Преди броени дни американската компания Ford представи специална версия на вана Transit с префикс Trail. Това е модификация със задвижване на всички колела с турбо двигател с мощност 310 к.с., който е подготвен за сериозен офроуд.

Въпреки, че този модел е нов, идеята не е. Още през 1970 г. е създадена концепцията Econoline Kilimanjaro - кичозна интерпретация на платформа за сафари. Оригинално съобщение за пресата от 11 ноември 1969 г. описва автомобила като „здраво и просторно превозно средство със задвижване на четирите колела, предназначено да маневрира през блатисти джунгли или пустинни пясъци, превозващо ловци, пушки и боеприпаси“, информира Motor1.
Не се споменава обаче най-страхотната функция на микробуса - големите панели в задната част се отварят, за да разкрият част от страните и покрива. Въпреки, че това изглежда идеално за добър поглед върху природата, информацията за ловци, пушки и боеприпаси провокира въпроси дали действителното намерението е било това да е платформа за стрелба.

От страната на водача има стълба, интегрирана в тялото, чрез която човек може да се изкачи по самото превозно средство до пълноразмерната резервна гума на покрива. Има и втора резервна гума, монтирана отзад. Цветът на микробуса се описва като „бежово яке от храсти“, а широка лента със симулация на леопардова кожа обвива цялото тяло.
Модифицирана броня държи чифт туби за гориво, което не изглежда като най-безопасното място за тях при челен сблъсък. Има и два прожектора. Микробусът е оборудван с гуми Firestone с дълбок протектор.

Архивите на Ford показват и сканирана статия от изданието януари-февруари 1974 г. на списание „Ford Dealer“. Компанията за недвижими имоти на Джеръм-Дънкан Форд организира в Стърлинг Хайтс (Мичиган) специално събитие, за да стимулира продажбите на кемпери през септември 1973 г. и като част от промоцията е изложена концепцията Econoline Kilimanjaro.
Като цяло информацията за тази концепция е оскъдна, допълва Motor1. Страница на автомобилното изложение в Чикаго показва, че ванът е бил изложен там, вероятно през 1970 г. Статията от „Ford Dealer“ не уточнява дали Джеръм-Дънкан Форд притежава концепцията Kilimanjaro, дали е наел от компанията Ford автомобила или е получил микробуса от трета страна. Историята е поне потвърждение, че превозното средство е оцеляло до края на 1973 г.


