fallback

Италия поведе битка за премахване на забраната на ДВГ в Европа

Това решение няма икономически, екологичен и социален смисъл, категоричен е министър

Италия иска Европейският съюз да спре предложената от Комисията забрана за продажба на автомобили с двигатели с вътрешно горене. Министърът на транспорта на страната Матео Салвини заяви, че това няма „икономически, екологичен или социален смисъл“.

Салвини, който е известен със своята анти-ЕС позиция и веднъж дори нарече Владимир Путин „най-добрия политик и държавник в света“, смята, че решението на ЕС не помага на околната среда. Той го определи като „псевдоекологичен фундаментализъм“ и предупреди, че десетки хиляди работници ще останат без работа заради забраната.

По информация на Bloomberg, Салвини също така се противопоставя на плановете на ЕС да въведе стандарти Евро до 2025 г., които имат за цел да намалят количеството на вредните емисии с още 25%. Това по-рано беше обявено и от Карлос Таварес - главен изпълнителен директор на Stellantis, който твърди, че подобна стъпка ще забави преминаването на индустрията към електрификация.

Тъй като цените на електроенергията достигат нови върхове и някои райони на Европа са изправени пред възможността за спиране на тока през зимата, се повдигат въпроси относно дългосрочната жизнеспособност на пълното преминаване към електрически транспорт. Швейцария вече обмисля забрани за електромобили, ако търсенето на електроенергия през следващите месеци не може да бъде задоволено, тъй като има вероятност от енергийна криза.

Междувременно Италия отдавна демонстрира отпор срещу целта на ЕС за постепенно премахване на превозните средства с ДВГ. По-рано тази година Италия беше част от коалиция от държави, включително България, Португалия, Румъния и Словакия, които предложиха отлагане на датата на спиране на продажбата на превозни средства с изкопаеми горива до 2040 г.

Салвини също така по-рано предложи ЕС да проведе референдум относно решението, предполагайки, че работниците в заводите в Италия също трябва да имат думата, преди Китай да получи огромно предимство от спирането на производството на автомобили с ДВГ в Европа.

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Планът е ясен и аз съм ви го казал още преди години. Първо ще забранят двг, после ще забранят и всичко останало. Колите ще станат недостъпни за обикновения човек. Ще ги произвеждат с ограничени квоти и само хора със специални привилегии ще могат да си купят. Електрическите коли ще струват по 200-300 хил лева като 80% от тая цена всъщност ще бъде зелен данък който ще отива за нови ВЕИ мощности с които ще лъжат стадото че и то един ден ще може да кара кола.
  • #4
    Лудория ( преди 1 година )
    Доста елементарно е някой да си мисли, че автомобилна компания ще остави даден клон от бизнеса с автомобили, който може да повиши печалбите й. Така че, ако някой предполага, че като се оставят продажбата на ДВГ в ЕС едва ли не "европейските" марки ще изоставят електричество, водород или друга област на автомобилния бизнес, е глупаво размишление на *** работник. Така не се правят печалби.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Тези десетки хиляди работни места така или иначе ще бъдат изгубени, защото с или без забрана, светът ще премине към електромобили. Обаче остава отворен въпросът дали да бъдат създадени нови стотици хиляди и дори милиони работни места за производство на тези електромобили в Европа или европейската автомобилна промишленост ще зарови глава в пясъка, ще си произвежда предимно ДВГ и ще остави производството на електромобили на китайците. А те между другото нямат нищо против да ни ги произвеждат.
  • #2
    До долния ( преди 1 година )
    И ти ли си за спасяването на десетки хиляди работни места за сметка на предумишленото убийство на около 400 000 човека всяка година заради мръсния въздух само в Европа. И недей се опитва да обясняваш, че мръсния въздух в София идва от Китай или дори от въглищните централи покрай Стара Загора. Виж глобалното затопляне си е под въпрос.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Ние ли ще спасим света? Та нали 7.5 милиарда не живеят в Европа, че и повече. Дъвкано е хиляди пъти вече, скъп ток, въглища за производствотото му, дори и в Европа, бум на всякакъв вид добив на редки метали за батериите, краткият им живот и тн. и тн. Замърсяване отсякъде, но иначе много лъскаво и като от бъдещето...бзззззз безшумно и еко. Нямам против, но няма да има ефект. Напротив.
fallback
Последни