевр. В най-строга секретност работата започва през април 1933 г., а паралелно се извършва мащабно преструктуриране на производството и изграждането на нова линия в завода. Първите прототипи са готови през август същата година, а през март 1934 г. се организира закрито шоу на цяла линия предпроизводствени автомобили под общото име Traction Avant („Traksion Avan“ - преведено от френски, задвижване на предните колела).
Серийното производство започва през май 1934 г. Базовият модел под наименованието Citroën 7CV (7A) е автомобил с 4 врати с предно задвижване и носеща изцяло заварена каросерия. Благодарение на това решение, Citroën 7CV излиза необичайно „клекнал“ и широк, което има положителен ефект върху управлението. Ниският център и широката следа осигуряват на френската кола невероятна стабилност в завои, за което е обичана от престъпната среда и полицията.
Външният вид на автомобила подсказва изключителни характеристики на шофиране. Каросерията на Фламинио Бертони има бърз силует с удължена предница и заострена фалшива радиаторна решетка с логото. Няма стъпала, традиционни за колите от онези години, а широките врати осигуряват удобно влизане в кабината.
Citroën 7A е оборудван с 1,3-литров 4-цилиндров бензинов двигател с мощност 32 к.с., работи с 3-степенна механична скоростна кутия и задвижване с диференциал. Трансмисията е монтирана пред двигателя, а диференциалът е разположен по средата между скоростната кутия и двигателя.
Такова необичайно оформление изисква използването на компактно предно окачване с торсионна греда с по-ниски A-рамена и фрикционни амортисьори. Отзад има стоманена греда с пръчка на Panhard, окачена на носачи с торсионни пръти като еластични елементи. Като цяло, автомобилът се оказва революционен в много отношения. Това е първият в света автомобил с едно тяло и предно задвижване.
Първоначално пазарът посрещна такава прогресивна кола с голяма предпазливост. През първите два месеца са продадени само 7000 бройки. За да съживи продажбите, компанията е подготвила още два модела - Citroën 7B с 1,5-литров двигател с мощност 35 к.с. и Citroën 7S с двигател 1.9 с 46 к.с. Като цяло Citroën Traction Avant получава мтого модификации. За това настоява самият Андре Ситроен, който иска да покрие възможно най-голям сегмент от пазара. Още през ноември 1934 г. заводът усвоява производството на Citroën 11CV (11B). Ширината на машината се е увеличила със 140 мм, височината е останала непроменена. Технически новият модел е напълно съвместим с версията 7S.
През 1938 г. се появява най-мощната модификация на Citroën 15CV, оборудвана с 2,9-литров 6-цилиндров двигател с мощност 78 к.с. С този двигател колата достига максимална скорост 130 км/ч, с 20 км/ч повече от модификация с 4-цилиндров агрегат. Автомобилите от сериите 7CV и 11CV се произвеждат в голямо разнообразие от версии, а в допълнение към седана по различно време производството е от кабриолет, купе и лимузина. Освен това, по лиценз Citroën Traction Avant се сглобява във Великобритания, Германия, Дания и Белгия.
По време на войната производството на автомобила е спряно и Вермахтът командва част от цивилните превозни средства. Изненадващо, германците отбелязват, че въпреки безрамковия дизайн, Citroen с предно задвижване се оказа доста издръжлива и надеждна кола. След края на войната автомобилите от серията 11CV / 15CV се произвеждат още 11 години. В същото време те непрекъснато се модернизират и през 1954 г., в края на кариерата си, 15-та версия служи като основа за прототипа на хидравличното окачване на легендарния Citroën DS19. Такива автомобили се произвеждат масово под обозначението Citroën 15/6H.
Citroën Traction Avant слиза от поточната линия през 1957 г. Произведени са общо 758 950 копия. На успеха обаче не може да се наслади Андре Ситроен, защото умира през 1935 г. Въпреки това, благодарение на неговата упоритост, марката Citroen остава на повърхността.