IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Почистването на двигател с водород са парѝ, хвърлени на вятъра

Твърди се, че след операцията моторът става почти като нов, но това не е вярно

В мрежата все по-често се появяват реклами на процедурата за почистване на двигателя с водород. Нещо повече, те говорят за нея като за чудотворно лекарство, което прави невероятни неща. Твърди се, че след операцията моторът става почти като нов. За това защо не трябва да се доверявате на такива "експерти" и да плащате пари за такава работа, ви разказваме сега.


почистване на двигателя


Не вярвайте на рекламите, защото всъщност процесът на почистване на двигателя с водород е доста проста процедура. От специално устройство, което произвежда въпросния газ, се изтегля маркуч към всмукателната система на автомобила. След това остава да стартирате двигателя и да го оставите да работи на празен ход за 30-40 минути.

За да ускорите процеса, трябва да натиснете няколко пъти педала на газта. Пречистването, според официалната версия, се дължи на факта, че водородните йони реагират с твърдите отлагания. Последните омекват и изгарят, след което през изпускателния тракт се отстраняват под формата на въглероден диоксид, прах и пара.

Обикновено такава процедура се препоръчва да се направи, когато двигателят има забележими вибрации или шумове на празен ход. Още няколко възможни причини: намалена мощност , намалена компресия, увеличен разход на масло.

Ако разсъждаваме логично обаче няма как да не забележим безполезността на тази процедура. Вибрациите и шумовете на двигателя показват силно износване на буталната група. В този случай никакво почистване няма да помогне. Необходимо е да се извърши диагностика и след това да се разглоби двигателят за ремонт. Ако клапаните са износени, ефектът също ще бъде нулев.


почистване на двигателя


Единствено с по-доброто прилягане на буталните пръстени, може да се постигне някакъв положителен резултат, но и това не е много сигурно. Много по-добре е да използвате почистваща добавка, преди смяна на масло, която отлично почиства въглеродните отлагания. А водородът трябва да действа незабавно. Това обаче не се случва.

Между другото, няколко блогъри изпробваха ефекта от тази процедура на практика, като взеха стар SUV на Mitsubishi за „опитно зайче“. След почистването се оказа, че компресията в цилиндрите се е изравнила. Но не заради чудодейния газ, а защото при високи обороти цилиндрите на износения двигател се заливали с масло.

С други думи, ако усетите, че нещо не е наред с колата ви, отидете на диагностика. Той ще даде точна представа за състоянието на мотора. И не е нужно да давате пари за неразбираеми „операции".


0 от 500
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ogog ( преди 1 седмица )
    #18 Виж, ти започна да се заяждаш. Цитираш БАН, цитирай NACE за де те взема на сероизно. Що не са заяде за хидрогенирането? А не казвам че си ***, казвам само имаш да четеш още, и не подхождаш джентълменски. Каза ми че не струвам и тн. Така че се броиш за напръскан с кемтрейлс.
  • #18
    2 rate up comment 0 rate down comment
    до ОГОГ ( преди 1 седмица )
    ОГОГ дали като коментирам извадка от конференция на БАН не съм учил достатъчно, че да съм я посетил знаете само Вие. А иначе след като цитирате кемтрейлс е доста смущаващо дори да си позволите да помислите да комнетирате интелектуалния капацитет на опонента си. Не коментирайте повече , моля. Излагате се твърде сериозно.
  • #17
    0 rate up comment 1 rate down comment
    ogog ( преди 1 седмица )
    @ 15&16 заяждаш се, а трябва да седнеш да четеш още. Но така като ти чета писанията, ти си тези които мислят че ги пръскат с кем трейлс.А
  • #16
    2 rate up comment 0 rate down comment
    до ОГОГ ( преди 1 седмица )
    А и да добавя, че ВО най-често е разглеждано по отношение на желязото, а не върху алуминиеви или още повече никасилово алуминиеви стени на цилиндрите.
  • #15
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До ОГОГ ( преди 1 седмица )
    Цитирам БАН"Водородното окрехкостяване (ВО) е най-разрушителният и непредсказуем, и същевременно найслабо познатият, механизъм на разрушаване, на който са подложени структурните компоненти"Така.......... Дотук със знанията Ви.. не струват. А сега по-сериозно. Употребява се диводороден оксид смесен с горивната смес. Къде видяхте, че се използва чисто окисление и последващо горене на водород Вие си знаете ( не знаете ). Ако обичате не коментирайте непонятни за Вас неща.
  • #14
    7 rate up comment 2 rate down comment
    вуте ( преди 1 седмица )
    Преди 4 години ходих при Венци в двора на Аутомотор във Варна.Закачи машината и ми вика гледай сега какви *** ще излязат от ауспуха.Дръжки.Чист планински въздух.При положение че в интеркулера имах масло и ЕГР-а ми беше яко затлачен -нулев ефект.Просто се разделих с едни 50лв. и 3-4 литра нафта и си тръгнах разочарован.Това е като Калгона.Ръгаш всеки месец по 10 кинта и след четири години си изхарчил пари за една нова пералня.Ама народа наивен и тарикатите се възползват.
  • #13
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Аз ( преди 1 седмица )
    Лично съм тествал прехвалената процедура. Разлика в поведението на двигателя не забелязах. Месец след почистването ми се наложи да сваля всмукателния колектор.. всичко си беше яко засрано от нагара кондензирал вследствие на работата на ЕГР-а.
  • #12
    0 rate up comment 2 rate down comment
    ogog ( преди 1 седмица )
    #11 аве то и накой друг урок по химия трябва да си взел.18 месеца за да сложат инжекцион .. нали тука газаджиите слагат за 2 часа. Та така. Правил съм го и на по дърти октвиии от твоята, и има ефект ***. https://automedia.investor.bg/a/2-novini/50869-avstraliyski-ucheni-davat-vtori-zhivot-na-dizelovite-dvigateli
  • #11
    3 rate up comment 4 rate down comment
    ОК ( преди 1 седмица )
    Октавия на 230 000 км ( надявам се да са само толкова ) минапрез процедурата и имаше осезаем ефект. От тогава съм навъртял самооколо 30 000, но се почувства доста по-добре особено при работа в ниски обороти. Мое мнение всеки сам решава дали има смисъл да попита дървен философ от компа или някой, който е пробвал. На доста места го правят, така че е твърде вероятно ваш познат да е пробвал.
  • #10
    2 rate up comment 1 rate down comment
    ogog ( преди 1 седмица )
    Отделно има един момент които се казва водородно окрехкостяване на металите. И там работата е дебела, затова трудно се гори богати на водород газове в конвенционални горивни инсталации вкл всякакви газови машини. Та този водород освен да направи беля друго няма да стане. Разбира се, има хора ще кажат Ей аз така и така страшен резултат. Може, но за мен това си е чисто плацебо.