fallback

Традиционната ръчна спирачка отива в историята

Все повече автомобили са оборудвани с електронно устройство

Новите автомобили, оборудвани с традиционната ръчна спирачка, която е добре позната на повечето шофьори, стават все по-малко. Това показва проучване на сайта CarGurus, който има специален раздел, свързан със съвети за шофьорите и всякаква друга информация, свързана с автомобилите.

Статистиката показва, че все повече производители преминават към електронна ръчна спирачка. В случая се посочват данни за Великобритания, където през 2018 г. около 37% от новите автомобили на пазара са се предлагали с традиционно устройство. В момента те са 13%, като някои производители напълно са се отказали от тази функция.

Такива са BMW и Peugeot, докато при Audi само 1% от моделите са с механична ръчна спирачка. Opel, на свой ред, е намалил с 40% броя на автомобилите, предлагани с такова устройство, а единствената марка, която продължава да залага само на него, е Abarth.

Експерти посочват, че предстоящата забрана на продажбите на нови автомобили с ДВГ, ще доведе до отказ от механичната ръчна спирачка при всички производители. Тази забрана ще влезе в сила за всички държави в ЕС, но някои от тях, а също така и Великобритания, ще я приемат дори по-рано – още през 2030 г.

Факт е, че ръчната спирачка е по-евтина – както при покупка на автомобила, така и при ремонт. Тя предлага по-добро тактилно усещане и издава специфичен шум при издърпване на лоста, а също така осигурява и по-голям контрол върху автомобила, като може да се използва и за поднасяне, ако шофьорът иска да се забавлява.

Електронното устройство също си има предимства – то изисква по-малко усилия за работа, освен това няма нужда да се коригира с течение на времето. То заема по-малко място в интериора и може да се използва като функция за задържане по наклон, предотвратявайки потеглянето на автомобила по наклонена повърхност.

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Единственото хубаво нещо на ръчната спирачка е, че можеш да вземаш завоите с вратите напред. Особено зимата е голям купон да отидеш някъде на широко без движение и да правиш осморки. Освен кефа няма нищо друго, което да е в плюс за ръчната. Вече няма регулиране на жилото на ръчната, няма замръзване, няма скъсване или да не ти държи ръчната, която спира само задните колелета, а електеонната блокира 4-те. Не се занимаваш да дърпаш нищо. Гасиш колата или натискаш копчето и ръчната е включена.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    2-ри, не е съвсем така. Има начин да я отблокираш (механично). Питай някой от тези, които репатрират коли (ама не ЦГМ). Дори в книжката на колата, трябва да го има указано ;-)
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Аз пък си има и ръчна и ауто холд, така че това което е написано не е съвсем така.
  • #2
    Шофьор ( преди 2 години )
    Като ти падне акумулатора с ел.ръчна няма преместване ,докато не и подадеш ток.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Електронната ръчна е най-приятна за ползване зимата - оставяш си колата вечерта и на другата сутрин не можеш да тръгнеш, защото всичко е блокирало от студа. Не мерси.
fallback
Последни