fallback

Три неща, които да поискате при смяна на гумите!

Много от механиците често пропускат тези действия

Повечето собственици на автомобили, когато сменят гумите на автомобила си сезонно, напълно се доверяват на този процес на работниците от гумаджийниците. И това е грешка. Защо, ви разказваме сега.

Ако собственикът на автомобил се интересува от неговата безопасност и безопасността на автомобила, той трябва самостоятелно да извърши няколко задължителни действия по време на монтажа на гумите, тъй като наистина квалифицирани и съвестни майстори се намират трудно в този бизнес.

На първо място, дори преди да се инсталира „преобутата“ джанта на мястото ѝ, трябва да проверите състоянието на повърхността на главината и тази част от джантата, която ще контактува с нея. Там не трябва да има никаква мръсотия, частици ръжда и други подобни.

Факт е, че когато джантата е завинтена към главината, цялата тази мръсотия не им позволява да се сближат плътно. И това е потенциална заплаха от саморазхлабване на гайките на колелата в движение - с повече от очевидни последици. Следователно, след като сте открили мръсотия върху главината и диска, тя трябва да бъде внимателно отстранена. Или сами с помощта на предварително запасена метална четка, или като принудите гумаджията да го направи.

И когато колелото вече е монтирано върху шпилките, но все още не е завинтено с гайките, трябва да бъде използвана медна грес и да се намажат резбите на всяка от тях - където впоследствие ще бъдат разположени гайките. Или същото действия трябва да се приложи на ботовете, ако колата е с такива.

Така по-късно да няма да имате проблеми с отвиването! Смазката ще запълни всички микрокухини между повърхностите на резбата на шпилката и гайката, предотвратявайки окисляването. Липсата на ръжда на тези места ще ги предпази от "залепване". Това важи особено много за т.нар. секретни болтове.

А третата операция, която отговорният собственик на автомобила трябва да извърши сам, е да провери затягането на гайките със собствените си ръце. Когато специалистът по смяна на гуми ви каже, че е готов, не бъдете твърде мързеливи, вземете ключа за гуми и проверетевсички гайки или респективно - болтове.

fallback
  • #13
    Стар шофьор ( преди 1 година )
    А накладките и дисковете кой ще провери?
  • #12
    Ко...Не! ( преди 1 година )
    Медната грес се ползва за високо-температурни контактни точки,що за *** съвет за обикновена кола..,освен ако не сменяш джантите на болид от Ф1 ;)
  • #11
    Гайкаджия ( преди 1 година )
    Работата е там че всеки който прави разлика , между ТЕСЛА И ОТВЕРТКА се пише за майстор , и не само но и дава съвети
  • #10
    АК 47 ( преди 1 година )
    Точно ако един сервиз е уважава себе си както се е изразил един колега собственика на автомобила трябва да гледа какво и как се ремонтира, а колкото до злополука то си има мерки за безопасност. Такива сервизи като на Дунев и други не ви е ясно какви ги вършат при това дерат по няколко кожи. Хайде със здраве.
  • #9
    Vladimir valev ( преди 1 година )
    Aвторите на такива статии могат да дойдат да им испера по една щанга
  • #8
    popa ot razgrad ( преди 1 година )
    аз имам VW и всичко по колата се прави само в оторизиран VW сервиз...никакви "майстори"...
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    На мен ми одраскаха джантите при баланс, иначе сам си ги монтирам.
  • #6
    До 5 ( преди 1 година )
    В днешните училища нищо не учат! Може спокойно да ги закрият и нищо няма да се промени. Даже децата може да станат по умни.
  • #5
    Fury ( преди 1 година )
    Всеки трябва да прави това, за което е учил или обучаван! Ами да гледаме и хирурга в ръцете как оперира. Може и в къщи да израждаме жените за по-сигурно. Всичко е описано в интернет!
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    В сервизи избягвам вече да ходя. Старите майстори дето работеха качествено вече се пенсионираха, сега много млади калпазани се навъдиха и не знаеш на какво ще попаднеш. Пък вземат и скъпо. Специално за ходова част, окачване и спирачки ,това от което зависи сигурността си го правя всичко сам за да знам че е както трябва. За смяна на гуми нося ги на гумаджията само да ги сложи на джантите и пак го гледам в ръцете какво прави че и там съм имал случки.
fallback
Последни