IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои са най-здравите и най-трошливите 10-годишни коли?

Небивало пропадане на Toyota и успехи за по-малки японски компании в класацията на TUV за 2023

Покупката на автомобил втора ръка често е по-разумното решение - особено при главозамайващата инфлация в цените на новите коли през последните две години. Но то може да бъде и доста рисково. Кой употребяван автомобил ще ви служи вярно и кой ще ви докара до фалит от ремонти? Повечето класации, които се мъчат да дадат отговори, са просто начин да се прави трафик в интернет. Сред малкото изключения е тази на TUV, германската Асоциация за технически инспекции, която разчита не на съмнителни анкети сред клиенти, а на резултатите от техническите прегледи на милиони автомобили.
   

    
TUV
Снимка: TUV SUD
   
     
Все пак, преди да видите кои са най-здравите и най-чупливите 10-годишни автомобили, две предупреждения. Първо, определяйки процента дефекти, TUV не прави разлика между "евтини" и "скъпи" повреди - тоест между изгоряла крушка и колапс на окачването. И второ, това са коли, карани и поддържани в Германия. Докато онова, което пристига в Дупница и Горубляне, най-често е или тежка застрахователна щета, закърпена у нас, или изцеден от каране служебен автомобил. Класацията все пак е полезен ориентир, но при покупка винаги разчитайте на внимателна техническа инспекция, преди да вземете решение.
   
      
Най-здравите 10-годишни коли според TUV 2023 (ГАЛЕРИЯ):


    
       
Както виждате, в Топ 20 попадат 13 автомобила на германски марки, плюс още два, които де факто са разработени от германци. Бихме заподозрели хората в TUV в пристъп на патриотична гордост, но истината е, че само допреди няколко години в класацията доминираха японците, начело с колите на Toyota. Сегашното пълно отсъствие на компанията от Топ 20 може би се обяснява с понижени стандарти за качество покрай стремежа й да стане най-големият производител в света в началото на миналото десетилетие, както и да поддържа рекордно висок марж на печалба. Сега най-челното класиране за Toyota e 30-о място (Auris).

След най-здравите автомобили все пак попадат четири "японки", но те са дело на по-малки компании. Mitsubishi ASX например е най-челно класираният автомобил извън премиум производителите. В двайсетицата попада и един шведски модел за цвят. За сметка на това класацията изглежда катастрофално за френската автомобилна индустрия - най-челно класираната френска кола е едва на 59-о място, и при това става дума за миниатюрния Citroen C1, произвеждан съвместно с Toyota. Цели шест френски модела попадат в червената зона, а Renault Twingo и Renault Clio държат убедително двете последни места, изпреварени дори от собствената си бюджетна марка Dacia.
  
    
В ЗЕЛЕНАТА ЗОНА: 21. Audi A1 - 20,1%; 22. Mercedes GLK - 20,2%; 22. Volvo XC60 - 20,2%; 24. Audi A4/A5 - 20,3%; 25. BMW X5/X6 - 20,4%; 26. Skoda Yeti - 20,8%; 27. VW Golf - 20,9%; 29. Suzuki Grand Vitara - 21,0%; 30. Toyota Auris - 21,2%; 31. BMW X3/X4 - 21,9%; 32. Mercedes A-Class - 22,2%; 33. VW Up - 22,5%; 34. BMW 1/2 Series - 22,6%; 36. Mazda 2 - 22,8%; 37. Ford C-Max - 22,9%; 39. Skoda Superb - 23,1%; 40. Toyota Yaris - 23,2%

В ЖЪЛТАТА ЗОНА: 41. BMW 3 Series - 23,3%; 43. Mazda 6 - 23,9%; 43. Opel Astra - 23,9%; 47. Skoda Fabia - 24,5%; 48. VW Polo - 24,8%; 49. Suzuki Jimny - 24,9%; 50. Honda Civic - 25,2%; 51. VW Caddy - 25,4%; 53. Seat Leon - 25,5%; 53. Skoda Octavia - 25,5%; 55. Opel Insignia - 25,6%; 57. Mercedes C-Class - 25,7%; 58. VW Tiguan - 26,2%; 59. Opel Corsa - 26,3%

В ОРАНЖЕВАТА ЗОНА: 62. Mercedes E-Class - 26,5%; 63. Ford Fiesta - 26,6%; 63. VW Sharan - 26,6%; 66. Seat Ibiza - 27,4%; 67. Peugeot 308 - 27,6%; 68. Ford Kuga - 27,7%; 69. Hyundai ix35 - 27,8%; 70. Hyundai ix20 - 28,0%; 71. BMW 5/6 Series - 28,2%; 71. Kia Sportage - 28,2%; 73. VW Passat - 28,3%; 74. Ford S-Max - 28,6%; 75. Ford Focus - 28,8%; 77. Hyundai i30 - 28,9%; 78. Kia Ceed 29,1%

