Какво бъдеще очаква Renault и Nissan в Европа? Ще станат ли някога електромобилите толкова достъпни, колкото бяха колите на бензин и дизел? И наистина ли днешните модели се произвеждат с по-кратък заложен живот, отколкото през 80-те и 90-те години? "КОЛЕЛА" и Automedia.bg зададоха тези въпроси на Филип Брюне, старши вицепрезидент на алианса Renault-Nissan-Mitsubishi, по време на автомобилния салон в Париж. Брюне е от хората, които знаят най-добре отговорите - някога част от отбора на Renault във Формула 1, днес той отговаря именно за двигатели, задвижване и електрическа мобилност във френската група.
7 въпроса към Филип Брюне, старши вицепрезидент на Renault (ГАЛЕРИЯ):
"Вземете за пример Renault Megane e-Tech и Nissan Ariya - това са коли с еднаква платформа, еднакво задвижване и много синергии. В това има логика, защото електромобилите са универсално предложение за цял свят. Но при хибридите не е точно така. В Европа хибридното задвижване е фокусирано основно върху ниския разход и емисии. Докато в Китай и Япония приоритет са също удоволствието от карането, динамиката и така нататък. Затова решихме да създадем за Европа една изключително ефективна хибридна система, що се отнася до разхода. Nissan не я използва".
Вижте и видео от разговора ни с Филип Брюне: