IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

ВАЗ-2105: защо у нас тези лади бяха със статут на западни коли

Моделът не само не е по-лош, но в някои отношения е по-добър от известната "седмѝца"

Днес българите имат противоречиво отношение към съветската автомобилна индустрия. Някой си спомнят съветските автомобили с умиление, а други не могат да съставят дори едно изречение с думата "Жигули", без да използват нецензурна дума в него. Както и да е, не може да се отрече, че в Съветския съюз навремето се правеха интересни автомобили. Някои от тях дори (по едно време) можеха да се сравняват със западните.


ВАЗ-2105


Един от най-обичаните автомобили от времето на Съветския съюз беше и остава ВАЗ-2107. Въпреки това, някои опитни автомобилисти ще кажат, че моделът ВАЗ-2105 не само не е по-лош, но в някои отношения е по-добър от известната "седмѝца". Все пак „петицата“ имаше няколко осезаеми предимства, въпреки че шаситата на 05 и 07 бяха еднакви. Работата е там, че 2105, според много автомобилисти, изглеждаше много по-добре през 80-те години и дори приличаше на западна кола ...

Колата впечатляваше с различни светлини и нови фарове, а в салона на „петицата“ беше монтиран чисто нов приборен панел, както и волан с модерна и масивна средна част! Облегалките за глава бяха много по-големи от тези на "Жигули" и предизвикаха топли чувства сред купувачите. Тези лади бяха първите съветски коли без малки прозорчета на предните стъкла. Шофьорите също харесаха формованите кори на вратите.


ВАЗ-2105


Съветският ВАЗ-2105 беше по-скоро копие на Fiat 131, който дебютира през 1974 г. Вярно е, че колите имаха и някои сериозни разлики: брони, дръжки, декор, панели на каросерията, различни фарове и мигачи, различни волани и инструменти. Също така в ладата има дефлектори за обдухване на страничните прозорци. 

Е, шаситата на италианските и съветските автомобили бяха коренно различни. Двигателите също не бяха еднакви. В допълнение, ВАЗ-2105 можеше да стане първият съветски пътнически автомобил с дизелов двигател, но до масовото производство на такива автомобили, така и не се стигна.


0 от 500
  • #12
    37 rate up comment 19 rate down comment
    До 10 ( преди 1 година )
    Голф 1 е от началото на 70 години,"другарю"!ВАЗ-2105 е от началото на 80 години!10 години разлика и пак да ги сравняваш, западните са в пъти по-добри!А ако някой ден мръднеш на Запад, ще видиш, че още ги има по пътищата - в перфектно състояние, викат им Олдтаймери там!И струват по една шапка пари!ВАЗ-2104 дедо ти я кара, шото няма пари за друго!И ВАЗ-2105 ги има по нашите пътища, пред разпад, шофирани от бедни пенсионери и мУангали! Ако минаваха технически прегледни "по устав", немаше да ги има!
  • #11
    7 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    най доброто беше барабани на спирачките от алуминий
  • #10
    49 rate up comment 44 rate down comment
    Ok ( преди 1 година )
    За времето си бяха добри коли. Сравнени със западните такива от онова време, не отстъпват по нищо. Сравнете я с голф1, или форд ескорт от 1980.Нищо различно. Още се срещат по пътищата, а западните им събратя са в музейте. А цената е била два пъти по ниска. Много от хората хулещи тези автомобили не са карали такива, а изхождат от писаното в интернет. Дядо ми има Лада 2104. Кара си я и до днес. Без почти никакви проблеми. Само консумативи и два предни калинка. Вече на.... 38 години. 440 хиляди км
  • #9
    54 rate up comment 39 rate down comment
    Последния Софиянец ( преди 1 година )
    Най-хубавото на съвеЦките коли е , че вече не ни се налага да ги караме ! И най-лошата западна кола беше и още е на светлинни години пред всичките съветски отпадъци
  • #8
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ами по същата причина поради която Голф е със статут на спортен автомобил -
  • #7
    25 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Джеръми Кларксън е един надменен придворен шут. Не случайно отдавна им свалиха предаването от екран.
  • #6
    11 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    ха ха ха
  • #5
    48 rate up comment 18 rate down comment
    Sameman ( преди 1 година )
    Имаше серия с Джеръми Кларксън, в която той тестваше копието на FIAT. Извода беше, че не е просто е копиран, а е копиран изключително лошо. Не знам какъв статус са имали, но западни коли в България имаха само комунистите от висшия кръг и тук там, някой случаен. Като цяло СССР са крали и копирали безсрамно почти във всяка сфера. Имаше сайт посветен на тази тема с оригиналите и техните съветски копия. Да не говорим, че са изнесли цяла Германия след войната.
  • #4
    30 rate up comment 8 rate down comment
    Fury ( преди 1 година )
    "Съветският ВАЗ-2105 беше по-скоро копие на Fiat 131......." Глупости, ФИАТ 131 е със съвсем различен дизайн с 4 кръгли фара и извити странични стъкла.
  • #3
    9 rate up comment 35 rate down comment
    Iordan Ivanov douser ( преди 1 година )
    НАй хубавия модел ЛАДА бе ЛАДА АЛЕКО 1600/ Отличен дизайн,, разход на гориво около 6.5 газ на сто километра след добаяне на НОВО Слик 2000 при смяна на маслото. Голям багажник . Проходим . Недостатъци негалванизорано купе гният прагове и дъно.В сравнение с него новите автомобили са исключително опасни за здравето претъпкани с обемно пресканираща техника .Контролирани с чипове. По висок разход на гориво..Имах ЛАДА 2107 - 1500 . добра кола с разход 3 литра повече от Москвич Алеко.