В ЧЕРВЕНАТА ЗОНА: 79. Hyundai i20 - 29,5%, 80. Ford Ka - 29,9%, 80. Nissan Micra - 29,9%, 82. Citroеn Berlingo - 30,0%, 83. Dacia Duster - 30,6%, 84. Ford Mondeo - 30,7%, 85. Citroеn C3 - 31,3%, 86. Fiat 500 - 31,3%
    
     
Renault Clio III
Потискащо последно място за Renault Clio в ранглистата. Третото поколение на модела е в червената и оранжевата зона по всички параметри, освен по разход на масло
  

На дъното, където по правило се събират най-евтините модели на пазара, има и няколко неприятни изключения от по-високи ценови сегменти, като Ford Mondeo, Ford Galaxy и Nissan Qashqai. Най-предно класираният корейски автомобил е Hyundai i10 - 61-о място, докато Чехия може да се похвали с 26-а позиция за Skoda Yeti.
   
    
Най-чупливите 10-годишни автомобили според TUV 2023:
88. Peugeot 207 - 31,6% (101,000 км)
89. Nissan Qashqai - 32,5% (130,000 км)
90. Renault Megane - 32,9% (131,000 км)
91. Fiat Punto - 33,5% (108,000 км)
92. Fiat Panda - 33,8% (95,000 км)
92. Nissan Juke - 33,8% (108,000 км)
94. Dacia Sandero - 35,0% (106,000 км)
95. Dacia Logan - 35,6% (132,000 км)
96. Renault Twingo - 35,9% (95,000 км)
97. Renault Clio - 36,4% (105,000 км)

 

 

 

0 от 500
  • #23
    3 rate up comment 17 rate down comment
    франция не обича тюф ( преди 3 седмици )
    Изгоряла крушка или не, дефекта е факт. френско-румънските бангии са последни, факт. богатите с малко мозък купуват нови дачии, факт. после се чудят как да ги продадат, факт.
  • #22
    13 rate up comment 1 rate down comment
    ? ( преди 3 седмици )
    Забавно, много здрав автомобил, но често имат завишен разход на масло, или много здрав автомобил но често имат проблем със спирачната система, или много здрав автомобил но често има течове на масло, или много калпав автомобил в червената зона е горят му крушките развалят му се ел. стъклата, изпускат му амортисьорите, особено на задната врата. Вие си помислете кое е по-зле за автомобил втора ръка.
  • #21
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    CarWow имат информация само от измислени писма на читатели. Ама ти си им вярвай, няма проблем
  • #20
    17 rate up comment 4 rate down comment
    car wow ( преди 3 седмици )
    Carwow бяха направили много по-добри класации има ги в тубата. Там бяха взимали предвид освен броя ремонтирани автомобили, също и средната цена за ремонта. Тойота и Хонда водеха по показатели, а немците яко надолу. И да, има разлика дали ще ти изгори крушка или ще ти задерат булталата в двигателя, щото харчело по 1 л масло на 1000 км (порше).
  • #19
    16 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    хубава класация, единствено не разбрах, това само на немски автомобили ли е класация?
  • #18
    9 rate up comment 3 rate down comment
    До 18 ( преди 3 седмици )
    Ти може би си единствения на планетата, който вярва на класациите на Consumers reports, които според Consumers reports се правят чрез допитване до собствениците на няколко хиляди автомобила, ама на кои модели, ама на кои марки, колко собственика от определен модел, кои са тези собственици, всичко това е анонимно. Е как да вярваш на анонимна анкета на няколко хиляди собственика, при АДАК е на база милиони реални повреди отстранени в сервизите. Порасни малко стига вярва на фейк класации.
  • #17
    22 rate up comment 7 rate down comment
    vladsan ( преди 3 седмици )
    Направо ми се гади, като чета тая помия. Немците стават все по-жалки в пропагандата си , като напомнят за върхове постигани от СССР в тази област. Явно е държавна политика да подкрепят всячески нуждаещите се - в случая VAG group. Немският TUV възхвалява немските марки. За информация в Consumers reports в САЩ в топ 10 са само корейски и японски производители + мисля Порше. В заключение мога да кажа от опита ми с 2 сравнително нови BMW-та и 1 Хюндай (на по 5 г), че корейците ги смазват в надежност
  • #16
    20 rate up comment 4 rate down comment
    хахах ( преди 3 седмици )
    видях 2 мини-та в топ 20, които са на БМВ и навсякъде водят класациите по чупливост и ми стана много забавно ;)
  • #15
    13 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Искрено се забавлявам с тези специалисти!
  • #14
    4 rate up comment 14 rate down comment
    До 12 ( преди 3 седмици )
    Синко, не си сам! Всеки друг mungo Jerry фен с 25-годишна вмирисана Койота или Рено се чувства по същия начин! Направете обединен фронт за забрана на четенето и на новите и скъпи коли! :D