IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Първа държава готви забрани за електрически автомобили

Швейцария въвежда ограничения заради очакваната криза с тока

Властите в Швейцария са сериозни притеснени от прекъсване на тока през зимата и подготвя радикални мерки за икономии в случай на недостиг. Те включват забрани за шофиране на електрически автомобили. Подобни ограничение може да има и в Германия, където те ще засегнат основно зареждането на този тип превозни средства, съобщава Focus.de.


електромобили


Благодарение на хидроенергията, Швейцария разполага с едно от най-екологичните доставки на електроенергия в Европа. Но сега алпийската държава се страхува от спирането на тока. През зимата страната внася големи количества електроенергия, като за 2021 г. това са 5,7 милиарда киловатчаса, които идват основно от Франция и Германия.

С други думи, без френските атомни електроцентрали или германския излишък от вятърна енергия, светлините в Швейцария вероятно ще угаснат. Заради многото повреди в атомните централи във Франция в последно време, както и несигурните доставки от Германия заради слабия добив на енергия от слънцето и вятъра, а също така и липсата на, швейцарските власти предупреждават за риск от спиране на ток през зимата.

Плановете за спестяване на електроенергия в страната включват редица мерки, в това число забрани за шофиране на електронни автомобили. Те може да бъдат предприети на 4 етапа в случай на енергиен недостиг. Например, има спецификации, според които пералните машини могат да работят при максимум 40 градуса по Целзий. Хладилниците не трябва да се охлаждат под 6 градуса. Всичко, което служи само за комфорт - като сауни и парни бани, може да се използва само в ограничена степен в домовете.


електромобили


В допълнение към обширните правила за експлоатация на електрически уреди в търговския и частния сектор, забраненият списък включва и пикантни ограничения върху движението на автомобили. От една страна, ограничението на скоростта по швейцарските магистрали ще бъде намалено от 120 км/ч на 100 км/ч. На водачите на електрически автомобили пък ще им бъде забранено да шофират, ако има липса на електричество.

„Личното използване на електрически автомобили е разрешено само за абсолютно необходими пътувания (напр. професионална практика, пазаруване, посещения при лекар, посещение на религиозни събития, присъствие на съдебни срещи)“, се казва в проекта от приети мерки.

Според различни съобщения в медиите, това би засегнало около 110 000 шофьори в Швейцария - и разбира се би било абсолютно фатално за ускореното развитие на електронната мобилност в Швейцария - кой би си купил електрическа кола, ако трябва да се съобразява с факта, че не му е позволено да го кара по всяко време, особено през зимата?

В същото обаче едва 0,4% от новите автомобили в Швейцария са изцяло електрически, сочи статистиката от продажбите за 2021 г. Повече от тях се зареждат в домашните гаражи на техните собственици, като те черпят значително повече електричество от специални стенни кутии. Тяхната мощност на зареждане е 3,4, 7,4, 11 или максимум 22 киловата.


0 от 500
  • #31
    9 rate up comment 16 rate down comment
    Мемфис ( преди 1 година )
    Подобни простотии като тази статия изпратени на проруските редакции от МУТРОФАНОВА постоянно създават бъгове в мозъците на лявоориентираният планктон! Я по- спокойно- говорите не за феодална Русия а за ШВЕЙЦАРИЯ! Слезте на земята!
  • #30
    9 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    1972 - няма петрол в Европа, по аутобаните се разхождат пешеходци (и да, г-н петролопитек, има снимки, провери си). Колите стоят паркирани. 2023 - слагам си на покрива фотоволтаици, които не са свързани с мрежата, и никой не може да ми каже за какво си ползвам тока от тях. Дори през зимата ще има достатъчно да си дозаредя електромобила за едно отиване до работа и обратно. Аргументите ви са смешни и показват много ниско образование и/или редовни рубли на ръка.
  • #29
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Ха ха му ( преди 1 година )
    А защо още не си обезглавил правителството? Какво чакаш? За 20 000 км при сегашните цени на горивата, един автомобил струващ 2000 лв още днес гори над 3 000 лв гориво на година. Отивай да се саморазправяш с онези политически трупове и да я приключваме тази драма! Ама както сега го правиш така ще го направиш и когато горивата станат по 5 лв, защото и за тях ще има недостиг, който няма да има решение защото никой няма да инвестира в нови кладенци, а ще инвестира в производство на ток от ВЕИ
  • #28
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Муахаха ( преди 1 година )
    До долния - ще падат правителства и таксите ще изчезнат!!!! Мислиш си че народ, голяма част от който не може да си позволи кола за над 10 000лв, ще търпи завишени такси и акцизи, ей така заради въвеждането на електричките?!?! По същата причина поради която в БГ няма въведени западните стандарти за технически преглед, по-високите акцизи и ограниченията за движение на по-стари коли,по същата причина няма да го има и това което пророкуваш - който се опита да го направи ще е политически труп..и не с
  • #27
    11 rate up comment 6 rate down comment
    Муахаха ( преди 1 година )
    И как беше? Всички на електрички, 90% от които Тесла(щото другите не знаели какво правят), зареждаш еФтинУ, няма смяна на масла, филтри и прочие - кеееееффф!Ама никакъв проблем нямало да се зареждат стотици милиони електрички в Европа всеки ден, ама никакъв проблем нямало да се произвежда толкова ток, ама никакъв проблем нямало с преносната мрежа и да се сложат зарядни на всеки ъгъл! А още няма 10% от колите да са на ток!!! А при 80%?!?!
  • #26
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Ел ( преди 1 година )
    Електронните коли са голяма работа. Гугъл преводача ли куца или си е обикновеното невежество?!
  • #25
    12 rate up comment 7 rate down comment
    Поредното доказателс ( преди 1 година )
    Нямаш ли дизел - нямаш нищо! И най добре да е истински джип щото колите по принцип за нищо не стават и в екстремна ситуация са безполезни. С тия електрокари съвсем са за никъде. В бъдеще ще го направят така че държавата да мое дистанционно да ти заключва колата. Даже ще могат и да ги управляват дистанционно. като ти кажат няма да караш щото еди какво си ..... и увисваш. А като имам класически дизел, офроуд машина без електроника и една цистерна 1 тон нафта могат да ме хванат за дедовия!
  • #24
    5 rate up comment 4 rate down comment
    До 22 ( преди 1 година )
    Има риск за 2 години но само в периодите когато има голям недостиг на енергия което предполагам ако стане едва ли ще е повече от няколко седмици. Неудобство си е да речем 5 от 52 седмици годишно да си ограничен да пътуваш другаде освен работа, магазин и лекар но все пак не може да се каже че колата ще стои като паметник 2 години
  • #23
    4 rate up comment 6 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Не ги мисли тези, които още на този етап, когато електромобилите са значително по скъпи от автомобилите с ДВГ, а все още няма добре развита зарядна инфраструктура, са си купили електромобил. Със сигурност не е единственият им автомобил в гаража. Въпросът е какво ще стане след две години ако собственик на автомобил за 2000 лв трябва да дава по 3000 лв годишно за гориво и държавни такси, за да го кара?
  • #22
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    2 години да ти стои електричката като паметник е достатъчно.