fallback

Първа държава готви забрани за електрически автомобили

Швейцария въвежда ограничения заради очакваната криза с тока

Властите в Швейцария са сериозни притеснени от прекъсване на тока през зимата и подготвя радикални мерки за икономии в случай на недостиг. Те включват забрани за шофиране на електрически автомобили. Подобни ограничение може да има и в Германия, където те ще засегнат основно зареждането на този тип превозни средства, съобщава Focus.de.

Благодарение на хидроенергията, Швейцария разполага с едно от най-екологичните доставки на електроенергия в Европа. Но сега алпийската държава се страхува от спирането на тока. През зимата страната внася големи количества електроенергия, като за 2021 г. това са 5,7 милиарда киловатчаса, които идват основно от Франция и Германия.

С други думи, без френските атомни електроцентрали или германския излишък от вятърна енергия, светлините в Швейцария вероятно ще угаснат. Заради многото повреди в атомните централи във Франция в последно време, както и несигурните доставки от Германия заради слабия добив на енергия от слънцето и вятъра, а също така и липсата на, швейцарските власти предупреждават за риск от спиране на ток през зимата.

Плановете за спестяване на електроенергия в страната включват редица мерки, в това число забрани за шофиране на електронни автомобили. Те може да бъдат предприети на 4 етапа в случай на енергиен недостиг. Например, има спецификации, според които пералните машини могат да работят при максимум 40 градуса по Целзий. Хладилниците не трябва да се охлаждат под 6 градуса. Всичко, което служи само за комфорт - като сауни и парни бани, може да се използва само в ограничена степен в домовете.

В допълнение към обширните правила за експлоатация на електрически уреди в търговския и частния сектор, забраненият списък включва и пикантни ограничения върху движението на автомобили. От една страна, ограничението на скоростта по швейцарските магистрали ще бъде намалено от 120 км/ч на 100 км/ч. На водачите на електрически автомобили пък ще им бъде забранено да шофират, ако има липса на електричество.

„Личното използване на електрически автомобили е разрешено само за абсолютно необходими пътувания (напр. професионална практика, пазаруване, посещения при лекар, посещение на религиозни събития, присъствие на съдебни срещи)“, се казва в проекта от приети мерки.

Според различни съобщения в медиите, това би засегнало около 110 000 шофьори в Швейцария - и разбира се би било абсолютно фатално за ускореното развитие на електронната мобилност в Швейцария - кой би си купил електрическа кола, ако трябва да се съобразява с факта, че не му е позволено да го кара по всяко време, особено през зимата?

В същото обаче едва 0,4% от новите автомобили в Швейцария са изцяло електрически, сочи статистиката от продажбите за 2021 г. Повече от тях се зареждат в домашните гаражи на техните собственици, като те черпят значително повече електричество от специални стенни кутии. Тяхната мощност на зареждане е 3,4, 7,4, 11 или максимум 22 киловата.

fallback
  • #51
    Ник до 48 ( преди 2 години )
    Той не я е написал, а превел с транслейта и директно копирал. Само като прочетох електронни автомобили и две три несвързани изречения
  • #50
    Al ( преди 2 години )
    забрани за шофиране на електронни автомобили... колко мъка има по света...
  • #49
    Краят ( преди 2 години )
    Ама хич не се косете.Около 2050 г.идва края на всичко.
  • #48
    Електрото ( преди 2 години )
    Човекът написал статията трябва да бъде поставен под запрещение...
  • #47
    анонимен ( преди 2 години )
    (за Германия) Хем карат другите да забранят ДВГ хем те забраняват електричките. Луда работа. Пълни ***
  • #46
    До долния ( преди 2 години )
    Това не е ли лицемерие? Батериите на хибридите не цапат ли? Защо живота и здравето на китайските деца е много по-важно за тебе отколкото живота и здравето на собствените ти деца и на тези на санародниците ти, които автомобилите тровят директно по улиците? С какво замърсява произведената от фотоволтаиците електрическа енергия за зареждане и рециклиране на батериите?
  • #45
    Никола Панайотов ( преди 2 години )
    Ако съберем всички вреди при производство на акумулатори,замърсяването от ТЕЦ при производство на ток и ограниченото рециклиране на акумулаторните батерии вероятно ще излезе че Електромобила е по вреден за природата.Да някой ще каже батериите ги произвеждат и цапат природата там някъде на Изток да ама Земята и наша и трябва да не я цапане.Докатонне се направят батерии с капаците1квт.на килограм от. Не замърсяващи съставки не може да се говори сериозно само заХибриди.
  • #44
    До долния ( преди 2 години )
    Тези батерии не са само на лабораторно ниво , а са съвсем реални . Ползват се за космически мисии . Проблема е , че и цената им е съвсем космическа . Но и това ще се промени на даден етап
  • #43
    До долния ( преди 2 години )
    За какви лаборатории говориш. Вече пуснаха в производство електромобил който се зарежда за 10 минути на 450 киловата зарядна станция. Е вярно че не е за 1500 км но само за 600. Това напълно обезсмисля производството на водородни автомобили, които се зареждат за три минути, но изминават същото разстояние с едно зареждане.
  • #42
    анонимен ( преди 2 години )
    Имаш ли идея колко е скъпо да се произведе масово каквото и да е на нано ниво? Вика само добавяш, а? Шарани бол, с мрежата да ги ловиш. Знаеш ли на лабораторно ниво какви батерии съществуват? С 3 пъти по-голям капацитет и 3 пъти по-бързо зареждане. Ще си помислиш ли някога за водород и прах, ако на пазара имаше батерия, която изминава 1500 км. и се зарежда за 10 мин?
fallback
Последни