Японският производител Honda представи новото поколение на популярния си кросоувър Pilot. То разполага с увеличен просвет, различно настроено окачване и задвижване на четирите колела, както и офроуд камера TrailWatch, защита на долната част на автомобила и стандартни гуми Continental TerrainContact AT.
Едно от основните нововъведения на „четвъртата“ Honda Pilot е нейният брутален външен вид. Тенденцията за използване на масивни решетки още през 2018 г. беше поставена от пикапа Ridgeline, а сега всички кросоувъри на японската марка са направени по същия начин. Новият Pilot е по-широк и по-дълъг, но изглежда и по-спортно.
Освен това за първи път в списъка с опции на SUV се появи пакет HPD, който добавя малко състезателна естетика. Той включва бронзови джанти, разширения на арките и стикери по каросерията.
Интериорът на кросоувъра се е променил не по-малко от екстериора, въпреки че на места може да се проследи приемственост с предишното поколение. В кабината могат да се настанят до 8 души. Средната седалка на втория ред се сгъва, превръщайки се в подлакътник или се отстранява изцяло, като можете да се съхранявате в специално отделение под пода на багажника. Пространство между редовете се е увеличило, отпред са се появили нови седалки с подобрена опора, което намалява умората при дълги пътувания. В интериора има 14 поставки за чаши, а в подутината на конзолата е поставен iPad Pro.
Стандартно Pilot е оборудван със 7-инчов инструментален панел с цифров тахометър и аналогов скоростомер, както и централен дисплей със същия размер. В зависимост от версията колата може да има до шест USB-порта, безжично зареждане и аудио система Bose с 12 високоговорителя.
Скъпите версии също имат 10,2-инчов виртуален инструментален панел и 9-инчов екран на медийната система. Отоплението на всички седалки вече е базовия вариант. Панорамният плъзгащ се покрив, кожената тапицерия и отопляемият волан се предлагат за версии TrailSport, Touring и Elite.
Четвъртото поколение на Pilot получава новоразработен V6 3.5 двигател с компактна цилиндрова глава и модифициран ъгъл на клапаните за по-добро запалване на горивната смес. Мощността му е 289 к.с. и 355 Нм въртящ момент. Агрегатът е комбиниран с 10-лентов автоматик и второ поколение i-VTM4 задвижване на всички колела. Трансмисията поглъща 40% повече мощност и реагира 30% по-бързо на променящите се условия на шофиране. Обикновено обратно се предава до 70 процента от въртящия момент, който може да бъде насочен изцяло към някое от колелата, но в режим Trail логиката на работа се променя.
Още снимки на новото поколение на Honda Pilot - вижте в галерията:
В случая ако една от страните загуби сцепление, 75% от наличния въртящ момент ще отиде към колелото с максимално сцепление. Останалите 25% ще бъдат прехвърлени към въртящото се колело, така че щом то се „закачи“ за повърхността, колата моментално да получи необходимото сцепление. Режимът Trail е наличен само за версиите TrailSport, EX-L, Touring и Elite, а Pilot има седем профила на шофиране - в допълнение към Trail това са Normal, Econ, Snow, нови Sport и Tow, както и подобрен Sand.
Версията TrailSport е добавена към моделната гама за първи път - но Passport вече я има. Такъв кросоувър се отличава с цвят на каросерията Diffused Sky Blue, подобрена геометрична проходимост, преконфигурирано окачване, защита на дъното и стандартни гуми Continental TerrainContact AT за всички терени. Trailsports също така разполага с адаптивен асистент за спускане, TrailWatch камера под дъното и мощни халки за теглене, които могат да издържат два пъти повече от разрешеното максимално тегло на превозното средство.