IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

ВАЗ-2105: защо у нас тези лади бяха със статут на западни коли

Моделът не само не е по-лош, но в някои отношения е по-добър от известната "седмѝца"

Днес българите имат противоречиво отношение към съветската автомобилна индустрия. Някой си спомнят съветските автомобили с умиление, а други не могат да съставят дори едно изречение с думата "Жигули", без да използват нецензурна дума в него. Както и да е, не може да се отрече, че в Съветския съюз навремето се правеха интересни автомобили. Някои от тях дори (по едно време) можеха да се сравняват със западните.


ВАЗ-2105


Един от най-обичаните автомобили от времето на Съветския съюз беше и остава ВАЗ-2107. Въпреки това, някои опитни автомобилисти ще кажат, че моделът ВАЗ-2105 не само не е по-лош, но в някои отношения е по-добър от известната "седмѝца". Все пак „петицата“ имаше няколко осезаеми предимства, въпреки че шаситата на 05 и 07 бяха еднакви. Работата е там, че 2105, според много автомобилисти, изглеждаше много по-добре през 80-те години и дори приличаше на западна кола ...

Колата впечатляваше с различни светлини и нови фарове, а в салона на „петицата“ беше монтиран чисто нов приборен панел, както и волан с модерна и масивна средна част! Облегалките за глава бяха много по-големи от тези на "Жигули" и предизвикаха топли чувства сред купувачите. Тези лади бяха първите съветски коли без малки прозорчета на предните стъкла. Шофьорите също харесаха формованите кори на вратите.


ВАЗ-2105


Съветският ВАЗ-2105 беше по-скоро копие на Fiat 131, който дебютира през 1974 г. Вярно е, че колите имаха и някои сериозни разлики: брони, дръжки, декор, панели на каросерията, различни фарове и мигачи, различни волани и инструменти. Също така в ладата има дефлектори за обдухване на страничните прозорци. 

Е, шаситата на италианските и съветските автомобили бяха коренно различни. Двигателите също не бяха еднакви. В допълнение, ВАЗ-2105 можеше да стане първият съветски пътнически автомобил с дизелов двигател, но до масовото производство на такива автомобили, така и не се стигна.


0 от 500
  • #22
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Същия ( преди 1 година )
    глокник като седмицата беше. С някое кило по-лека от 7-цата та минаваше за "бегачка". Аз лично съм имал и трите(броя "жигула" 1200s) като млад шофьoр. Честно казано "жигулата" беше най-добра.Между другото все още не разбирам , какво "гъзарско" намираха в 5-ца със салон от седмица. В действителност най-добра беше 2106 GLSX. Малцината, които са виждали такава знаят за какво говоря. Но се купуваха с "доларови бонове" и бяха истинска рядкост.Просто за тия пари човек можеше да си купи Рено от Кореком
  • #21
    16 rate up comment 10 rate down comment
    hristoxm2 ( преди 1 година )
    Защо му изправяте кокалите на това съветско недоразумение?
  • #20
    22 rate up comment 4 rate down comment
    ВГЗ ( преди 1 година )
    Съветският ВАЗ-2105 беше по-скоро копие на Fiat 131, който дебютира през 1974 г. с някои дребни разлики като брони, дръжки, декор, панели на каросерията, различни фарове и мигачи, различни волани и инструменти шасита и двигатели с 1 дума общото е,че имат 4 колела.
  • #19
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    "някой си спомнят" - буквар спешно!
  • #18
    26 rate up comment 12 rate down comment
    До Класика ( преди 1 година )
    Каруца с магаре е още по ремонтопригодна бе носталгик!! Баля люцерна, кофа фашкии и пак е тръгнало!!! Ако ти подарят "нова скраб" ще си удариш гъзърете в тавана от кеф и ще изглеждаш като ония от "Боговете сигурно са полудели" пред самолет!! *** кисело гроздето! Има ги още по мобилето любимите ти лади, вземай и си карай, никой не те е задължил да караш "сегашните недоразумения"
  • #17
    31 rate up comment 5 rate down comment
    Уча се ( преди 1 година )
    Много просто, защото западни коли имаха само богоизбраните от БКП, другите ги гледахме само по списанията.
  • #16
    10 rate up comment 10 rate down comment
    Ш ( преди 1 година )
    ***.ръжда.за.2.години
  • #15
    36 rate up comment 17 rate down comment
    Бай Х ( преди 1 година )
    Имах 2105-1983г.,нова,от Мототехника!Карах я 26г.,сложих й 5 степенна скоростна кутия от Фиат.2009г си купих ново Рено Меган турбо дизел и сядайки вътре се почувствах като в космически кораб ! Ладата е дърво и не става за нищо !!! Прав е Фюрера,че руснаците още 100г.няма да произведат кола,която да се движи нормално !
  • #14
    36 rate up comment 7 rate down comment
    Fury ( преди 1 година )
    Близо до нас има собственик на Волво 144 от 1968 г. Не е мръднало, кара си го човекът. Какво да кажем за костенурката на Фолксваген. Здрав, ***, вечен! ВАЗ просто беше един стар модел ФИАТ произвеждан в СССР. Когато се прехласвахме по 05, ФВ изкараха Голф 2, а Опел - Аскона и капката на Кадет. Все пак ФИАТ никога не е бил нещо повече от посредствен автомобил на запад!
  • #13
    43 rate up comment 32 rate down comment
    Класика ( преди 1 година )
    Новите коли ги гласят да издържат до 180 000 км и чак се радват че са издържали!!!!????? Какво падение???? Моля взимайте си новия скрап с електроника и си дайте ладите!Събирахме се съседите без да разбираме кой знае колко от нещо и колата си я оправяхме! Толкова съвършено проста беше,толкова ремонтно пригодна и с подръчни средства та чак беше кеф да се събираме и биричка и хоп колата е готова . А двигателя се правеше на коляно!..... А за сегашните недоразумения ти съдират хастара в сервизите!