Навън става все по-студено и съвсем скоро сутрините в градовете все по-често ще започнат да се чува звек на стартери. Защо стартерът върти двигателя трудно е въпрос, който има няколко отговора. Сега ще ви разкажем за един елементарен проблем, за който обаче не се сещат и опитни майстори.
При положение стартерът върти двигателя трудно, а и самият стартер, и акумулаторът са проверени и са изправни, трябва да направите следната процедура. Не започвайте с нови измервания и ремонти, а с най-простото - проверка на клемите. След като ги почистим задължително трябва да проверим възела, за който малцина си спомнят - закрепването на кабела на масата към каросерията.
Ако мръсотията е влязла в контактната площ, образувала се е корозия или плака, тогава стартовите токове ще бъдат по-ниски от необходимото, стартерът няма да получи исканата сила и в резултат на това може да не стартира двигателя или пък да върти много бавно. За тези цели не е необходим специален инструмент, просто намерете точката на закрепване на масата от акумулатора към каросерията, развийте един болт и почистете "терена". След това сглобете отново и би следвало всичко да е наред.
Още след първото стартиране на двигателя ще видите, че решението е било правилно: колата стартира многократно по-весело и по-забавно, поемайки „заряда“ много по-лесно. Почистването на масата и на клемите, както и савмият акумулатор е важно и задължително условие за стартиране на двигателя в студено време. С една дума, необходима процедура преди зимата.