Японската компания Mazda обяви актуализиран план, който включва множество партньорства за производството на EV. Президентът и главен изпълнителен директор на Mazda - Акира Марумото, разкри бъдещето на компанията, което както при всички големи автомобилни производители, няма да стане без значителни инвестиции в нови технологии.
За Mazda цената е колосалните 10,6 милиарда долара, според Automotive News. Това обхваща изследвания и производство, както и партньорства с компании за разработване на батерии, полупроводници, електрически задвижващи устройства и др. Това обаче няма да е революция за една нощ.
Начертан е трифазен план, представен от Марумото, в който Mazda първоначално ще работи върху разработването на технологии, като същевременно рационализира веригите за доставки и намаляване на разходите, където е приложимо. Автомобилите с двигатели с вътрешно горене ще останат в основата на Mazda през първите две фази, като широкомащабното преминаване към електрификация ще започне през 2028 г. с фаза номер три. Досега Mazda изостава от повечето други автомобилни производители в областта на електрическите автомобили.
Освен това Mazda предприема по-амбициозен подход към системите за подпомагане на водача и безопасността. Компанията ще работи върху разработването на усъвършенствани технологии за водачи, базирани на човешки изследвания, правейки превозните си средства по-безопасни както за пътниците, така и за пешеходците.
„Нашата цел е до 2040 г. нито една нова Mazda да не причини фатален инцидент, който може да бъде избегнат с автомобилните технологии“, каза Марумото. Той също така говори за разширяване на „същността на марката“ чрез създаване на превозни средства, които са приятни за шофиране.