Колкото и хубави да са микробусите с кабина, много е трудно да се оправдае цена от 364 900 евро ($364 553) за употребяван Volkswagen T3. Този автомобил се продава за толкова пари от Porsche Classic Center Gelderland в Нидерландия, но защо е толкова скъп?
Всъщност това не е типичният Transporter, защото под кожата на VW е Porsche и то изключително рядко. Историята на този ван започва през 1985 г., когато инженерите на Porsche се нуждаят от бърз начин за транспортиране на резервни части за рали автомобила 959 по време на „Париж-Дакар“. Но „мъртво-бавният“ VW T3 се смята за неспособен да се справи със скоростите на ралито, поради което се пристъпва към серия от модификации.
Най-важната е добавянето на задно монтиран плосък шестцилиндров двигател Porsche 911 3.2 Carrera, който произвежда 231 к.с. и позволява максимална скорост от 185 км/ч. Мощността се предава към задната ос чрез скоростна кутия на Porsche, докато новата настройка на окачването и по-мощните спирачки допълват механичните подобрения.
Визуално VW T3 B32 се отличава с предни и задни прагове, комплект 16-инчови джанти Fuchs, допълнителни странични вентилационни отвори за охлаждане на двигателя и по-голям ауспух. Интериорът е тапициран с кожа, въпреки че акцентът е емблемата на Porsche на волана и допълнителните габарити в долния край на централната конзола.
Смята се, че само седем екземпляра от VW T3 B32 са произведени от Porsche Welcherath. Микробусът, предложен за продажба, е специално направен за Петер В. Щуц, който е главен изпълнителен директор на Porsche по това време. Това го прави много по-ценен от другите преработени от Porsche след това Transporter-и.
Микробусът има Porsche VIN и е класифициран като автомобил Porsche в немските документи. Произведен е през 1985 г., но е регистриран за първи път през юли 1988 г. и има показания на километража от 130 770 км. Въпреки възрастта си, T3 B32 остава в добро състояние като цяло, въпреки че специалната боя „Pearl Mutter“ се нуждае от известна поддръжка, ауспухът е ръждясал и панелите на предните врати трябва да бъдат претапицирани.
Моделите с ограничено производство от Цуфенхаузен обикновено се предлагат на високи цени, но исканите €364 900 за специално издание на употребяван LCV ван на Volkswagen звучи малко прекомерно, отбелязва Сarscoops.
За сравнение, Porsche 911 GT3 RS Tribute to Carrera RS се продава за $312 550. Във всеки случай, колекционерите на Porsche може да оценят редкостта на този автомобил и правото да се хвалят, че притежават най-бързият фабричен вариант на VW T3.
Ттретото поколение на VW T3 се произвежда от 1979 до 2002 г. и се продава под различни имена по целия свят, като например Transporter или Caravelle в Европа, Microbus в Южна Африка и Vanagon в Северна и Южна Америка.
Още снимки - вижте в галерията: