fallback

Топ-инженер на BMW отписа литиево-йонните батерии

Според Саймън Ерхард, те са достигнали своя връх на развитие

Следващото поколение електрически превозни средства на BMW обещава до 1000 км пробег, 30% по-бързо зареждане и по-евтин производствен процес, който значително намалява въглеродните емисии. Всичко това ще бъде постигнато с литиево-йонни батерии, които се използват и от останалата част от автомобилната индустрия.

Един от най-добрите инженери в BMW обаче смята, че дните на литиево-йонните батерии са преброени и те са намират на границата на своите възможности. Саймън Ерхард, ръководител на отдела за енергия и производителност на батериите в BMW, все пак допълва, че този тип батерии ще останат като стандарт за индустрията през следващите години.

„От гледна точка на енергийната плътност, бих казал, че сме изправени пред оптималната химия на литиево-йонните клетки в индустриализирано приложение за големи пазари. Просто те са достигнали връхната си точка и развитието им е невъзможно“, каза Ерхард.

Инженерът вярва, че „следващият голям пробив“ в разработването на батерии вероятно ще бъдат твърдотелните батерии. Ерхард разкрива, че наскоро откритият център на BMW за производството на клетки в Мюнхен проучва и разработва тази технология, като работи с най-големите академични таланти в Европа, за да изгради мрежа, подобна на мини Силициева долина.

Освен това BMW, заедно с Ford, е един от двамата основни инвеститори в базираната в Колорадо Solid Power, която има за цел да бъде първата компания, предлагаща тази технология. Това означава, че първите твърдотелни батерии, които ще се появят в електромобили, ще се поставят на модели на Ford и BMW. Много други автомобилни производители също работят върху тази технология, включително General Motors, Honda, Volkswagen, Hyundai и Toyota.

Твърдите батерии са отдавна обещавана, но дълго отлагана технология, която може да донесе значително по-голяма енергийна плътност в по-малък пакет от литиево-йонните батерии. А това означава, че колите потенциално биха могли да бъдат конструирани с по-малко тегло и по-малка батерия. Те използват твърд материал като електролит в клетката на батерията, а не течен като конвенционалните литиево-йонни батерии.

Другите предимства включват по-кратки времена за зареждане, по-добра надеждност и може би най-важното - по-голяма безопасност, тъй като твърдотелните клетки са много по-малко запалими от настоящите предложения. Твърдотелните батерии също използват литиев метал на анода вместо по-тежкия въглероден графит.

fallback
  • #19
    До 10 ( преди 1 година )
    Прав си. Няма как да се подобри повече ефективността на електромобилите. Малко (всъщност доста) е преувеличено за случая, но една мисъл казваше че няма как да се подобри съвършенството. При 90-95% КПД на електрическите двигатели, и още толкова на трансмисията, реално няма много място за подобрение на задвижващия тракт на електромобилите като се добавят още малко загуби в електрониката и батерията, КПД от батерията до колелата е близо до 80%, като добавим и регенерацията при спиране.
  • #18
    До 11 ( преди 1 година )
    "Спокойно може някой цяла зима да си седи вкъщи и лятото за 3-4 месеца да ги изръшка за ексглокзии тези 13к км."Точно в десятката. Нали и аз това имам предвид. В около 360 дни от годината повечето шофьори не минават повече от 100 км на ден, дори тези които въртят по 35 хиляди километра на година и няма да им се наложи да зареждат по-често от веднъж седмично, а в повечето случаи дори на повече от две седмици. Тоест проблемът не е времето, нито автомобила, а наличието на зарядни станции.
  • #17
    До 13 и 14 ( преди 1 година )
    Ти въобще успя ли да осмислиш написаното? Цитирам: "Имат още много за развитие. На никой няма да са му необходими повече от 5-600 километра, ако зареждането става за пет минути и дори при такъв режим батериите изкарват 10 хиляди цикъла и струват 50 долара за киловатчас ..."Това са неща, различни от енергийната плътност за която вече постигнат максимума, които ДА БЪДАТ ПОСТИГНАТИ В БЪДЕЩЕ, за да е възможно масовото използване на батериите. Сега са скъпи, зареждат се бавно и се скапват бързо.
  • #16
    До 11 ( преди 1 година )
    Аз много добре зная какво е средно, но ти явно не знаеш."Може да имаш 10% които карат по 2000 км на година, а всички останали да карат по 20к."Ами не не можеш. От примера който си дал от 10 човека един ще мине 2000 км а другите 9 по 20 000 км което са общо 182 000 км , тоест средно минават по 18 200 км. При средно 13 000 км годишно, ако един от тези 10 човека минава 35 000, за останалите девет остават 95 000 км, което е средно малко над 10 000 км и трябва да зареждат още по-рядко.
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    Стига с гастарбайтерите, стига с тези които ходят всеки уикенд на море, стига с тези които пътуват зимата, стига със скиорите. Всички имат право само да ходят на работа с колата и 1 път лятото на море.
  • #14
    Анонимен ( преди 1 година )
    До 5. Цената на батерията е 150 долара за киловатчас и циклите на зареждане са около 1000.Всичко друго съществува само в електрическата ти глава.
  • #13
    Анонимен ( преди 1 година )
    Цената на батерията е 150 долара за киловатчас и циклите на зареждане са около 1000.Всичко друго съществува само в електрическата ти глава.
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Стига с тези гастербайтери и ексглокзии, много ясно че няма универсално решение, но за много хора 250-350 реален пробег решава проблемиц. Живея в къща край ВТ - до Варна и до София са ми 200км, всеки ден до работа около 10-12
  • #11
    до 7 ( преди 1 година )
    Ти знаеш ли какво е средна стойност? Не означава че всеки кара по толкова, Само да цитираш средното нищо не значи. Може да имаш 10% които карат по 2000 км на година, а всички останали да карат по 20к. Отделно знаеш ли как са разпределени във времето. Спокойно може някой цяла зима да си седи вкъщи и лятото за 3-4 месеца да ги изръшка за ексглокзии тези 13к км. Аз познавам не малко хора в малка България дето правят 20+к км. А гастарбайтърите в Германия какво да кажат?
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Развитието на електромобилите е спряло в момента, последните няколко години няма по-ефективен електромобил от Модел 3 който да е излязъл, с батериите няма също нещо особенно, единствено за 800v се сещам и времето за зареждане е намалено ако разбира се човек намери такава станция в България дали има такава изобщо? Освен това някой може ли да гарантира, че киловата няма да удари 1 паунд както е в UK?
fallback
Последни