fallback

Първа държава готви забрани за електрически автомобили

Швейцария въвежда ограничения заради очакваната криза с тока

Властите в Швейцария са сериозни притеснени от прекъсване на тока през зимата и подготвя радикални мерки за икономии в случай на недостиг. Те включват забрани за шофиране на електрически автомобили. Подобни ограничение може да има и в Германия, където те ще засегнат основно зареждането на този тип превозни средства, съобщава Focus.de.

Благодарение на хидроенергията, Швейцария разполага с едно от най-екологичните доставки на електроенергия в Европа. Но сега алпийската държава се страхува от спирането на тока. През зимата страната внася големи количества електроенергия, като за 2021 г. това са 5,7 милиарда киловатчаса, които идват основно от Франция и Германия.

С други думи, без френските атомни електроцентрали или германския излишък от вятърна енергия, светлините в Швейцария вероятно ще угаснат. Заради многото повреди в атомните централи във Франция в последно време, както и несигурните доставки от Германия заради слабия добив на енергия от слънцето и вятъра, а също така и липсата на, швейцарските власти предупреждават за риск от спиране на ток през зимата.

Плановете за спестяване на електроенергия в страната включват редица мерки, в това число забрани за шофиране на електронни автомобили. Те може да бъдат предприети на 4 етапа в случай на енергиен недостиг. Например, има спецификации, според които пералните машини могат да работят при максимум 40 градуса по Целзий. Хладилниците не трябва да се охлаждат под 6 градуса. Всичко, което служи само за комфорт - като сауни и парни бани, може да се използва само в ограничена степен в домовете.

В допълнение към обширните правила за експлоатация на електрически уреди в търговския и частния сектор, забраненият списък включва и пикантни ограничения върху движението на автомобили. От една страна, ограничението на скоростта по швейцарските магистрали ще бъде намалено от 120 км/ч на 100 км/ч. На водачите на електрически автомобили пък ще им бъде забранено да шофират, ако има липса на електричество.

„Личното използване на електрически автомобили е разрешено само за абсолютно необходими пътувания (напр. професионална практика, пазаруване, посещения при лекар, посещение на религиозни събития, присъствие на съдебни срещи)“, се казва в проекта от приети мерки.

Според различни съобщения в медиите, това би засегнало около 110 000 шофьори в Швейцария - и разбира се би било абсолютно фатално за ускореното развитие на електронната мобилност в Швейцария - кой би си купил електрическа кола, ако трябва да се съобразява с факта, че не му е позволено да го кара по всяко време, особено през зимата?

В същото обаче едва 0,4% от новите автомобили в Швейцария са изцяло електрически, сочи статистиката от продажбите за 2021 г. Повече от тях се зареждат в домашните гаражи на техните собственици, като те черпят значително повече електричество от специални стенни кутии. Тяхната мощност на зареждане е 3,4, 7,4, 11 или максимум 22 киловата.

fallback
  • #41
    До долния ( преди 2 години )
    Сигурно е така. Обаче си пропуснал факта, че водорода не се произвежда от водата а от таблетките и вероятно една таблетка за 100 км ще струва колкото бензин за 1000 км. И за разлика от електролизата при която се отделя само водород и чист кислород, от тази таблетка ще остават и други вредни вещества. Най-малкото алуминий и галий, като последния е широко разпространен и евтин елемент, който е напълно безопасен.
  • #40
    анонимен ( преди 2 години )
    Сега са измислили един нов начин за производство на водород директно от вода. Не е електролиза а нов химичен метод чрез нано-метали. Много фин прах смес от алуминий и галий се добавя контролирано към вода и започва моментална реакция която отделя вородните атоми. Метода е много по ефективен от електролизата. В бъдеще може наистина да си караме колите с вода. Зареждаш директно от чешмата и добавяш една таблетка разтворител и караш. Ворород се произвежда само когато колата работи.
  • #39
    Дамян ( преди 2 години )
    Голяма статия голямо чудо 0,4% от новите коли в Швейцария са електрически...
  • #38
    До долния ( преди 2 години )
    А защо си мислиш, че българия нищо не печели от износа на 10 милиарда киловат часа електрическа енергия, но е на голяма печалба когато внася горива за четири пъти повече пари годишно?Богатите държави не са богати защото дерат собствените си граждани, а защото имат положителен търговски баланс.
  • #37
    Лудория ( преди 2 години )
    Пък и то не е задължително в Швейцария да ти забранят - достатъчно е обществените зарядни да бъдат изключени, за да се пести енергия. Пък ти в дома си зареждай, като имаш. Освен това скоро разходите за употреба на електрическа и кола с ДВГ ще се изравнят. Нима си фантазирате, че държави/общини ще се откажат от данъци и акцизи?! От какво ще се плаща за разните в държавата. Още някоя година ще е истерията без данъци, без плащане на местни данъци. После всичко по местата си.
  • #36
    Лудория ( преди 2 години )
    Никак не сте прави, че всеки ще си сложи фотоволтаик на покрива и ще си прави каквото иска тока. Защото, за да го поставиш, се иска разрешително. И ако някой съсед реши да те изпее, махаш фотоволтаика. И за примера от 1972 г. - имало и тогава електрически напъни, но изненада след 2-3 години пак карат коли с ДВГ. Така че, това надали определя към какво ще се ориентира света или малки части от него като ЕС.
  • #35
    До 33 ( преди 2 години )
    Ти толкова си можеш. Да обиждаш от клавиатурата събеседниците, а на пейката пред блока с бира в ръка да сваляте правителства. Но вместо да ме караш мен да чета, прочети какво си написал самият ти. Дали не пишеш за България и дали не коментираш мой пост, в който казвам, че автомобил за 2000 лв България ще има над 3 000 лв разходи съвсем скоро с таксите и горивата? Дори при 10 000 км, колко са ти горивото, винетката, данъка и гражданската отговорност? Дали не струват повече от автомобила?
  • #34
    Кире ( преди 2 години )
    Я, Лена Борисова налазила и тук под формата на анонимник 32 - абе Лена, това не е "парапет" да лъскаш, за други неща си говорим тук!
  • #33
    Муахаха ( преди 2 години )
    До 29 - абе шушляк, защо не се научиш да четеш преди да пишеш?!Нещата с разходите по подръжка и употреба на една кола в БГ са в пъти по-добре от останалата част на Европа!Цените на горивата в една Германия днес са между 1,75 Евро и 2,00 Евро в градовете и по 2,40-2,50 Евро по аутобаните!Колко е в БГ бе шушляк?!Какъв процент от колите в БГ минават над 10 000км на година, знаеш ли?А да видим някой да въведе ГТП като TUVa в Германия и да окапят 80% от колите в БГ да видим какво ще станe тогава!
  • #32
    анонимен ( преди 2 години )
    Щял да обезглавява правителство пасивния агресивен! Лукойл с пряката подкрепа на ВСИЧКИ досегашни правителства ви краде поне по 50 ст. на литър от ДЕСЕТИЛЕТИЯ. Тиквата открадна 2 млрд. само от недовършната Хемус! Евросубсидиите отиват в десетина милиардери за частни самолети и Бугатита. Турците внасят пестициди и нитрати, защото лабораторията е дадена на известен МАФИОТ. Списъкът няма край! Защо не съборихте и едно правителство досега?
fallback
Последни