fallback

Три неща, които да поискате при смяна на гумите!

Много от механиците често пропускат тези действия

Повечето собственици на автомобили, когато сменят гумите на автомобила си сезонно, напълно се доверяват на този процес на работниците от гумаджийниците. И това е грешка. Защо, ви разказваме сега.

Ако собственикът на автомобил се интересува от неговата безопасност и безопасността на автомобила, той трябва самостоятелно да извърши няколко задължителни действия по време на монтажа на гумите, тъй като наистина квалифицирани и съвестни майстори се намират трудно в този бизнес.

На първо място, дори преди да се инсталира „преобутата“ джанта на мястото ѝ, трябва да проверите състоянието на повърхността на главината и тази част от джантата, която ще контактува с нея. Там не трябва да има никаква мръсотия, частици ръжда и други подобни.

Факт е, че когато джантата е завинтена към главината, цялата тази мръсотия не им позволява да се сближат плътно. И това е потенциална заплаха от саморазхлабване на гайките на колелата в движение - с повече от очевидни последици. Следователно, след като сте открили мръсотия върху главината и диска, тя трябва да бъде внимателно отстранена. Или сами с помощта на предварително запасена метална четка, или като принудите гумаджията да го направи.

И когато колелото вече е монтирано върху шпилките, но все още не е завинтено с гайките, трябва да бъде използвана медна грес и да се намажат резбите на всяка от тях - където впоследствие ще бъдат разположени гайките. Или същото действия трябва да се приложи на ботовете, ако колата е с такива.

Така по-късно да няма да имате проблеми с отвиването! Смазката ще запълни всички микрокухини между повърхностите на резбата на шпилката и гайката, предотвратявайки окисляването. Липсата на ръжда на тези места ще ги предпази от "залепване". Това важи особено много за т.нар. секретни болтове.

А третата операция, която отговорният собственик на автомобила трябва да извърши сам, е да провери затягането на гайките със собствените си ръце. Когато специалистът по смяна на гуми ви каже, че е готов, не бъдете твърде мързеливи, вземете ключа за гуми и проверетевсички гайки или респективно - болтове.

fallback
  • #33
    анонимен ( преди 1 година )
    Забелязвам, че от ден на ден, все по-неграмотни журналисти пишат статиите в интернет!!!
  • #32
    Не е баш така ( преди 1 година )
    Резби не се мажат!! Щяха да ми паднат колелата един път така, никакво смазване на болтове!!!!
  • #31
    Симо Гумата ( преди 1 година )
    С грес може да се намажат контактните повърхности на главината и централния отвор на джантата, който трябва да са чисти . Но в никакъв случай резбата на болтовете или шпилките! Болтовете/гайките се стягат с динамометричен ключ с усилие, посочено от производителя на МПС. След 50-на км се проверяват пак с динамометричен ключ и евентуално се донатягат. Правя го години наред и на стотици МПС, досега не съм имал рекламация или проблеми с монтаж/демонтаж на колелата. А с тая статия само обърквате хора
  • #30
    анонимен ( преди 1 година )
    Маалко двигателно масло може, но никаква грес, болтовете се завинтват и се стягат с динамометричен ключ, маИстУрите гумаджии масово работят с пневмопистолети, което е непрофесионално и води до проблеми или невъзможност да се отвият болтове и да се сменя спукана гума на път.
  • #29
    До #1 ( преди 1 година )
    Що не се гръмнеш а? Диверие на сервиз в РъБъ? Май се вкарваш във филм и масш вафли а?
  • #28
    г-н 100янов ( преди 1 година )
    ".... да принудите гумаджията ...". Честно, вие сте пълни ***.
  • #27
    бай Георги ( преди 1 година )
    Когато ти оправят колата и жената трябва да не гледаш
  • #26
    Гледаш не гледаш ( преди 1 година )
    Колите 80%се развалят от неправилен ремонт!?
  • #25
    Haha ( преди 1 година )
    Това е превеждано с Гугъл от английски.
  • #24
    Моя милост ( преди 1 година )
    Що за термин ? Ключ за гуми. Някой знаели какво представлява? С ключът се завиват и развиват болтовете или гайките на джантите. Гумите са монтирани върху тях.
fallback
Последни