IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mazda 626 MPS - провалилият се конкурент на Lancer Evo и Impreza

Автомобилът се появява в неподходящо време и не стигна до серийно производство

В края на 90-те години на миналия век светът на достъпните автомобили „4x4“ принадлежеше на Subaru и Mitsubishi, като Impreza и Lancer Evo бяха звезди на ралитата, доказали се на най-високо ниво и пълни със състезателна мощ и харизма. Тези чудовища с турбокомпресор и задвижване на всички колела останаха в сърцата на феновете на Световния рали шампионат (WRC). Те биха могли да имат много достоен конкурент. Кой е той?

 

Mazda 626 MPS

 

На автомобилното изложение в Женева през март 2000 г. Mazda представя два концептуални автомобила - Mazda RX-Evolv и Mazda 626 MPS. Първият беше предназначен да се прероди като ротационно купе Mazda RX-8, а серийна реализация на 626 така и не беше осъществена.

Mazda 626 MPS (Mazda Performance Series) е подготвена от вътрешния състезателен отдел на Mazda Speed и е модифицирана версия на петото поколение Mazda 626 (Capella). Колата е построена според всички канони на WRC и е получила трансмисия на всички колела, независими окачвания с възможност за регулиране и подобрени 6-бутални дискови спирачки отпред и 4-бутални отзад.

 

Mazda 626 MPS-1

 

Под капака има V-образен 6-цилиндров двигател Mazda KL-ZE, оборудван с два турбокомпресора. Според официалните данни 2,5-литровият агрегат произвежда 280 к.с. и 392 Нм въртящ момент, но според слуховете мощността на Mazda 626 MPS надхвърля 320 к.с.! Такива впечатляващи характеристики осигуряват на автомобила отлична динамика. От 0 до 100 км/ч колата с тегло 1380 кг ускорява само за 5 секунди, а максималната скорост достига 240 км/ч.

Външно колата изглежда много стилна и в пълно съответствие с вида на японските спортни седани в началото на 2000-те. MPS получава аеродинамичен пакет с развити арки на колелата, качулка с функционални въздухозаборници и оригинална предна броня с изрез за междинен охладител. На капака на багажника се издига огромно крило, отдолу е разположена броня с хромирани изпускателни тръби. Спортният имидж е завършен от 18-цолови лети джанти с 5 спици и нископрофилни гуми с размери 235/40 R18.

 

Mazda 626 MPS-3

 

Има по-малко промени в интериора, който е двуцветен, а седалките с усъвършенствана странична опора са облицовани с естествена кожа. Освен това са монтирани алуминиеви педали и инструменти с бели циферблати.

Като цяло новият спортен седан изглежда обещаващо. В Женева и на следващите изложения 626 MPS заинтересува много потенциални купувачи. Въпреки това, серийното изпълнение на проекта се счита за неподходящо, защото просто 626 MPS се появи в неподходящото време. Защото базовата Mazda 626 от пето поколение е в края на жизнения си цикъл и е сметнато, че е нерентабилно да се произвежда малък MPS на негова основа, както от финансова, така и от маркетингова гледна точка.

 

Mazda 626 MPS-2

 

Пет години по-късно обаче в моделната гама на японската компания се появи спортният седан Mazda 6 MPS. Но Impreza Subaru и Mitsubishi Lancer Evo не получиха своя конкурент.

 

 

0 от 500
  • #2
    7 rate up comment 0 rate down comment
    MPS ( преди 1 година )
    Много яки коли са 3 и 6 МПС, двигателя обаче е капризен и му трябва разбиращ майстор, не всеки го познава и може да го ремонтира! Най-важното е маслото на 6-7 000км да се сменя! Ако се ръчка и се кара градско основно - на 5000км масло задължително хубаво! От тук идват т.н. "проблеми" на 2.3 диси двигателите - верига, ввт и турбо - ако се сменя маслото няма ядове. Окачването е стабилно, не прави проблеми, колата е много бърза. Единствено звука на двигателя понякога е леко като изнасилен-не е в6
  • #1
    5 rate up comment 0 rate down comment
    пуста ЦЕНЗУРА ( преди 1 година )
    как пък никой "не е" коментирал тук!!? ))))))))))))))))