IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

ВАЗ-2105: защо у нас тези лади бяха със статут на западни коли

Моделът не само не е по-лош, но в някои отношения е по-добър от известната "седмѝца"

Днес българите имат противоречиво отношение към съветската автомобилна индустрия. Някой си спомнят съветските автомобили с умиление, а други не могат да съставят дори едно изречение с думата "Жигули", без да използват нецензурна дума в него. Както и да е, не може да се отрече, че в Съветския съюз навремето се правеха интересни автомобили. Някои от тях дори (по едно време) можеха да се сравняват със западните.


ВАЗ-2105


Един от най-обичаните автомобили от времето на Съветския съюз беше и остава ВАЗ-2107. Въпреки това, някои опитни автомобилисти ще кажат, че моделът ВАЗ-2105 не само не е по-лош, но в някои отношения е по-добър от известната "седмѝца". Все пак „петицата“ имаше няколко осезаеми предимства, въпреки че шаситата на 05 и 07 бяха еднакви. Работата е там, че 2105, според много автомобилисти, изглеждаше много по-добре през 80-те години и дори приличаше на западна кола ...

Колата впечатляваше с различни светлини и нови фарове, а в салона на „петицата“ беше монтиран чисто нов приборен панел, както и волан с модерна и масивна средна част! Облегалките за глава бяха много по-големи от тези на "Жигули" и предизвикаха топли чувства сред купувачите. Тези лади бяха първите съветски коли без малки прозорчета на предните стъкла. Шофьорите също харесаха формованите кори на вратите.


ВАЗ-2105


Съветският ВАЗ-2105 беше по-скоро копие на Fiat 131, който дебютира през 1974 г. Вярно е, че колите имаха и някои сериозни разлики: брони, дръжки, декор, панели на каросерията, различни фарове и мигачи, различни волани и инструменти. Също така в ладата има дефлектори за обдухване на страничните прозорци. 

Е, шаситата на италианските и съветските автомобили бяха коренно различни. Двигателите също не бяха еднакви. В допълнение, ВАЗ-2105 можеше да стане първият съветски пътнически автомобил с дизелов двигател, но до масовото производство на такива автомобили, така и не се стигна.


0 от 500
  • #32
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Ничи ( преди 1 месец )
    Руските имат почти всичко скъпо що дава земята ама не става бре....защо ли....капитализъм и извънземни
  • #31
    11 rate up comment 0 rate down comment
    21Ф-13-3 ( преди 1 месец )
    Тези коли не са руски, а италиански дизайн и технически идеи от 60те, произвеждани с лиценз с в Русия във време на изграждане масова индустриализация. Целата - евтина масова кола, е постигната. За годините си е била актуална и удобна семейна кола, и от ценови съображения е държана дълго в производство. В Европа колите 60те и 70те технически са на същото идейно ниво. BMW 5 от 86'та няма нищо общо, това са близо 20г разлика на идейно ниво с италианците Fiat124/131. Стига с тази омраза.
  • #30
    8 rate up comment 1 rate down comment
    21Ф-13-2 ( преди 1 месец )
    До изплащането на лиценза колите са без промени. Въпреки, че тези италиански идеи руско производство коли са били на пазара средата на 80те и в края на 80те, да се сравняват със западните модели излязли края на 80те е просто несериозно и плод на вътрешна пропагандна омраза.Лада 7ца е беше в производство до 2010та с по модерен инжекц.двг и нов салон, като евтина алтернатива без аналог на пазара - беше около 11хил.лв наши пари (към 2010). За 13хил.лв тогава - гола Дачия без хидравлика.
  • #29
    5 rate up comment 1 rate down comment
    21Ф-13 ( преди 1 месец )
    Тези коли са разработки от края на 60те и началото на 70те. Разбира се са доусъвършенствани и добавяни някой неща в годините на производство. Като цяло, това е Fiat с оптимизирана ходова част за руските тогава пътища, тъй като колата е предназначена за масова и щяло да се кара както в градовете така и извън градските населени места. Другите разлики с Fiat-а на италианците са били декоративни елементи и някой интериорни разлики. Изплащан е лиценз на италианците първите години на производствот ...
  • #28
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Чакам втора година з ( преди 1 месец )
    Интересно. Имали сте по 2-3 коли, а уж се чакало 20 години за кола.
  • #27
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Голф и Лада ( преди 1 месец )
    Карал съм Голф 1, а през 2010 година карах Лада 21054. Все едно, че се качих на космически кораб. Та всяко нещо с времето си.
  • #26
    24 rate up comment 18 rate down comment
    Шошо ( преди 1 месец )
    Съжалявсм но не мога да не се изсмей шумно на глас. Карал съм москвич 2140д и лада1200с. Москвича беше 83г. А ладата 87. На малко километри бяха. След това имах голф 2 от 88 г. Само мога да кажа че все едно се качих на космически кораб. Ладата кола от 97 г. Дори нямаше аварийни светлини. Волана като на автобус голям и грозен . Няма да изброявам целия ужас на съвецките недоразумения. Само ще кажа че руснаците ги видяхме че вече и оръжия не могат да правят.
  • #25
    20 rate up comment 3 rate down comment
    Антон ( преди 1 месец )
    Някои хора сравняват автомобил на платформа 1967 г с автомобили след 2000 г. Няма база за сравнение,сравнете ги с фолксваген, опел,пежо от същите години
  • #24
    9 rate up comment 9 rate down comment
    Ронко ( преди 1 месец )
    Купих я от КОРЕКОМ, 3650 долара.Отидох си в къщи,децата се натовариха да ги повозя, и ядец,чък,чък,язък,запали на третия път.
  • #23
    19 rate up comment 15 rate down comment
    Майчице!!!??? ( преди 1 месец )
    Статут на западна кола ли??!!!Боже мой!, За тоя *** единственото определение е КО..Ч..И.НА! К.О.Ч.И.Н.А!!! Нищо повече. Имах Москвич 2138 и Жигула едновременно, това во.н.ящо текне си го купи зет ми, и понеже живеехме в една къща можех да видя от първа ръка как ги разори. Москвича като ламарина и здравина беше прекрасно, а Жигулата беше страхотна бегачка, но това... нещо... не знам как да го определя. Доста се разпалих, надявам се да ме разберете