Без да искаме да плашим собствениците на автомобили с ужасните последици от запушени с мръсотия и прах радиатори, ще се опитаме да ви обясним, как без да разглобявате половината кола да почистите радиаторите. Принципно, за да ги почистите добре, експертите препоръчват един стандартен и банален метод, многократно описван, но вършещ работа. Това включва трудоемък и доста дълъг демонтаж на двата радиатора и цялостното им почистване.
Сега ви предлагаме един много по-прост и бърз (и следователно по-евтин) начин за решаване на този проблем. Основното предимство на метода за почистване на радиатори, за който говорим, е липсата на необходимост от почти пълно разглобяване на предната част на двигателното отделение.
Вместо силна водна струя в случая се нуждаем от сгъстен въздух. Тоест в домашни-гаражни условия, за съжаление, такава операция не може да се извърши - трябва ви компресор. След като споменахме сгъстен въздух, интелигентен читател най-вероятно веднага се досеща каква технология ще бъде обсъждана. Не всичко при нея обаче е толкова просто, колкото изглежда на пръв поглед.
Тъй като понякога се образува нещо като „филц“ между радиаторите за охлаждане на двигателя и този на климатика от семена и пух от растения, прах и насекоми. И всичко това е гарнирано с битумно-маслен "сос", който излита изпод колелата на други автомобили.
Следователно, човек, който започва да „издухва“ мръсотия от пространството между радиаторите, трябва да има в ръцете си не само маркуч за сгъстен въздух, оборудван с метална тръба-дюза. Той също така трябва да бъде въоръжен с дълга и тънка, но здрава пръчка с малка кука в края - за да бъде по-удобно да се премахнат големите парчета мръсотия.
Смятаме, че си струва да напомним още веднъж, че в процеса на такова почистване рискът от повреда на пчелните пити трябва да се избягва по всякакъв възможен начин. След като успешно сте се справили с елиминирането на "филца", не трябва да завършвате процедурата по почистване. Въпреки че дори такъв междинен резултат вече ще улесни значително живота както на двигателя, така и на климатика.
Факт е, че много клетки на двата радиатора , след описаното по-горе прочистване, все още остават запушени с мръсотия. За да се справите с този проблем, ще трябва да използвате специални химикали, които можете да намерите на рафтовете на почти всеки специализиран магазин. Най-добрите са под формата на спрей и с тях обработвате двата радиатора.
Необходимо е да се пръска без пестене, „от сърце“, така че течността да тече и да капе по всички повърхности, влизайки в пчелните пити и разтваряйки остатъците от замърсители. След такава обработка е необходимо да дадете на химията 10-15 минути, за да разтвори мръсотията.
След това отново вземаме маркуча със сгъстен въздух и внимателно издухвате образуваното там полутечно вещество. След подобна процедура радиаторът за охлаждане на двигателя и изпарителят на климатика са наистина чисти. И по-интересното е, че това се прави, без да се демонтира половината двигателно отделение!