Какво бъдеще очаква Renault и Nissan в Европа? Ще станат ли някога електромобилите толкова достъпни, колкото бяха колите на бензин и дизел? И наистина ли днешните модели се произвеждат с по-кратък заложен живот, отколкото през 80-те и 90-те години? "КОЛЕЛА" и Automedia.bg зададоха тези въпроси на Филип Брюне, старши вицепрезидент на алианса Renault-Nissan-Mitsubishi, по време на автомобилния салон в Париж. Брюне е от хората, които знаят най-добре отговорите - някога част от отбора на Renault във Формула 1, днес той отговаря именно за двигатели, задвижване и електрическа мобилност във френската група.
7 въпроса към Филип Брюне, старши вицепрезидент на Renault (ГАЛЕРИЯ):
"Ние на практика няма как да въздействаме на проблема със суровините. Можем единствено да се опитаме да намалим ефекта от цените чрез технологични решения. Да вземем за пример батериите: днес повечето автомобилни производители използват технологията NCM - никел-кобалт-манган. Един от начините да се предпазим от рекордните цени е да намалим или елиминираме изобщо кобалта. Но в крайна сметка винаги ще се нуждаем от някои суровини като литий.
Другият въпрос е какъв е правилният баланс, що се отнася до капацитета на батерията. Колкото по-голям е той, толкова по-скъпа ще е батерията. Алтернативата е да намалим капацитета, но да подобрим способността й за бързо зареждане. Така пробегът е по-малък, но зареждането отнема по-малко време. Трябва да предложим всички възможни решения на проблема и да видим кое са готови да приемат клиентите".
Вижте и видео от разговора ни с Филип Брюне: