Какво бъдеще очаква Renault и Nissan в Европа? Ще станат ли някога електромобилите толкова достъпни, колкото бяха колите на бензин и дизел? И наистина ли днешните модели се произвеждат с по-кратък заложен живот, отколкото през 80-те и 90-те години? "КОЛЕЛА" и Automedia.bg зададоха тези въпроси на Филип Брюне, старши вицепрезидент на алианса Renault-Nissan-Mitsubishi, по време на автомобилния салон в Париж. Брюне е от хората, които знаят най-добре отговорите - някога част от отбора на Renault във Формула 1, днес той отговаря именно за двигатели, задвижване и електрическа мобилност във френската група.
7 въпроса към Филип Брюне, старши вицепрезидент на Renault (ГАЛЕРИЯ):
"Кръговата икономика едва започва. Много хора говорят за нея, но тя ще се случи наистина, едва когато автомобилните батерии стигнат до втория си цикъл, и когато започнем реално да ги рециклираме. За момента ние сме едни от пионерите, защото произвеждаме електромобили вече от 12 години. Но и ние едва започваме да се занимаваме с рециклиране, и тепърва се учим как да го правим. Мнозина говорят за това, но ние сме от съвсем малкото, които вършат нещо на практика. Ще ни трябват още няколко години да направим процеса завършен. Смятам, че това ще стане до три-четири години".
НА СНИМКАТА: прототипът на бъдещия Scenic, с рекордна употреба на рециклирани материали. Подът например е от бутилки за мляко
Вижте и видео от разговора ни с Филип Брюне: