IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Възможно ли е да се сложи по-мощен акумулатор в колата?

При старите автомобили няма проблем, но при новите съществуват някои рискове

Собствениците на автомобили, много от които живеят в региони, характеризиращи се със сурови зими, по принцип са чувствителни към въпроса за надеждността на акумулатора им, тъй като искат да са сигурни, че той ще стартира двигателя им при силни студове. И много от тях поставят по-мощна батерия, което обаче крие някои рискове, предупреждават експерти.


акумулатор


Подобна опция за подобряване на ситуацията при стартиране на двигателя сутрин на студено при минус 10-15 ° C е оправдана само при автомобили, произведени преди 15-20 години. За тях няма разлика в това каква батерия е инсталирана, като във всеки случай двигателят ще получи по-силен разряд.

Освен това такива машини няма да имат проблем със зареждането на акумулатора. Генераторът страна изпълнява своята функция, осигурявайки достатъчно енергия на батерията. А липсата на електроника значително опростява процедурата за подмяна на стандартна батерия с по-ефективна.
За разлика от по-старите автомобили, съвременните модели имат бордови компютър. Той контролира колко е заредена батерията. За правилната работа на цялото оборудване автомобилът трябва да има акумулатор с предписаната от производителя мощност.


акумулатор


Освен това кола, „натъпкана“ с електроника, може един ден просто да не стартира именно заради липса на енергия. За да се избегне подобен вариант, новият акумулатор, който е с по-голяма мощност, трябва да бъде „вписан“ в бордовия компютър. А това е работа на специалист, който разполага с нужното оборудване.

В този случай генераторът ще осигури енергия на батерията и двигателят ще стартира относително лесно. Изключително важно е обаче да се има предвид, че намесата в работата на бордовия компютър не е за всеки – трябва човек, който знае какво прави и какви могат да бъдат последствията. По тази причина, експерти съветват – ако има проблем с акумулатора и се наложи неговата замяна, новият трябва да има същия капацитет. Така със сигурност ще бъдат избегнати неприятни изненади, особено в студените месеци на годината.


0 от 500
  • #4
    19 rate up comment 3 rate down comment
    онзи ( преди 1 година )
    не искам кола, на която и трябва компютър за да сменя акумулатор или накладки например
  • #3
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Колите със старт-стоп наистина са капризни към акумулаторите. Но пак можеш да сложиш по-голям стига да е същия тип. Просто трябва да "кажеш" на компютъра да се калибрира по него.
  • #2
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ще ги зарежда чушки.Ако карате градско винаги по-малък акумулатор.Така дори с едно каране до магазина, алтернатора го зарежда догоре и може да запалите автомобила и в най-големия студ.Ако се кара на дълги разстояния най-големия възможен в леглото, защото му се закачат всички консуматори на ток в колата на максимум и алтернатора не смогва да го зареди бързо.Това климатици парно на задното стъкло, халогенни фарове за мъгла и мощно радио си папат ток и то яката.
  • #1
    14 rate up comment 8 rate down comment
    Стига глупости. ( преди 1 година )
    Не се пипат никакви бордови компютри. Може да сложите ако искате и 5 акумулатора в багажника стига да са свързани паралелно. Алтернатора ще ги зарежда всичките без проблем. Големината на акумулатора (ампер часовете) няма никакво значение. Важното е системата да е 12 волта. Просто големия акумулатор се зарежда по бавно. Но и държи повече време.