Помните ли Ford Escort RS Cosworth? Това е един от най-емблематичните рали автомобили, създаван някога, а последният произведен екземпляр се продава в Обединеното кралство.

Производството на Escort RS Cosworth официално приключва през януари 1996 г. в завода в германския град Рейн. Тогава обаче производителят все още има части за още две превозни средства, така че решават да ги построят. Тази конкретна кола е вторият от тези две допълнителни машини и е създадена за Вилхайм Карман младши, който е председател на компанията по това време. Escort RS Cosworth е рядък автомобил с произведени 7145 автомобила от 19 февруари 1992 г. до последния на 12 януари 1996-а.
През първите две години колата е управлявана от Карман като служебна и след това е придобита като лична от ръководителя на отдела за инженеринг на специални превозни средства на Ford - Дитер Хане. Това е човекът, който оглавява разработката на автомобила. Той притежава RS Cosworth през последните 24 години и сега се разделя с него на търг за колекционерски автомобили, съобщава Сarscoops.

В основата Escort RS Cosworth е скъсено шаси и механика от Sierra Cosworth. Задвижването се осигурява от 2,0-литров 4-цилиндров двигател Cosworth с турбокомпресор с мощност 224 к.с. и задвижване на четирите колела, съчетан с петстепенна ръчна скоростна кутия и диференциал с ограничено приплъзване. Екстериорът е украсен с нюанс на Auralis Blue и оригинален комплект от 16-инчови алуминиеви джанти с пет спици и гуми Continental SportContact2.
В кабината има черна кожа, климатик, резервна стереоуредба и CD плейър, електрически задвижвани прозорци, люк и огледала.
Колата е в отлично състояние, без видими повреди по каросерията. Има някои незначителни признаци на износване по седалките Recaro, малък теч на масло върху уплътнението на картера на двигателя, но като цяло последният в историята Escort RS Cosworth е почти перфектен.

Ford Escort RS Cosworth е специална хомологизирина рали версия на петото поколение на европейския Ford Escort. Той е проектиран за група „А“ на световния рали шампионат, в който се състезава между 1993 и 1998 г. Автомобилът е създаден с амбицията да спечели шампионата, но целта не е постигната. Пилоти с RS Cosworth са първи в 8 състезания между 1993 г. и 1996-а от група „А“ и още две във World Rally Car през 1997-98 г., преди да бъде заменен от Focus RS WRC.
Наличен е като шосеен автомобил от 1992 до 1996 г. в много ограничен тираж и е незабавно разпознаваем заради големия си заден спойлер с „китова опашка“. Тунинг компаниите са постигнали изходна мощност от над 1000 к.с.
Още снимки на Ford Escort RS Cosworth - вижте в галерията


0