fallback

Традиционната ръчна спирачка отива в историята

Все повече автомобили са оборудвани с електронно устройство

Новите автомобили, оборудвани с традиционната ръчна спирачка, която е добре позната на повечето шофьори, стават все по-малко. Това показва проучване на сайта CarGurus, който има специален раздел, свързан със съвети за шофьорите и всякаква друга информация, свързана с автомобилите.

Статистиката показва, че все повече производители преминават към електронна ръчна спирачка. В случая се посочват данни за Великобритания, където през 2018 г. около 37% от новите автомобили на пазара са се предлагали с традиционно устройство. В момента те са 13%, като някои производители напълно са се отказали от тази функция.

Такива са BMW и Peugeot, докато при Audi само 1% от моделите са с механична ръчна спирачка. Opel, на свой ред, е намалил с 40% броя на автомобилите, предлагани с такова устройство, а единствената марка, която продължава да залага само на него, е Abarth.

Експерти посочват, че предстоящата забрана на продажбите на нови автомобили с ДВГ, ще доведе до отказ от механичната ръчна спирачка при всички производители. Тази забрана ще влезе в сила за всички държави в ЕС, но някои от тях, а също така и Великобритания, ще я приемат дори по-рано – още през 2030 г.

Факт е, че ръчната спирачка е по-евтина – както при покупка на автомобила, така и при ремонт. Тя предлага по-добро тактилно усещане и издава специфичен шум при издърпване на лоста, а също така осигурява и по-голям контрол върху автомобила, като може да се използва и за поднасяне, ако шофьорът иска да се забавлява.

Електронното устройство също си има предимства – то изисква по-малко усилия за работа, освен това няма нужда да се коригира с течение на времето. То заема по-малко място в интериора и може да се използва като функция за задържане по наклон, предотвратявайки потеглянето на автомобила по наклонена повърхност.

fallback
  • #15
    Ал ( преди 1 година )
    И ако падне акумулатора?
  • #14
    Stan ( преди 1 година )
    Те традиционните коли отиват в историята до 10години вие за спирачката говорите
  • #13
    Анонимен ( преди 1 година )
    То заема по-малко място в интериора и може да се използва като функция за задържане по наклон. Обикновената ръчна не и ли е точно това основната функция, задържане по наклон.
  • #12
    Свен ( преди 1 година )
    И къде отива кефа при шофиране.? Седиш и само въртиш геврека!
  • #11
    DuffyDuck ( преди 1 година )
    Традиционната "ръчна" спирачка, всъщност е измислена като аварийна, ако ти откажат спирачките в движение, да можеш да спреш независимата ръчна. В днешно време тя се е превърнала в "паркинг" спирачка, която разни състезатели ползват за други цели. За да няма влизане в завоя с вратите напред, производителите заменят лоста с безопасен бутон. Най-вероятно за истинските карачи ще се предлага като опция срещу някой лев отгоре
  • #10
    Въх ( преди 1 година )
    Вече ще спираме с крачна спирачка, като Флинстоун
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    От мненията тук разбирам, че всичко е измислено преди 40 години и всичко след това са глупости.
  • #8
    Grigor_Delchev ( преди 1 година )
    На колегата електронната ръчна спирачка може би и резервната гума му блокира:) Аз лично виждам само недостатъци...по-скъпо обслужване, при липса на ток не можеш да я освободиш,нз за замръзване не ми се е случвало още за мой късмет,на последно място кефа вече го няма:(
  • #7
    На каруцата 5-то кол ( преди 1 година )
    ...и като почнат да отказват моторчетата на прехвалената ЕРС, и като ти плеснат една хубавичка сума в сервизЪ, ще ти се прище да спираш със седалище...
  • #6
    До5 ( преди 1 година )
    На коя кола ръчната блокира и 4те колела :) Досега знам само че ръчката е заместена от моторче което дърпа жилата...
fallback
Последни