В мрежата все по-често се появяват реклами на процедурата за почистване на двигателя с водород. Нещо повече, те говорят за нея като за чудотворно лекарство, което прави невероятни неща. Твърди се, че след операцията моторът става почти като нов. За това защо не трябва да се доверявате на такива "експерти" и да плащате пари за такава работа, ви разказваме сега.
Не вярвайте на рекламите, защото всъщност процесът на почистване на двигателя с водород е доста проста процедура. От специално устройство, което произвежда въпросния газ, се изтегля маркуч към всмукателната система на автомобила. След това остава да стартирате двигателя и да го оставите да работи на празен ход за 30-40 минути.
За да ускорите процеса, трябва да натиснете няколко пъти педала на газта. Пречистването, според официалната версия, се дължи на факта, че водородните йони реагират с твърдите отлагания. Последните омекват и изгарят, след което през изпускателния тракт се отстраняват под формата на въглероден диоксид, прах и пара.
Обикновено такава процедура се препоръчва да се направи, когато двигателят има забележими вибрации или шумове на празен ход. Още няколко възможни причини: намалена мощност , намалена компресия, увеличен разход на масло.
Ако разсъждаваме логично обаче няма как да не забележим безполезността на тази процедура. Вибрациите и шумовете на двигателя показват силно износване на буталната група. В този случай никакво почистване няма да помогне. Необходимо е да се извърши диагностика и след това да се разглоби двигателят за ремонт. Ако клапаните са износени, ефектът също ще бъде нулев.
Единствено с по-доброто прилягане на буталните пръстени, може да се постигне някакъв положителен резултат, но и това не е много сигурно. Много по-добре е да използвате почистваща добавка, преди смяна на масло, която отлично почиства въглеродните отлагания. А водородът трябва да действа незабавно. Това обаче не се случва.
Между другото, няколко блогъри изпробваха ефекта от тази процедура на практика, като взеха стар SUV на Mitsubishi за „опитно зайче“. След почистването се оказа, че компресията в цилиндрите се е изравнила. Но не заради чудодейния газ, а защото при високи обороти цилиндрите на износения двигател се заливали с масло.
С други думи, ако усетите, че нещо не е наред с колата ви, отидете на диагностика. Той ще даде точна представа за състоянието на мотора. И не е нужно да давате пари за неразбираеми „операции".