Американската компания Ford официално потвърди, че моделът Fiesta ще бъде спрян от производство през юни 2023 г. Една от най-дългогодишните емблеми в портфолиото на производителя ще бъде заменена от изцяло електрическа версия на Puma, която ще бъде сглобявана в Крайова (Румъния). Ford пусна трогателно видео, за да се сбогува с Fiesta и също така да визуализира задвижваната от батерии Puma.
Fiesta се продава от 47 години в девет поколения. В момента производството се извършва в Кьолн и компанията информира, че само версията с пет врати на хечбека ще продължи да върви на конвейера до лятото на следващата година. Всички поръчки на клиенти ще бъдат изпълнени и ще се приемат нови, докато не бъде запълнен оставащия производствен капацитет. Fiesta ST също ще бъде спрян от производство през 2023 г.
Краят на Fiesta ще отбележи и края на производството на двигатели с вътрешно горене в един от най-важните заводи на Ford извън САЩ - заводът в Кьолн, който ще бъде преобразуван в център за електрификация, където от следващата година ще се произвежда нов среден кросоувър, захранван с батерии.
Ford планира да произведе 1,2 млн. електрически машини там през следващите шест години. Производството на 1.0-литровия трицилиндров двигател EcoBoost ще бъде преместено в завода за двигатели в Крайова. Плановете на Ford са да пусне не по-малко от три нови чисто електрически пътнически автомобила и четири търговски в Европа до 2024 г.
Оригиналният Ford Fiesta беше пуснат на пазара през 1976 г. и от тогава са пуснати на пазара над 18 милиона бройки. Fiesta е произвеждан в най-малко 13 различни държави, включително Обединеното кралство, Испания, Мексико, Аржентина, Бразилия, Южна Африка и др.
По-рано тази година автомобилният производител прекрати производството и на Mondeo, един от най-обичаните модели в D-сегмента в Европа. От Ford обаче заявиха, че ще има поне един plug-in или напълно електрически модел във всеки автомобилен сегмент на континента от 2026 г. Независимо дали това включва наследник на Mondeo, който все още се продава в Китай като напълно преработен модел.
Компанията също така декларира, че ще премине през „най-голямата трансформация в историята си“, която, поне в Европа, включва препозициониране на пазара като по-авантюристична марка.
Донякъде в противоречие с тази нова философия, автомобилният производител потвърждава, че моделите S-Max и Galaxy, неговите най-просторни и готови за приключения автомобили на Стария континент, ще бъдат спрени от производство през пролетта на следващата година, без да се планират директни заместители. Решението идва в резултат на прехода на Ford към изцяло електрическа продуктова гама.
Ford Galaxy беше пуснат през 1996 г., когато първото поколение на семейния автомобил пристигна като продукт на съвместно предприятие между Ford и Volkswagen Group. Моделът се продава също като Volkswagen Sharan и SEAT Alhambra, но когато моделът от второ поколение дебютира през 2006 г., се премества на нова платформа, споделена с Mondeo.
От пускането му на пазара повече от 820 000 броя от Galaxy са продадени в Европа. Вече не могат да се правят поръчки за нов S-Max или Galaxy. Само съществуващите ще бъдат произведени в завода на Ford във Валенсия (Испания) преди двата модела да бъдат спрени.
Още снимки на Fiesta - вижте в галерията: