fallback

Италия поведе битка за премахване на забраната на ДВГ в Европа

Това решение няма икономически, екологичен и социален смисъл, категоричен е министър

Италия иска Европейският съюз да спре предложената от Комисията забрана за продажба на автомобили с двигатели с вътрешно горене. Министърът на транспорта на страната Матео Салвини заяви, че това няма „икономически, екологичен или социален смисъл“.

Салвини, който е известен със своята анти-ЕС позиция и веднъж дори нарече Владимир Путин „най-добрия политик и държавник в света“, смята, че решението на ЕС не помага на околната среда. Той го определи като „псевдоекологичен фундаментализъм“ и предупреди, че десетки хиляди работници ще останат без работа заради забраната.

По информация на Bloomberg, Салвини също така се противопоставя на плановете на ЕС да въведе стандарти Евро до 2025 г., които имат за цел да намалят количеството на вредните емисии с още 25%. Това по-рано беше обявено и от Карлос Таварес - главен изпълнителен директор на Stellantis, който твърди, че подобна стъпка ще забави преминаването на индустрията към електрификация.

Тъй като цените на електроенергията достигат нови върхове и някои райони на Европа са изправени пред възможността за спиране на тока през зимата, се повдигат въпроси относно дългосрочната жизнеспособност на пълното преминаване към електрически транспорт. Швейцария вече обмисля забрани за електромобили, ако търсенето на електроенергия през следващите месеци не може да бъде задоволено, тъй като има вероятност от енергийна криза.

Междувременно Италия отдавна демонстрира отпор срещу целта на ЕС за постепенно премахване на превозните средства с ДВГ. По-рано тази година Италия беше част от коалиция от държави, включително България, Португалия, Румъния и Словакия, които предложиха отлагане на датата на спиране на продажбата на превозни средства с изкопаеми горива до 2040 г.

Салвини също така по-рано предложи ЕС да проведе референдум относно решението, предполагайки, че работниците в заводите в Италия също трябва да имат думата, преди Китай да получи огромно предимство от спирането на производството на автомобили с ДВГ в Европа.

fallback
  • #35
    Пламен ( преди 2 години )
    Всички знаем че електрическите коли не са екологични и че има и други варианти но и знаем че всичко е интереси а на тези от горе хич не им пука за околната среда а са лъжци и всичко е за пари
  • #34
    анонимен ( преди 2 години )
    Всички ли трябва да карат лагерни колички при които няма никъкъв кеф да усещаш звука на v6 или v8 двигателя
  • #33
    Пропов ( преди 2 години )
    Купете си ел. кола!!! Отстъпки до 10хил. евро, няма данъци, няма такси за паркиране, зареждаш безпалтно тук - там. Да, скъпичка е, след няколко години ще видим кво ще правим с батерията - и тя е скъпичка де. А и пробега е доста относителен, а и данъците и безплатното паркиране и зареждане и те май отпадат, тока малко не стига, ама като поскъпне ще има... Ама се задават нови батерии, революция , вероятно... и те ще са скъпи... Абе ай сиктир, мен ли да ме цакате с тая топла бира ;-)
  • #32
    PLAID ( преди 2 години )
    Мхммм, Италия дето на домакинство луче-то е по 3 кВт партида и всичко е на газ, дето го няма и като застанеш на стръмно някъде слагаш противогаз от напинящи дизелови печки. Коли на ток... Ще си дерат ризите до последно за нафта и газ.
  • #31
    анонимен ( преди 2 години )
    Ами Фиат и Алфа смятат доброволно да спрат продажба на ДВГ в Европа през 2030г трябва да им забрани да спират ДВГ тогава така или иначе повечето смятат за спрат ДВГ през 2030г и забраната е главно символична
  • #30
    анонимен ( преди 2 години )
    Добре че гърците не произвеждат коли, че иначе и те щяха да са в кюпа с Италия.
  • #29
    анонимен ( преди 2 години )
    Финансови и енергийни експерти смятат, че следващите 5 години ще бъдат инсталирани още 2400 гигавата ВЕИ мощности, колкото са всичките китайски мощности. Редица фактори обославят това засилване, но най-вече войната в Украйна и цената.
  • #28
    анонимен ( преди 2 години )
    Разбирачите пак сте изписали сумати глупости и дивотии. А Тесла пускат версия 4 за пикапите и камионите. Самите машини най-вероятно ще са с 1000 волта, а зарядните ще са поне 800 киловата. Ревете си, но сте ужасно жалки.
  • #27
    До 25 ( преди 2 години )
    Със сигурност някого сравняващ електромобили с полове има по-голяма представа от закони на физиката. Тока недостига не заради електромобилите и примерно в Норвегия, Китай и Калифорния няма недостиг но има недостиг на места където почти няма електромобили а батериите недостигат но се произвеждат много пъти повече отколкото преди 5 години например и се очаква растежа да продължи но явно това е против логиката на физици като теб а правителствата на Китай, САЩ, Корея и Германия не са на твоето ниво
  • #26
    анонимен ( преди 2 години )
    Няма нищо естествено в електромобилите по скоро тяхното изкуствено налагане.Ако се оставят на свободният пазар едва ли някога ще надхвърлят 10% от общият обем.В САЩ например най смотаната Тесла струва колкото Мерцедес CLA.
fallback
Последни