fallback

Италия поведе битка за премахване на забраната на ДВГ в Европа

Това решение няма икономически, екологичен и социален смисъл, категоричен е министър

Италия иска Европейският съюз да спре предложената от Комисията забрана за продажба на автомобили с двигатели с вътрешно горене. Министърът на транспорта на страната Матео Салвини заяви, че това няма „икономически, екологичен или социален смисъл“.

Салвини, който е известен със своята анти-ЕС позиция и веднъж дори нарече Владимир Путин „най-добрия политик и държавник в света“, смята, че решението на ЕС не помага на околната среда. Той го определи като „псевдоекологичен фундаментализъм“ и предупреди, че десетки хиляди работници ще останат без работа заради забраната.

По информация на Bloomberg, Салвини също така се противопоставя на плановете на ЕС да въведе стандарти Евро до 2025 г., които имат за цел да намалят количеството на вредните емисии с още 25%. Това по-рано беше обявено и от Карлос Таварес - главен изпълнителен директор на Stellantis, който твърди, че подобна стъпка ще забави преминаването на индустрията към електрификация.

Тъй като цените на електроенергията достигат нови върхове и някои райони на Европа са изправени пред възможността за спиране на тока през зимата, се повдигат въпроси относно дългосрочната жизнеспособност на пълното преминаване към електрически транспорт. Швейцария вече обмисля забрани за електромобили, ако търсенето на електроенергия през следващите месеци не може да бъде задоволено, тъй като има вероятност от енергийна криза.

Междувременно Италия отдавна демонстрира отпор срещу целта на ЕС за постепенно премахване на превозните средства с ДВГ. По-рано тази година Италия беше част от коалиция от държави, включително България, Португалия, Румъния и Словакия, които предложиха отлагане на датата на спиране на продажбата на превозни средства с изкопаеми горива до 2040 г.

Салвини също така по-рано предложи ЕС да проведе референдум относно решението, предполагайки, че работниците в заводите в Италия също трябва да имат думата, преди Китай да получи огромно предимство от спирането на производството на автомобили с ДВГ в Европа.

fallback
  • #25
    До долния ( преди 1 година )
    Бас държа че си нямаш и представа що е то закон във физиката
  • #24
    До 23 ( преди 1 година )
    Поредните простотии в Норвегия много повече от 2% са на ток и няма недостиг на ток а на други места почти няма и пак има недостиг. Батериите, панелите и перките се развиват заедно и сега имат в пъти повече дял в тока/колите и са в пъти по-евтини от преди години и след 2-3 години като зареждаемите са над 50% от новите и в Китай и в Европа пак ли ще пишеш същите глупости и ще ги обявяваш за здрав разум и закони на физиката и ще обявяваш комунистите в Китай за ЛГБТ защитници щото било същата истори
  • #23
    анонимен ( преди 1 година )
    В глобален мащаб няма и 2% от целия автомобилен парк да е на ток и вече не стига нито тока, нито батериите. Смятайте колко по-зле ще става, хахах. Щото не става да приемеш една забрана и да преодолееш логиката, здравия разум, наличните ресурси на планетата и законите на физиката. Горе-долу същата е историята с ония 53 различни пола...
  • #22
    До 17 ( преди 1 година )
    По-плоска лъжа не можа ли да измислиш 90% от батериите произвеждали ама друг път. Около 50% са и това им е макса при положение че западните марки за западните пазари инвестират съвместно главно с корейските фирми и Панасоник а Тесла и ВАГ сами за себе си нещо като е така сега не значи че ще е вечно или след 5 години същото. И между другото най-продавания им електромобил има варианти с 9 и с 14 квтч батерия тоест по-малко от много зареждаеми хибриди
  • #21
    До 20 ( преди 1 година )
    Така е, даже е по-близо до Смарт за двама с дължина 2.90м и е 15 Санта по-тесен от него- 1.49 е широчината което е и 35см по-малко от Сандеро
  • #20
    до 12 ( преди 1 година )
    Електричката за 4000 долара е колкото Поло ама друг път - между Смарт за двама и Смарт за 4-*** е - няма пълни 3 метра дължина. Това е пазарска количка. Виж статията на insideevs com за краш теста му и тогава говори за безопасността му.
  • #19
    анонимен ( преди 1 година )
    Много не могат да схванат че Литай не произвежда ел коли от някакви климатични еко подбуди а защото не са конглокентни при автомобилите с двг
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    Явно италианците имат акъл
  • #17
    До долния ( преди 1 година )
    Не говорим за крайности. Говорим за естествени пазарни механизми, които работят въпреки желанията на италианците и сто годишните автомобилни производители. А за годината преднина на китайците си в огромна грешка. Към момента произвеждат около 90% от батериите в света. Смяташ ли че догодина Европа ще ги застигне? От друга страна, не гледай само проценти. Тази година на китайския пазар ще се продадат повече от 10 милиона автомобила, които се зареждат в контакта. Колко ще са европейските?
  • #16
    До 15 ( преди 1 година )
    Стига и с тея китайци в момента в Европа пак има заводи макар да са на корейски фирми и електромобилите последните месеци са около 15% дял а със зареждаемите хибриди както някои броят китайския дял стават към 25% тоест вървим година след Китай като дял. Най-масово отваряне на заводи за батерии ще има около 2025г което не е фатално никой не е казал че е супер спешно ти си другата крайност на Салвини
fallback
Последни